پنجره دوجداره کشویی با بهره وری که دارد در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی نسبت به سایر پنجره ها مناسب تر است. در واقع این مدل از پنجره ها فضای کمتری را اشغال می کند به خصوص برای آشپزخانه گزینه بسیار مناسبی است. به اضافه اینکه عایق بند خوبی در مقابل حرارت وبرودت ،آلودگی صوتی و گرد و غبار می باشد.

انواع پنجره دوجداره کشویی

به طور کلی این نوع پنجره به دو ذسته تقسیم می شود

یک لنگه بازشو، تنها یک لنگه به صورت کشویی و دیگر لنگه آن ثابت است.

مدل دیگر پنجره دو لنگه بازشو، یعنی هر دو سمت پنجره قابلیت کشویی باز شدن را دارند.

تفاوت پنجره دوجداره کشویی تک ریل و دوریل در این موارد است. عایق بندی در پنجره تک ریل بهتر از پنجره کشویی دوریل است. در پنجره دوریل قابلیت حرکت هر دو لنگه بازشو وجود دارد اما در حالت تک ریل این امکان وجود ندارد. ضمن اینکه قیمت پنجره کشویی تک ریل بیشتر از حالت دوریل است. به اضافه اینکه عرض سطح مقطع پنجره های تک ریل بزرگتر از حالت دوریل می باشد.

پنجره دوجداره کشویی

نحوه عملکرد

بازشوی لنگه ها در این نوع پنجره دوجداره به صورت کشویی عمل می کند لنگه به طور موازی بر روی ریل خود حرکت می کند. در مکان هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستیم از پنجره کشویی استفاده می کنیم. دقت داشته باشید که این نوع پنجره از نظر آب بندی سطح پایین تری نسبت به پنجره دوجداره لولایی دوحالت باز شو دارند.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض قطعات پنجره upvc

در چه فضاهای از پنجره کشویی استفاده می شود؟

پنجره دوجداره کشویی برای مناطقی با آب و هوای معتدل گزینه خوبی می باشد. استفاده از این نوع پنجره ها به دلیل اینکه به راحتی باز و بسته می شود و برای استفاده از تهویه طبیعی و آب و هوای بیرون از ساختمان بسیار مطلوب است. برای مکان ها مانند ورودی تراس به اتاق خواب ،ورودی تراس یا حیاط به آشپزخانه ،ورودی حیاط به پذیرایی ورودی ساختمان به سمت استخر و سایر فضاها این سبک پنجره مناسب است.

پنجره دوجداره کشویی

مزایای این نوع پنجره

  • باز و بسته شدن راحت و آسان
  • برای مکان های که با محدودیت فضا مواجه هستیم.
  • برای مناطق معتدل کاربرد دارد که بتوانید از هوا بیرون استفاده کنید.
  • هیچگونه مزاحمتی برای پرده ایجاد نمی کند.

نکات کلیدی

در هنگام تهیه پنجره کشویی ریلی و یراق آلات آن، به کیفیت این غلطک توجه ویژه ای داشته باشید. و از خرید پنجره هایی با غلطک کشویی بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب نمایید. استفاده از غلطک و دیگر یراق آلات بی کیفیت و ارزان قیمت، با گذشت مدتی حتی کوتاه، کارایی پنجره دوجداره را مختل خواهد کرد و هزینه های بیشتری را متحمل می کند.

در پنجره های کشویی ابعاد قاب های آن باید طوری طراحی شود که در حالت باز ناحیه ای از شیشه ها بین دو قاب گیر نکند. زیرا در این صورت پس از مدتی آن قسمت از شیشه کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهد.

مطالب بیشتر
انجام رگلاژ پنجره دوجداره در اطراف تهران

پنجره دوجداره کشویی

تعمیر پنجره دوجداره

گروه فنی مهندسی فیدار با مجهز ترین دستگاه ها و ابزار آلات در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی با داشتن نیرو ماهر و متخصص آماده ارائه خدمات به همشهریان تهرانی و نیز کرج می باشد.

شماره تماس فیدار