پنجره دوجداره را در حال حاضر در سطح شهر بسیار مشاهده می کنید. آن هم به دلیل برتری ها و عایق بندی که در این پنجره به کار رفته که از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. اینکه ساز و کار و عملکرد پنجره دوجداره به درستی عمل کند بسیار اهمیت دارد. از بخش های مهم تشکیل دهنده پنجره دوجداره می توان قفل را نام برد که نقش مهمی را ایفا می کند. تعمیر قفل پنجره دوجداره به نظر کار ساده ای می آید. اما دقیقا برخلاف آن، حتما باید فرد کارشناس و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی آن را انجام دهد.

یکی از موارد مهم در زمان خرید پنجره دوجداره توجه به قفل پنجره است چرا که کیفیت قفل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تعمیر قفل پنجره دوجداره

هنگامی که از قفل با کیفیت استفاده کنید مدت زمان بیشتری بدون خرابی برای شما کار خواهد کرد. اگر از قفل با کیفیت استفاده شده اما خراب شده در صورت امکان باید آن را تعمیر کرد. اما اگر قفل کیفیت پایینی داشته باشد تعویض آن گزینه بهتری است.

البته بخش عمده ای از مشکلات وارد به قفل پنجره دوجداره با جا به جایی زاماک یا تعویض اسپانیولت که هر دو از یراق آلات فلزی هستند برطرف می گردد. تعمیرکار مربوطه در بررسی اولیه، توپ یراق درب و پنجره دوجداره را بررسی می نماید که اگر نیاز به تعمیر داشته باشد در اولین فرصت تعمیر می کند.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض لولای پنجره دوجداره

تعمیر قفل در پنجره دوجداره

نحوه کار قفل در پنجره

البته که سوئیچ خاصی در قفل های استاندارد تعبیه شده که برای افزایش ایمنی می باشد. به هر صورت در زمان تعمیر قفل پنجره دوجداره با دقت بالایی صورت می گیرد به خاطر آلیاژ خاصی که در تولید آن به کار رفته است. امروزه تنوع گسترده ای در زمینه قفل و دستگیره به وجود آمده به این صورت که نوعی از آن که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال پیدا می کند و حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

خرابی قفل

از دلایل خرابی قفل، فشار مضاعف و حرکات اضافی قفل بوده که در زمان باز و بسته شدن ایجاد می شود که سبب شکستگی یا خم شدن اجزای داخل قفل می شود. به طور کلی تعویض و تعمیر قفل پنجره دوجداره نیاز به دانش و تجربه کافی دارد و به هیچ وجه خودتان اقدام به این کار نکنید. چرا که آسیب های بزرگتری را وارد می کنید که در آخر باعث شکستگی یا از بین رفتن خلع بین دو شیشه دوجداره می شود.

قفل پنجره دوجداره کمتر مواقعی دچار شکستگی و آسیب می شود. اما بهترین انتخاب در زمان خرابی قفل، تعویض قفل می باشد تا حد امکان تعمیر قفل پنجره را انجام ندهید. در زمان خرید از قفل های روان و با کیفیت استفاده نمایید.

مطالب بیشتر
معرفی اسپانیولت پنجره دوجداره

احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره است.

برخی مواقع پنجره دوجداره به دلیل فشار زیاد نیاز به رگلاژ پیدا می کند. زمانی که پنجره دوجداره در جای خود باز و بسته نمی شود سبب فشار به قسمت های دیگر پنجره می گردد. در این مواقع احتیاج به تعویض یا تعمیر قفل پنجره دوجداره نیست و افراد با تجربه می دانند که با رگلاژ پنجره دوجداره مشکل و آسیب وارده برطرف می شود.

تعمیر قفل در پنجره دوجداره

تعویض و تعمیر قفل پنجره دوجداره

به طور معمول قفل پنجره دوجداره بعد از خرابی باید تعویض شوند و قفل جدید جایگزین آن شود. البته در مواردی ممکن است که مشکل از توپی یراق به کار رفته باشد. که به طور کامل در داخل زاماک قرار نمی گیرد و با جا به جایی زاماک و یا اضافه کردن یا تعویض اسپانیولت قابل تعمیر است در نهایت نیاز به تعویض قفل پنجره دوجداره دارد.

توجه کنید که در بحث تعمیر و تعویض قفل پنجره دوجداره تنها دو دلیل است که موجب افزایش هزینه می شود. و آن نادیده گرفتن مشکلات در مراحل اولیه و هرگونه اقدام سرخود برای رفع مشکلات است. کارشناسان این حوزه معتقد هستند مردم عزیز که خودشان اقدام به تعمیر و تعویض قفل می کنند سبب خرابی و آسیب به پنجره می شوند و در نهایت تنظیم و رگلاژ پنجره دوجداره بهم می خورد. به همین خاطر حتما از تیم فنی و مهندسی فیدار برای هرگونه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره می توانید کمک بگیرید.

مطالب بیشتر
ابزار و لوازم مورد نیاز جهت تعمیر پنجره دوجداره

مواردی که در خرابی قفل پنجره دوجداره موثر هستند

  • استاندارد نبودن قفل که در مدت محدودی از کار می افتد.
  • خارج شدن رگلاژ پنجره دوجداره و عدم تنظیم به موقع و فشار لنگه به فریم و در نتیجه از کار افتادگی قفل یو پی وی سی
  • عوامل انسانی مانند فشار مضاعف به قفل و دستگیره آویزان شدن عدم رعایت اصول باز و بست
  • نداشتن دانش فنی و اقدام به تعمیر قفل درب و پنجره دوجداره

تعمیر قفل پنجره دوجداره

قفل به معنی امنیت منزل شماست.

قفل ها از مهمترین اجزاء پنجره دوجداره می باشند. که با توجه به نوع و سبک این نوع پنجره ها تفاوت زیادی با پنجره قدیمی دارند. در خصوص قفل اینکه از چه متریال و جنسی تولید شده بسیار اهمیت دارد. انتخاب قفل باکیفیت حتی با هزینه کمی بالاتر از جهت امنیت منزل و محیط شخصی شما ارزشمند می باشد.

جمع بندی

مجموعه فنی و مهندسی فیدار با داشتن سال ها سابقه و تجربه در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی آماده ارائه خدمات در شهر تهران و کرج به شما عزیزان می باشد.

شماره تماس فیدار