می خواهیم در این متن به تعمیر دستگیره پنجره دوجداره بپردازیم. همانطور که می دانید لنگه پنجره توسط دستگیره باز ،بسته و قفل می شود. در واقع دستگیره به صورت یک اهرم و بازوی حرکتی عمل می کند. به همین دلیل لازم است که جنس و متریال آن جدای از موضوع ظرافت و زیبایی تا حدودی مستحکم و مقاوم باشد. گروه فیدار متخصص در زمینه تعمیر پنجره دوجداره و همچنین رگلاژ پنجره آلومینیومی در کم ترین زمان ممکن می باشد.

تعریف دستگیره

دستگیره پنجره دوجداره پر استفاده ترین قطعه در محصولات درب و پنجره دوجداره upvc می باشد. در واقع وقتی صحبت از یراق آلات محصولات یو پی وی سی می شود دستگیره و لولا در ذهن ما شکل می گیرد. وظیفه دستگیره پنجره دوجداره در سیستم یراق آلات یو پی وی سی حرکت دادن قطعات استوانه ای اسپانیولت و حرکت زبانه در درب دوجداره است. در نتیجه در هنگام بستن پنجره که موجب فشردگی لنگه بازشو به فریم پنجره می شود فشار زیادی بر روی اهرم دستگیره وارد می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود که از دستگیره با کیفیت در درب و پنجره دوجداره استفاده کنید.

تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

اهمیت تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

ابعاد و مشخصات فنی دستگیره پنجره های دوجداره کاملاً مشابه یکدیگر هستند و برای خرید لازم است فقط به نوع رنگ بندی آن دقت کنید. طیف رنگ بندی شامل سفید ،طوسی،قهوه ای و طلایی می باشد. بعضی مواقع اختلاف رنگ دستگیره پنجره و رنگ پروفیل پنجره می تواند زیبایی پنجره شما چندین برابر کند از این جهت می توانید از یک دستگیره با رنگ متمایز استفاده کنید.

مطالب بیشتر
معرفی پنجره دوجداره

در زمان خرید توجه کنید جنس تشکیل دهنده اهرم یا قسمت استوانه ای دستگیره از آلومینیوم باشد تا استحکام لازم به منظور اعمال نیرو هنگام بسته شدن را داشته باشد. نصب دستگیره جدید بر روی پنجره فرایند پیجیده ای نبوده و به راحتی می توانید این مراحل را بدون نیاز به ابزار خاص یا دانش فنی انجام دهید.

مراحل تعویض دستگیره

  • ابتدا دستگیره پنجره را در حالت افقی یا باز قرار می دهیم.
  • کاور پلاستیکی بیضی شکل را توسط دست کمی به سمت خود کشیده و در جهتی دلخواه بچرخانید. مراقب باشد کاور نیاز به نیروی چندانی جهت جدا شدن ندارد.
  • هر دو پیچ قرار گرفته ریز کاور را باز کرده و از نشیمنگاه خود خارج کنید.
  • حال دستگیره را به عقب کشیده و از پنجره جدا کنید.
  • نمونه جدید را جایگزین کنید. دقت کنید موقعیت دستگیره نسبت به پایه آن در حالت باز باشد. می توانید پایه را با دستی گرفته و با دست دیگر اهرم را بچرخانید.
  • هر دو پیچ را مجددا بسته و در حدی نه چندان زیاد سفت کنید.
  • کاور و یا روپوش دستگیره را بچرخانید تا در محل خود قرار گیرد.

نکته : دقت کنید موقعیت دستگیره بعد از قفل شدن باید به صورت کاملاً عمودی باشد. در صورتی که قراگیری دستگیره پنجره به صورت عمودی با فشار و اعمال نیروی بیشتری انجام شود نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

مطالب بیشتر
خدمات تعمیر پنجره upvc در کرج توسط فیدار

تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

جمع بندی

پنجره ها دوجداره به خاطر ویژگی ها مثبت عضو ثابت ساخت و سازها امروزی محسوب می شود. ضریب عایق بندی حراتی مناسب، عایق بندی در برابر نفوذ آلودگی صوتی ،عدم نیاز به نگه داری و… از ویژگی ها پنجره دوجداره می باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی ها مثبت این پنجره زمانی کارآمد است که عملکرد پنجره به طور صحیح انجام گیرد و نواقص فنی در پنجره وجود نداشته باشد. هر زمانی که متوجه شدید پنجره شما در هنگام باز و بسته کردن به مانعی برخورد می کند و به سختی باز و بسته می شود بدانید که نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی است.

شماره تماس فیدار