یکی از ارکان اصلی ساختمان پنجره می باشد. که علاوه بر عایق بودن به نمای ظاهری ساختمان بسیار کمک می کند. پنجره ها در انواع گوناگونی از پنجره دوجداره و پنجره آلومینیومی در بازار موجود می باشد. در این متن قصد داریم در خصوص نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی توضیح دهیم و اطلاعاتی که داریم را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

نصب پنجره یک کار کاملا تخصصی است که باید توسط نیرو ماهر و متخصص انجام شود. که پیشنهاد می کنیم برای انجام این مورد با تیم فنی و مهندسی فیدار در ارتباط باشید.

نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی

لازم است بدانید این نوع پنجره نیاز به عملیات ساختمانی ندارد و می توانید برخلاف سایر پنجره ها آن را در آخرین مرحله ساخت و ساز حتی بعد از رنگ کردن دیوارها انجام دهید.

روند نصب پنجره آلومینیومی

تمیز کردن و رنگ زدن چهارچوب آهنی برای افزایش ماندگاری و جلوگیری از پوسیدگی موثر است. در ابتدا لازم است محل نصب را تمیز و پاک سازی کنید. در مرحله بعد علامت گذاری محل نصب پیچ ها می باشد. به همین ترتیب ایجاد سوراخ بر روی فریم و محل نصب به صورت دقیق انجام شود. جایگذاری و ثابت کردن پنجره و تراز کردن افقی و عمودی. بعد از آن با استفاده از تزریق فوم، درزبندی را نهایی انجام دهید. نصب شیشه و جا انداختن زهوار در مرحله بعد می باشد. و در آخر رگلاژ پنجره آلومینیومی و اینکه همه موارد تنظیم باشد تا اگر ایرادی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

مطالب بیشتر
خدمات رگلاژ پنجره دوجداره در پرند

نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی

رگلاژ پنجره آلومینیومی

معمولا ساختار پنجره های آلومینیومی به گونه ای است که قابل تعمیر و رگلاژ می باشند. و با استفاده از ابزار مخصوص و مانند آچار آلن برای تنظیم یراق آلات و زاماک ، عملیات تعمیر پنجره آلومینیومی انجام می گیرد. لازم به ذکر است که پنجره های آلومینیومی در بحث رگلاژ دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. زیرا یراق آلاتی که در این نوع پنجره ها به کار می رود دارای مهندسی خاص بوده و برای تنظیم دقیق آن باید پارامترهایی را رعایت کرد تا از ایرادات بعدی آن جلوگیری کرد.

در مراحل رگلاژ پنجره ، آچار آلن کاربرد زیادی دارد و معمولا پس از زیر شیشه مخصوص و اندازه گیری لولا ها و جابه جایی در صورت لزوم ، آلن بیشترین استفاده را در تعمیرات و رگلاژ پنجره آلومینیومی دارد.

نکات کلیدی نصب پنجره آلومینیومی

  • سعی کنید از جا به جایی بیش اندازه پنجره آلومینیومی خود داری کنید. چرا که فلز آلومینیوم سبک می باشد و در حین کار امکان دارد به آن ضربات متعددی وارد شود. به همین خاطر باید از پنجره مراقبت بیشتری شود.
  • بهترین زمان برای نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی بعد از بتونه کاری و قبل از اتمام نقاشی است.
  • بهترین حالت این است که رگلاژ پنجره آلومینیومی با زیر شیشه ای انجام شود.
  • حتما نصاب ماهر از پیچ ها استاندارد و متناسب با وزن و ابعاد پنجره استفاده می کند.
مطالب بیشتر
تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره در شرق تهران

نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی

جمع بندی

در این متن به مراحل نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی اشاره کردیم. که این مراحل شامل تمیز کردن و آماده سازی محل نصب تا کندن برچسب ها می باشد. و در این بازه زمانی مراحل دریل کاری و نصب پنجره باید توسط نیرو ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی و دوجداره انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

در آخر توجه داشته باشید که استفاده از مواد اولیه مرغوب طراحی دقیق و مهندسی سازی و به کار گرفتن بروزترین تکنولوژی سبب می شود تا رضایت مشتری را به همراه داشته باشیم. که در مجموعه فیدار همه تلاش برای رسیدن به این هدف می باشد.

شماره تماس فیدار