امروزه استفاده از درب و پنجره دوجداره بسیار رایج شده و مورد استقبال قرار گرفته است. از بهترین فواید استفاده از پنجره دوجداره می توان به صرفه جویی در انرژی و عایق صدا بودن اشاره کرد. بازشو پنجره دوجداره به حالت ها مختلفی می باشند. که می توان نوع باز شدن را متناسب با محل و کاربردی که درب و پنجره تعیین می کند انتخاب نمود.

انواع بازشوها پنجره دوجداره

تک حالته

از بغل به کمک لولاها به داخل یا بیرون باز می شود. این نوع بازشو تهویه مناسب را هوا به وجود می آورد. بازشو پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که بعد از بسته شدن پنجره حداکثر عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورورد آلودگی صوتی را به وجود می آورد.

دو حالته

یکی از حالت ها بازشو درب و پنجره دوجداره است که از مشخصه ها این حالت از پنجره یو پی وی سی باز شدن بر روی دو محور عمودی و افقی با یک دستگیره می باشد. از برتری ها این نوع بازشو عایق بودن در برابر نفوذ گرد و غبار آلودگی هوا و صدا نسبت به یراق آلات پنجره یو پی وی سی تک حالته را نام برد. به این صورت که با استفاده از این بازشو عمودی می توان بدون جا به جایی پرده از جریان هوا بیرون استفاده کرد.

کلنگی

این نوع بازشو پنجره به صورت یک جهت بازشو از بالا به پایین می باشد. پنجره یو پی وی سی با بازشو کلنگی قابل استفاده در سرویس ها بهداشتی ،حمام ،راه پله ها و نورگیرها می باشند.

مطالب بیشتر
چگونگی نصب پنجره دوجداره

بازشو پنجره دوجداره

پنجره کشویی

عملکرد این حالت به این صورت است که یک لنگه فیکس شده و لنگه دیگر در همان جای خود به صورت کشویی روی ریل براساس نیاز مشتری چپ به راست یا برعکس حرکت می کند و روی لنگه فیکس می شود. برای این حالت بازشو از یراق آلات مخصوص استفاده می شود که این نوع یراق آلات در هیچ کدام از پروفیل ها دیگر قابل استفاده نیست.

فرانسوی

در این حالت از مقاطع پروفیل بازشو استفاده می شود. کاربرد این حالت برای مواردی است که نیاز به فضا بیشتری برای دهانه ورودی درب و پنجره داریم که خارج از سایز معمول یو پی وی سی می باشد.

این مدل پنجره دوجداره، دو لنگه‌ی مختلف دارد که از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافی وجود ندارد و فضای میان آن کاملاً خالی است. البته این به معنای عایق نبودن این مدل پنجره دوجداره نیست. این پنجره را به نوعی طراحی کرده‌اند که هم زیبایی منحصر به فردی دارا باشد و هم از کیفیتی بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های پنجره دوجداره دو لنگه بازشو فرانسوی می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک‌ حالته و دو حالته بر روی آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید این پنجره‌ها را بر روی محورهای عمودی یا افقی باز کنید که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

مطالب بیشتر
بررسی تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

بازشو پنجره دوجداره

آکاردئونی

این حالت بازشو که به صورت لولایی در یک سمت از چارچوب پنجره قرار می گیرد. در این نوع پنجره ها حرکت لنگه ها توسط غلتک ها و ریل ها که به صورت افقی در بالا و پایین پنجره نصب شده صورت می گیرد. می توان از این نوع پنجره برای حیاط ها بزرگ استفاده کنید. از جهت کارایی و بهره وری در مقابل اتلاف انرژی و ورود اصوات بیرون به داخل این پنجره عملکرد خوبی دارد.

فلوکس واگنی

در این حالت سیستم عملکرد یراق آلات به شکلی است که لنگه بطور کامل از فرم جدا شده و به وسیله جک ها مخصوص حدود 10 سانتی متر به داخل آمده و در سمت چپ و راست بر روی ریل تعبیه شده در بالا و پایین فریم حرکت می کند و بر روی لنگه فیکس قرار می گیرد. حالت بازشو پنجره دوجداره فولکس واگنی همانند درب ها ون می باشد. این نوع پنجره زیبایی و عایق بندی بهتری نسبت به پنجره یو پی وی سی دارد.

بازشو پنجره دوجداره

جمع بندی

درب و پنجره نیز از عوامل تاثیر گذار بر زیبایی و بهینه سازی مصرف ساختمان ها است. انتخاب نوع درب و پنجره مناسب کاربری و دکوراسیون از مواردی است که در ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد. البته که نوع بازشو پنجره از این قاعده مجزا نیست. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد گروه فنی و مهندسی فیدار این متن را آماده کرده و با شما عزیزان به اشتراک گذاشته تا از انواع مدل ها بازشو پنجره دوجداره آگاهی داشته باشید.

مطالب بیشتر
شناختن پنجره فولکس واگنی

شماره تماس فیدار