مشکلات پنجره دوجداره بسیار رایج و متداول می باشد در واقع این مشکلات می توانند ایمنی و کارایی انرژی خانه شما را به خطر بی اندازند. بسیار مهم است که با برخورد با این مشکلات هر چه سریع تر اقدام به برطرف کردن آن ها نمایید. برای این امر گروه فنی و مهندسی فیدار با داشتن نیرو متخصص و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در خدمت شما عزیزان می باشد.

اشاره به برخی مشکلات پنجره دوجداره

بخار کردن پنجره

بخارگرفتگی پنجره دوجداره می تواند ناشی از تراکم یا خرابی آب بند باشد. اگر بین شیشه رطوبت جمع شود، نشان دهنده شکستگی مهر و موم بین دو شیشه است. اگر درزگیر پنجره از بین برود پنجره دیگر مانع انتقال حرارت نمی شود و بازده انرژی خانه شما کاهش می یابد.

برهم ریختن رگلاژ پنجره دوجداره

در صورتی که متوجه اتلاف انرژی شدید و نتایج آن را در قبوض خود مشاهده کردید. اطمینان پیدا می کنید که رگلاژ پنجره دوجداره شما دچار مشکل شده و نیاز به رسیدگی سریع دارد.

مشکلات پنجره دوجداره

شکسته شدن پنجره

پنجره های تک جداره استحکام گزینه های مدرن دوجداره را ندارد. اگر متوجه شکافی در شیشه پنجره خود شدید باید فورا اقدام به نصب پنجره جدید کنید. چرا که امکان دارد ترک پیشرفت کند و منجر به شکستن شیشه شود.

قفل نشدن پنجره

چه چیزی باعث می شود که پنجره قفل نشود؟ احتمالا ناشی از شکسته شدن یک یا هر دو نگهدارنده لنگه است. قفل نشدن پنجره یک مشکل بسیار جدی است. که در کوتاه ترین زمان باید به تعمیرکار متخصص و ماهر در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره اطلاع دهید تا در محل حضور پیدا کنند.

مطالب بیشتر
بررسی یراق آلات معیوب پنجره دوجداره
نشت آب از پنجره دوجداره

نشتی پنجره می تواند ناشی از خرابی درزگیر یا شکاف بین قاب و لنگه باشد. نشت آب از پنجره می تواند سبب کپک زدن و آسیب به کف ساختمان شود و اگر پیگیری نشود می تواند یکپارچگی ساختاری دیوار خشک اطراف پنجره را تحت تاثیر قرار دهد.

باز شدن درب به سختی

یکی از مشکلات پنجره دوجداره که بسیار رایج می باشد که پنجره به سختی باز می شود. البته که کثیفی و گرد و غبار می تواند جمع شود و اصطکاک را در زمان باز کردن آن ها افزایش دهد. از جهت دیگر آسیب به یراق ها یا لنگه پنجره نیز می تواند مانع باز شدن صاف پنجره شود. تهویه و عملکرد پنجره ضروری است. اما در عین حال پنجره ای که باز نمی شود یک خطر ایمنی است.

مشکلات پنجره دوجداره

راه های برطرف کردن مشکلات پنجره دوجداره

آبندی مجدد : تعویض درزگیر پنجره و اعمال درزگیر جدید ممکن است مشکلات مربوط به نشت هوا و آب را حل کند.

عایق کردن پنجره : برای کمک به عایق می توان یک نوار متوقف کننده پیش نویس در امتداد قاب پنجره قرار داد.

در حالت کلی می توان گفت تمامی قسمت های درب و پنجره دوجداره قابلیت اصلاح را دارند.

با این حال اکثر گزینه های تعمیر پنجره دوجداره تنها یک راه حل موقت هستند. اما بسیاری از افراد تصمیم می گیرند پنجره های خراب را با گزینه های پنجره دوجداره مدرن که کم مصرف هستند جایگزین کنند.

مطالب بیشتر
چگونگی استفاده صحیح از پنجره دوجداره

مزایای پنجره دوجداره

  • کاهش اتلاف انرژی
  • افزایش امنیت
  • عایق بهتر و کنترل دما
  • دوستدار محیط زیست
  • کاهش آسیب های داخلی
  • افزایش ارزش ملک

شماره تماس فیدار