حتما که استفاده از پنجره دوجداره و آلومینیومی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. چرا که بعد از مدتی استفاده از پنجره با مشکلاتی مواجه می شویم. یکی از مشکلاتی که در خصوص پنجره دوجداره امکان دارد با آن مواجه شویم باز و بسته نشدن درست و اصولی پنجره می باشد. که در این متن قصد داریم دلایل بسته نشدن پنجره دوجدراه را مورد بررسی قرار دهیم و راه حل های برای برطرف کردن این مورد ذکر کنیم.

بررسی دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره

در اثر به هم خوردن رگلاژ

به طور کلی بعد از مدت زمانی استفاده احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره شکل می گیرد. البته برخی مواقع اگر لنگه بازشو پنجره به مدت طولانی باز بماند با این مشکل مواجه می شوید. در این حالت پنجره راحت بسته نشده و اصطلاحا گیر می کند. برای رفع این مورد اگر لولای روی پنجره قابلیت رگلاژ شدن داشته باشد کار سختی پیش رو ندارید. تنها لازم است که کاور پایین لولا را بردارید و بعد به وسیله آچار آلن لنگه بازشو را به سمت بالا ،چپ و راست تنظیم کنید. اما اگر لولا به کار رفته قابلیت رگلاژ ندارد باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه رگلاژ تعمیر پنجره دوجداره کمک بگیرید.

در اثر انبساط و انقباض

یکی دیگر از دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره تغییر دما و انبساط و انقباض پروفیل است. از آنجایی که متریال  upvc به سادگی منقبض و منبسط می شود در نهایت فرایند باز و بسته شدن پنجره را با مشکل مواجه می کند. که برای رفع این مشکل در اطراف پروفیل یک بادخور 4 میلی متری به کار می رود. تا در صورت انقباض و انبساط فضای کافی برای باز و بسته شدن پنجره وجود داشته باشد.

مطالب بیشتر
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره در غرب تهران

گالوانیزه بی کیفیت

پروفیل های به کار رفته در پنجره باید استاندارد باشد. پروفیلی مناسب است که در داخل آن گالوانیزه باشد. در صورتی که از پروفیل گالوانیزه نامرغوب استفاده شده باشد بعد از مدتی به دلیل باز و بسته کردن پنجره ها پیچ های آن شل شده و لنگه بازشو آن افت می کند.

درگیر شدن بازشو به قطعات زاماک

قطعات زاماک از ورود گرد و غبار به فضای داخل جلوگیری می کند این قطعه تاثیر زیادی در عایق شدن پنجره ها دارد. برخی مواقع در زمان بستن پنجره لنگه بازشو به قطعات زاماک گیرمی کند. در این حالت یعنی لولای پنجره از رگلاژ خارج شده است و باید رگلاژ پنجره دوجداره صورت بگیرد.

دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره

 

سایر موارد و دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره

  • باز و بسته کردن پنجره به روش نادرست، آویزان شدن یا انداختن وزن زیاد هنگام باز کردن دستگیره
  • خم شدن یا شکستن لولا یا پیچ‌های به کار رفته در پروفیل‌ها
  • عدم استفاده از فریم آهنی در هنگام نصب پنجره
  • رگلاژ نشدن دوره‌ای پنجره‌ها

دو نکته مهم

یکی از نکات مهمی که برخی از تولید کنندگان آن را رعایت نمی کنند. ابعاد استاندارد لنگه ی بازشو است. در این حالت ارتفاع لنگه ی بازشو پنجره دوجداره نباید از استاندارد های تعریف شده بیشتر باشد.

یک دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید. اندازه عرض لنگه بازشو نسبت به ارتفاع آن است. این اندازه در حالت استاندارد به این صورت است که عرض آن نباید از ارتفاع آن بیشتر باشد. اگر این حالت در پنجره رخ دهد بعد از مدت کوتاهی استفاده، لنگه بازشو می افتد.

مطالب بیشتر
فیدار، تعمیر و رگلاژ پنجره upvc در تهران

علت بسته نشدن پنجره دوجداره

جمع بندی

در این مقاله به دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره پرداختیم و متوجه شدیم عوامل متعددی می تواند در رخ دادن آن تاثیر گذار باشد. البته که عوامل انسانی نیز مانند فشار وارد کردن در باز و بسته کردن پنجره و تعمیر پنجره دوجداره به  طور خودسرانه می تواند مشکل ساز باشد. در نهایت با رعایت تمامی نکات می توانید از خراب شدن پنجره دوجدراه خود جلوگیری کنید یا آن را به تعویق بی اندازید. برای این کار می توانید از گروه فیدار که متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی است کمک بگیرید.

شماره تماس فیدار