محرک اصلی درب و پنجره را یراق آلات upvc عهده دار می باشد. در واقع مهمترین بخش مکانیکی و حرکتی را برعهده دارد. از آنجایی که کیفیت در کارکرد تاثیر مستقیم دارد. دقت کنید که اگر یراق آلات از جنس با کیفیت نباشد می تواند کار تمامی پنجره را تحت تاثیر قرار دهد در نهایت نیاز به رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره را خیلی زود ایجاد می کند. آلیاژی که در ساخت این قطعات استفاده می شود به حدی مقاومت دارد که به سادگی خم نمی شود و به همین دلیل است که در فشارهای بالا یراق آلات پنجره دوجداره به خوبی حالت خود را حفظ می کند.

یراق آلات پنجره upvc علاوه بر زیبایی ظاهری پنجره امکان ایجاد سبک های مختلف در باز و بسته شدن پنجره می شوند. با داشتن یراق آلات استاندارد و باکیفیت به راحتی می توانید پنجره را باز و بسته کنید. همانطور که می دانید بعد از مدتی استفاده از پنجره کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره شکل می گیرد.

یراق آلات پنجره upvc

یراق آلات پنجره دوجداره به قطعاتی گفته می شود که کمک به راحتی در باز و بسته شدن پنجره می کند. معمولا جنس یراق آلات از آلیاز فلز می باشد. یراق آلات یکی از ارکان اصلی در ساخت پنجره محسوب می شود. البته که یکی از مزایای پنجره upvc  عایق بودن آن است.

مطالب بیشتر
معرفی اسپانیولت پنجره دوجداره

یراق الات پنجره دوجداره

لولا پنجره

از جمله یراق آلات پنجره upvc که بسیار حائز اهمیت می باشد لولا پنجره است. این قطعه از جنس فلز و پلاستیک می باشد. از موارد مهم در خصوص لولا کیفیت لولا پنجره همان آلیاژ آن است. هر چقدر کیفیت آلیاژ بیشتر باشد کیفیت لولا ساخته شده بیشتر می شود از موارد دیگر تعداد لولا و تناسب سایز آن با پروفیل پنجره است.

دستگیره

از دستگیره برای باز و بسته کردن پنجره استفاده می شود به همین دلیل میزان کیفیت آن اهمیت بالایی دارد. در واقع دستگیره باید به گونه ای باشد که در طی باز و بسته کردن مکرر کیفیت خود را از دست ندهد. انتخاب نوع دستگیره پنجره با توجه به نوع بازشو پنجره متفاوت است. علاوه بر این موارد ارتفاع دستگیره اهمیت زیادی دارد چون در صورت نداشتن ارتفاع مناسب سبب ایجاد فشار به پنجره و اتصال آن می شود.

اسپانیولت

اسپانیولت در حقیقت همان سیستم قفلی است که از قسمت پایین تا بالای لنگه قرار می گیرد. به طوری که قسمت لنگه پنجره به قسمت چارچوب آن از طریق اسپانیولت قفل می شود. بین ارتفاع لنگه پنجره و انتخاب اسپانیولت حتما باید تناسب برقرار باشد. دلیل اهمیت این تناسب، تاثیر آن در عایق بودن پنجره است. اگر اسپانیولت به کار رفته در لنگه پنجره کوچکتر از حد استاندارد باشد، لنگه و چارچوب به طور کامل روی هم قفل نمی شوند و همین امر سبب کاهش کیفیت عایق بودن پنجره می شود.

مطالب بیشتر
تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره در شرق تهران

یراق آلات پنجره upvc

جلو قفلی

از دیگر یراق آلات پنجره upvc می باشد و آنچه که در کیفیت این قطعه اهمیت دارد وزن آن است. در صورتی که وزن قفل کمتر از حد استاندارد باشد سبب شکستن آن می شود.

جمع بندی

ساخت و تولید درب و پنجره به حدی پیشرفت کرده که به یکی از صنعت های بزرگ جهان و به یک علم تبدیل شده است. به همین خاطر نمی توان بدون تحقیق و دقت یک نوع درب و پنجره ارزان قیمت دوجداره انتخاب کنید و توقع داشته باشید که کیفیت عالی را داشته باشد. همانطور که می دانید در تمام اجزای پنجره امکان ارائه جنس بی کیفیت وجود دارد به همین دلیل است که ضرورت دارد با یک فرد با تجربه مشورت نمایید.

گروه فنی و مهندسی فیدار با داشتن سال ها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز و گرامی در شهر تهران و کرج و همچنین اطراف تهران می باشد. که در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرکار مربوطه به محل مورد نظر اعزام می گردد و نکات و نحوه نگهداری بعد از رگلاژ را کاملا توضیح می دهد.