پنجره ها انواع مختلفی دارند. یکی از مدل های پرکاربرد در این بین پنجره کشویی ریلی می باشد. در واقع بازشو این پنجره به صورت ریل است و دولنگه پنجره به شکل موازی بر روی ریل قرار می گیرد و به سمت چپ و راست حرکت می کند.

نکته قابل توجه این است که پنجره کشویی بیشتر در مکان های مورد استفاده قرار می گیرد که امکان باز کردن پنجره وجود ندارد. امکان دارد در جایی به دلیل قرار گرفتن وسایلی مانند کمد یا فضای کم نتوان پنجره را باز کرد برای چنین فضایی می توان از پنجره کشویی ریلی استفاده نمود.

طریقه کار پنجره کشویی ریلی

این نوع از پنجره توسط غلطک روی ریل حرکت می کند این امر باعث دشواری عایق بندی می شود. برای حرکت روان تر فریم کشویی بر روی ریل ،بین پروفیل لنگه ثابت کشویی و پروفیل فریم متحرک از غلطک استفاده می شود. بنابراین استفاده از غلطک های باکیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که در حرکت بهتر ریل تاثیرگذار هستند.

انواع پنجره کشویی

یک لنگه بازشو : در این مدل یک لنگه ثابت و لنگه دیگر است که بر روی ریل در جهت چپ و راست در حرکت می باشد.

دو لنگه بازشو : در این مدل هر دو لنگه می تواند در راستای افقی حرکت کنند.

نکته

کیفیت پنجره به یراق آلات به کار رفته در آن بستگی دارد. در زمان انتخاب پنجره به کیفیت یراق آلات آن توجه ویژه ای داشته باشید.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره UPVC

پنجره ها بعد از مدتی استفاده دچار ایراد و مشکلاتی می شود. که لازم است به صورت دوره ای به رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی بپردازید.

پنجره کشویی ریلی

برتری های پنجره کشویی

  • مناسب برای فضاهای کوچک
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی
  • دارای قابلیت باز و بسته شدن آسان
  • عایق بندی مناسب
  • دارای قیمت متوسطی می باشد.
  • امکان نصب انواع پرده و کرکره بر روی آن

توجه

پنجره کشویی ریلی لازم است ابعاد قاب ها طوری طراحی شود که در حالت باز ناحیه ای از شیشه ها بین دو قاب گیر نکند. چرا که در این صورت بعد از مدتی آن قسمت از شیشه کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهد.

پنجره کشویی ریلی

کاربرد پنجره کشویی

این مدل از پنجره در تمام اتاق ها و مکان ها کاربرد دارد. به خصوص در مکان هایی که فضای جلویی آن باز نیست. به علاوه درهای کشویی نیز همین سیستم را دارند. برای ورودی بالکن ها، در اتاق، آشپزخانه و ورودی حیاط بسیار کاربردی هستند.

به ویژه برای مکان هایی که نیاز به نصب توری پلیسه ای است این نوع در و پنجره بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بهترین گزینه برای چنین شرایطی پنجره کشویی ریلی می باشد.

جمع بندی

مجموعه فنی و مهندسی فیدار با تجربه بالا در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در تهران و کرج آماده ارائه خدمات به عزیزانی که درب و پنجره دوجداره یا آلومینیومی آن ها دچار مشکل است. به این صورت که در کوتاه ترین زمان تعمیرکار ماهر و حرفه ای خود را به محل اعزام می کند تا در نهایت ایراد پنجره به طور کامل برطرف گردد.

مطالب بیشتر
بررسی تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

شماره تماس فیدار