پنجره نما فریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لس ساده ترین و ارزان ترین روش برای داشتن سطح یکنواخت شیشه ای در نما می باشد. در واقع از سمت بیرون یک درز یک سانت بیشتر دیده نمی شود و تمام سطح شیشه قابل روئیت است. پشت پنجره فریملس از داخل با هوای بیرون هم دما است. البته که با وجود تمهیداتی می توان این انتقال حرارت را کمتر کرد.

پنجره نما فریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لس

برای اجرای پنجره نما فریملس باید یک شبکه بندی فولادی صورت بگیرد و پروفیل آلومینیومی روی شبکه نصب شود. زمانی که شیشه ها در پروفیل های آلومینیومی قرار داده شوند اثری از شبکه بندی فولادی دیده نمی شود. در این نوع پنجره سنگینی بار نما روی بدنه ساختمان نیست بلکه شبکه بندی نما جدا از ساختمان انجام می شود. سنگینی شیشه ها روی این شبکه بندی قرار می گیرد.

بازشو پنجره فریم‌لس

بازشو این پنجره ها معمولا به صورت مخفی طراحی شده اند یعنی بازشو به صورت کلنگی است. به این صورت است که با توجه به انتخاب کاربر امکان باز شدن پنجره از سمت پایین یا بالا وجود دارد. دلیل استفاده از بازشو کلنگی در پنجره فریملس این است که هم امکان تهویه هوا وجود دارد و هم اینکه تاثیر منفی در زیبایی و یکدستی نما ندارد.

پنجره فریم لس

مزیت های پنجره نما فریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لس

نمای شیشه فریم لس مقاومت زیادی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد. به عنوان مثال  چون فریم و یراق آلات این نما از جنس آلومینیوم است در برابر رطوبت و بارندگی دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند. علاوه بر این شیشه هایی هم که در این نما استفاده می شوند با سرما و گرما دچار شکستگی نمی شوند.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره یو پی وی سی توسط تیم فیدار

از دیگر مزایای این نما انعطاف زیاد آن است. منظور از انعطاف این است که هر نوع طرحی که طراح برای اجرا در نظر بگیرد می توان از طریق شیشه آن را اجرا کرد و نماهای شیشه ای با شکوهی را خلق کرد.

یکی از مزایای نمای شیشه فریم لس استفاده از نور طبیعی جهت روشنایی داخلی ساختمان است. علاوه بر این نور طبیعی سبب گرم شدن محیط داخلی در فصل سرما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی گرمایی می شود. البته طراحی این نما به گونه ای است که گرمای این نور طبیعی در فصل گرما سبب گرم شدن محیط داخلی نمی شود و امکان کنترل میزان دما در اینگونه ساختمان ها وجود دارد.

نمای شیشه فریم لس از شیشه های دوجداره استفاده می شود. این نما عایق بسیار مطلوبی در برابر انرژی حرارتی و برودتی ساختمان و آلودگی صوتی است.

پنجره نما فریملس

نکات کلیدی در خصوص پنجره فریم‌لس

یکی از نکات مهم در اجرای نمای شیشه فریم لس شیشه آن است. چون قسمت بیشتر این نما از شیشه است به همین دلیل نوع و کیفیت شیشه به کار رفته در این نما اهمیت زیادی دارد. شیشه های به کار رفته حتما باید از نوع دوجداره لمینت و سکوریت باشند تا کیفیت لازم را دارا باشند.

علاوه بر این لامل هایی که در نما استفاده می شوند معمولا از آلومینیوم می باشند. به این نکته توجه شود که قاب های استفاده شده می بایست از متریال آلومینیوم مرغوب باشند. در غیر این صورت بعد از مدتی در صورت تماس با رطوبت این قطعات کیفیت خود را از دست می دهند و سبب بروز خوردگی در کل نما می گردند.

مطالب بیشتر
خدمات تعمیر پنجره upvc در کرج توسط فیدار

یک دیگر از موارد مهم در مورد اجرای نمای شیشه فریم‌لس کار طراحی و اجرای آن است. بهتر است جهت رعایت تمام نکات مهم در این نما کار طراحی و اجرا به افراد متخصص در زمینه نصب، تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره سپرده شود. معمولا شرکت های معتبر مانند فیدار از قطعات مرغوب جهت اجرای کار خود استفاده می کنند.

جمع بندی

مجموعه فنی و مهندسی فیدار در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی بسیار باتجربه و با سابقه می باشد. در صورت نیاز به تعمیر پنجره دوجداره نیرو متخصص خود را در کوتاه ترین زمان به محل مورد نظر اعزام می نماید. تا امور مربوطه را به بهترین شکل انجام دهند و توضیحات لازم را به مشتری ارائه نماید.