امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی مورد توجه قرار گرفته است. که در این خصوص برای ساختمان ها استفاده از پنجره دوجداره بسیار موثر و از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل می آورد. البته که بعضی مواقع پنجره های دوجداره در زمان باز و بسته شدن گیر دارد. برخی اوقات به سختی باز و بسته می شود و گاهی اوقات نیز انقدر سفت و سخت است که اصلا نمی توان آن ها را باز و بسته کرد و بعضی مواقع زمانی که پنجره را باز می کنیم باز نمی ماند و خود به خود بسته می شود. در چنین حالتی پنجره احتیاج به رگلاژ دارد. که لازم است وسایل مورد نیاز برای تعمیر پنجره دوجداره در دسترس فرد تعمیرکار قرار گیرد.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر پنجره دوجداره

آچار آلن

از مهم ترین ابزار برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی می باشد. آچار آلن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. این آچار کاربرد فراوانی دارد و در شماره های مختلف موجود می باشد که هر یک در صورت نیاز به کار گرفته می شود.

آچار آلن

دریل

کاربرد اصلی دریل برای سوراخ کردن پروفیل ،فریم دیوار و…. می باشد. و اهمیت آن به اندازه پیچ بند و مکمل آن می باشد. مثال کاربردی آن برای زمانی که نیاز به اضافه کردن لولا به پنجره وجود دارد. در این حالت با سوراخ کردن پروفیل به اندازه معین عملیات پیچ بستن صورت می گیرد.

مطالب بیشتر
شناختن قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره

وسایل مورد نیاز برای تعمیر پنجره دوجداره

پیچ بند

این ابزار یکی از پرکاربردترین وسایل در بخش تولید و تعمیر پنجره دوجداره محسوب می شود و به طور قطع بدون آن نمی توان مراحل تعمیر را پیش برد. به طور مثال برای جا به جایی لولاها باید ابتدا به وسیله پیچ بند، پیچ ها متصل به لولا و پنجره دوجداره باز شود و در نهایت با تنظیم اصولی آن دوباره در محل مورد نظر قرار گیرد. این ابزار به دو شکل شارژی و سیمی در بازار به فروش می رسد.

 

زیر شیشه ای

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی حتما باید توسط زیر شیشه ای مخصوص انجام شود. البته که توسط تعمیرکار حرفه ای که با استفاده از آن سبب قرار گرفتن درست و تقسیم بار هماهنگ در تمام نقاط پروفیل شده و درب و پنجره به درستی بسته می شود. به صورتی که شیشه نباید تحت فشار قرار گیرد و البته این ابزار از شکسته شدن شیشه جلوگیری می کند.

لاستیک درزگیر

همانطور که مشخص است این ابزار برای عایق بندی و درزگیری کاربرد دارد. تا از ورود هوای گرم و سرد ، رطوبت و آلودگی جلوگیری نماید.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر پنجره دوجداره

پیچ گوشتی

این ابزار یکی از وسایل ساخت بشر است. که در تمامی موارد تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد های مختلفی نیز در تعمیرات درب و پنجره دارد.

جمع بندی

با پیشرفت چشم گیر بشر در زمینه ابزار آلات صنعتی و همچنین وسایل مورد نیاز برای تعمیر و با بکارگیری از دستگاه های هوشمند سبب افزایش راندمان در حوزه تعمیرات شده است. در واقع امروزه یک تعمیرکار درب و پنجره دوجداره وظیفه دارد یک جعبه ابزار کامل به همراه خود داشته باشد تا مراحل تعمیر را به طور کامل و در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برساند.

مطالب بیشتر
شناختن اجزاء اصلی پنجره دوجداره

شماره تماس فیدار