نصب پنجره دوجداره در ساختمان های امروزی و نوساز رواج پیدا کرده است. از مزیت های نصب این پنجره و تعویض آن با پنجره قدیمی که به راحتی و با کمترین تخریب در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد. ضمن این موارد پنجره دوجداره دارای زیبایی و نیز صرفه جوی در انرژی می باشند.

مراحل نصب پنجره دوجداره 

پاکسازی های قبل از نصب 

اولین مرحله تمیز کردن کلاف پنجره می باشد. بعد از تمیز کردن لازم است تا کلاف آهنی رنگ شود تا با گذر زمان دچار پوسیدگی نشود. با رنگ کردن طول عمر کلاف آهنی افزایش پیدا می کند.

جایگزینی و تراز بودن پنجره 

بعد از مرحله پاکسازی نوبت به این می رسد که پنجره دوجداره وارد کلاف آهنی کنید و به خوبی تراز باشد. عدم تراز صحیح می تواند عملکرد مناسب پنجره را تحت تاثیر قرار دهد.

ایجاد سوراخ های لازم 

سوراخ های لازم را بر روی پروفیل ایجاد نمایید این سوراخ ها نقش مهمی در افزایش استحکام پنجره دارند. سوراخ ها باید در جای خود و با مته مناسب ایجاد شوند.

نصب پنجره دوجداره

برطرف کردن مشکلات پنجره 

زمان نصب پنجره دوجداره قبل از اینکه پنجره در کلاف آهنی تثبیت و محکم شود. باید با باز و بسته کردن درب و بررسی کیفیت جوش‌ها، یراق آلات و شیشه از صحیح بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید که عملکرد آن‌ها صحیح است نسبت به تثبیت پنجره اقدام کنید. رفع مشکل بعد از محکم کردن پنجره در کلاف آهنی به شدت دشوار است. به همین دلیل باید این نکته را مد نظر داشته باشید.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره آلومینیومی در شرق تهران در کوتاه ترین زمان
درزبندی

بعد اجرای مراحل بالا نوبت به درزبندی پنجره می رسد. نصاب ماهر و با تجربه با استفاده از موادی مانند فوم و سیلیکون آن را بین کلاف آهنی و فریم پنجره تزریق می‌کند تا فاصله‌های احتمالی را پر کند.

نصب شیشه 

در این مرحله باید برچسب پروفیل را در بخش‌هایی که بعد از نصب شیشه قابل دسترسی نیستند را جدا کنید. و سپس شروع به نصب شیشه دوجداره و شیشه سه جداره کنید.

رگلاژ پنجره دوجداره 

رگلاژ پنجره دوجداره آن هم به صورت اصولی و درست دارای اهمیت بالایی می باشد. در صورتی که این کار به درستی انجام نشود کارایی پنجره به طور کامل مختل می شود. برای این کار حتما از فرد متخصص و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی کمک بگیرید.

نکات مهم قبل از نصب 

از فاکتورهای مهم که باید قبل از نصب به آن توجه ویژه ای داشته باشید پاکسازی محل نصب پنجره است. پاکسازی می تواند به روش های مختلف انجام شود که افراد ماهر در نصب این مرحله را به طور دقیق انجام می دهند.

برای نصب پنجره دوجداره و یراق آلات باید در چهارچوب پنجره سوراخ ایجاد شود. که لازم است این سوراخ ها با دقت و توسط ابزارهای مخصوص انجام گیرد. چرا که اگر در این مرحله دچار اشتباه شوید در نهایت نصب پنجره و یراق آلات با مشکل مواجه می شود.

مطالب بیشتر
چگونگی استفاده صحیح از پنجره دوجداره

برای نصب پنجره دوجداره باید از پیچ های استفاده کنید که با وزن پنجره تناسب داشته باشد. ضمن اینکه تزریق فوم و استفاده از چسب مرغوب نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که درزبندی صحیح پنجره سبب می شود که کار به صورت اصولی و درست انجام شود.

نصب پنجره دوجداره

کارهای که در نصب صورت می گیرد

  • اندازه گیری اولیه مناسب با در نظرگرفتن فضای بادخور
  • تزریق صحیح فوم در فضای بادخور پنجره
  • فیلر گذاری صحیح در پنجره جهت استقرار شیشه در آن
  • استفاده از پیچ های مناسب با محل نصب پنجره
  • آب بندی کامل درزهای پشت فوم و پنجره و رگلاژ نهایی
جمع بندی

با توجه به مطالبی که در بالا بیان شد و اطلاعاتی که در خصوص نصب پنجره و مزایای درست و اصولی بودن این نصب که می تواند رگلاژ و تعمیرات بعدی پنجره را به حداقل برساند صحبت شد. ضمن اینکه تمامی موارد از نصب تا تعمیر و رگلاژ را حتما توسط فرد ماهر و متخصص مانند گروه فیدار که بسیار باتجربه هستند می توانید انجام دهید.

شماره تماس فیدار