پنجره دوجداره که امروز بسیار طرفدار پیدا کرده است دارای مزایا و برتری ها زیادی از جمله بهینه سازی انرژی و عایق حرارتی خوبی می باشد. در این متن قصد داریم تا قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره را بررسی کنیم که راه برطرف کردن آن رگلاژ پنجره دوجداره است.

مشکلات پنجره دوجداره، می توانند ایمنی و کارایی انرژی خانه را به خطر بی اندازد. افراد به راحتی نمی توانند معیوب بودن پنجره را تشخیص دهند تا زمانی که این مشکلات برجسته و از نظر بصری قابل توجه باشند. با این حال بسیار مهم است که به دنبال مشکلات پنجره خود باشید و در صدد برطرف کردن آن برآید و از نیرو متخصص در زمینه تعمیر پنجره دوجداره کمک بگیرید.

قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره

یراق آلات بازوی محرک

از مهم ترین قسمت ها پنجره اسپانیولت آن است. بی تردید خرابی در این قسمت می تواند تمامی پنجره را دچار اختلال کند. در واقع زمانی که شما دستگیره را می چرخانید تا لنگه در فریم جا شود این اسپانیولت است که توپی را در زاماک جا می دهد. یکی از ایرادها که اسپانیولت قابل تعمیر نیست در صورت خرابی باید تعویض شود. البته استفاده از جنس مرغوب ماندگاری بالایی نیز دارد.

لولا و قفل پنجره

مهمترین مسئله تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره داشتن ابزار مخصوص می باشد. تعمیرکار باید در کنار استفاده درست به ابعاد و اندازه قطعات توجه کند. لولا نقش پر رنگی در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره ایفا می کند. باید به صورت استاندارد و به خوبی تنظیم شود تا با گذر زمان دچار شکستگی و افتادگی نشود.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره

شیشه ها دوجداره

در واقع این شیشه ها از دو بخش اما یک جنس تشکیل شده اند. که ما بین آن از گاز آرگون پر شده است و با چسب ها مخصوص سبب اتصال دو طرف به یکدیگر شده است. از مشکلاتی که امکان داردرخ دهد در صورت فشار مضاعف یا ضربه به سرعت قطعه قطعه می شود به طور کلی این شیشه ها اسیب پذیری بالایی دارند

عایق بندی و درزگیری

تمامی مواردی که در قسمت ها قبل به آن اشاره شد برای تحقق عملکرد درست پنجره دوجداره و عایق بندی اصولی تا در زمستان موجب تعادل گرمایی و در فصل تابستان سبب عدم هدر رفت انرژی گردد.

قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره

راز ماندگاری و طول عمر پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره مانند دیگر وسایل در مدت زمان کوتاه یا طولانی دچار مشکل می شود. که نیاز است تا مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود. اتلاف وقت در تعمیرات یا رگلاژ پنجره دوجداره می تواند آسیب ها جبران ناپذیری را به پنجره وارد کند. خارج شدن از رگلاژ ایرادی است که تمامی بخش ها را درگیر می کند در نهایت سبب از کار افتادن کامل یراق آلات می شود.

در حقیقت تمامی قطعات در معرض خرابی قرار دارند. اما عاملی که می تواند این اتفاق را با وقفه مواجه کند. موضوع نصب اصولی در کنار داشتن فریم آهنی در چهارچوب است. که کارایی و ماندگاری پنجره دوجداره را تضمین می کند. ضمن اینکه استفاده صحیح و درجه یک بودن یراق در کنار پروفیل مقاوم نیز در کنار ساخت استاندارد در افزایش طول عمر پنجره موثر هستند.

مطالب بیشتر
مزایای پنجره آلومینیومی

دلایلی که پنجره دچار مشکل می شود

مکانیزم های شکسته

عملکرد داخلی پنجره ها مانند یراق ها، دستگیره ها و لولا ها ممکن است با استفاده مکرر معیوب شوند. زمانی که این مکانیسم ها شکسته می شوند پنجره به درستی باز نمی شود.

نصب نادرست

اینکه پنجره شما توسط تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه نصب و رگلاژ پنجره دوجداره انجام شود بسیارتاثیرگذار است. برای اطمینان از تکمیل کار با بالاترین استانداردها باید از مواد باکیفیت استفاده شود.

قاب های آسیب دیده

قاب های چوبی و آهنی که مستعد پوسیدگی ،تاب برداشتن و هجوم موریانه هستند می توانند سبب مشکلات متعدد پنجره شوند. نصب پنجره دوجداره از این خرابی ها جلوگیری می کند.

برتری های استفاده از پنجره دوجداره

  • افزایش امنیت
  • عایق بهتر و کنترل دما
  • کاهش اتلاف انرژی
  • کاهش آسیب های داخلی
  • دوستدار محیط زیست
جمع بندی

پنجره ها دوجداره مانند دیگر وسایل که به زندگی مدرن راه پیدا کردند دارای مزایا زیادی می باشد. اما در عین حال با گذر زمان مشکلاتی نیز پیش می آید که برای تعویض قسمت ها درگیر در پنجره دوجداره حتما باید افراد متخضض و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی کمک بگیرید.

شماره تماس فیدار