صدا گیری پنجره دوجداره یکی از مهم ترین ویژگی ها این نوع پنجره است. چرا که بیشتر افراد با خرید و نصب پنجره ها دوجداره در ساختمان محل زندگی خود انتظار دارند تا آلودگی صوتی خارجی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

زندگی مردم در کلان شهرها با آلودگی صوتی در طی شبانه روز عجین شده است. یکی از نگرانی ها افراد اینکه فضای خانه یا محل کار خود را به محیطی آرامش بخش و دور از آلودگی صوتی تبدیل کنند. از راه حل های که برای این امر وجود دارد استفاده از پنجره دوجداره است. صدا گیری پنجره دوجداره از جمله کارهای فنی و مهندسی در زمینه تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی که توسط فرد تعمیرکار انجام می شود.

چگونگی صداگیری پنجره دوجداره

صداگیری پنجره دوجداره در واقع تنظیم دقیق و عملکرد کامل تمامی قطعات درگیر در بحث حرکتی می باشد. به طوری که شامل عایق بندی و درزگیری درست، رگلاژ تمامی بخش ها مانند یراق آلات و شیشه ها و لولا، و نیز عدم ایراد در پروفیل لنگه می باشد. همانطور که می دانید بدون دانش فنی امکان ایجاد استاندارد سنجی مناسب برای صدا گیری و عدم ورود صداهای ناهنجار به داخل منزل وجود ندارد.

صدا گیری پنجره دوجداره

تاثیرات رگلاژ پنجره دوجداره در عایق صدا پنجره دوجداره

کاملاً مشخص است که درب و پنجره دوجداره برای بهینه سازی انرژی و عایق صوتی و حرارتی در کنار طراحی منحصر به فرد ظاهری با استقبال خوبی روبه رو شده است. اما به این موضوع دقت داشته باشید که تمامی قطعات براساس یک منطق عملیاتی طراحی و نصب شده اند. و باید به طور دقیق در فواصل مشخص و با محاسبات ریاضی در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا در نهایت به رگلاژ پنجره دوجداره دست یابیم.

مطالب بیشتر
تعمیر و تعویض اسپانیولت توسط گروه فیدار

رگلاژ پنجره دوجداره بسیار اهمیت دارد به ترتیبی که در غیر این صورت نمی توان از عایق صوتی بهره برد. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که عدم کیفیت شیشه ها سبب کاهش خاصیت صداگیری می شود. اگر بخواهیم در خصوص بخش فنی صحبت کنیم. می توان گفت که تنظیم و عملکرد درست شیشه و یراق آلات به ویژه اسپانیولت و توپی و زاماک سبب می شود. تا لنگه و فریم به خوبی درهم کیپ شوند. که با وجود لاستیک ها هیچ گونه درزی برای عبور صدا وجود نداشته باشد.

تاثیر کیفیت پروفیل بر صداگیری پنجره دوجداره

می توان گفت که کیفیت پروفیل و درست جوش خوردن در کنار پولیش اصولی از فاکتورهای مهم برای ماندگاری درب و پنجره دوجداره می باشد. در واقع شرکت های معتبر برای حفظ بازار خود به این دو نکته توجه ویژه ای دارند.

صدا گیری پنجره دوجداره

تاثیر عایق بندی بر صداگیری پنجره دوجداره

همانطور که می دانید لاستیک ها در کنار چسب کاری و فریم ها آهنی سبب ایجاد خاصیت عایق بندی در پنجره ها دوجداره می شوند. که تاثیر زیادی برای جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان دارد. زمانی که همکار ما در محل حاضر می شود در ابتدا لاستیک ها را چک می کند و از درزگیری اطمینان حاصل می کند. و بعد از این مرحله به سراغ موارد دیگر مانند یراق و شیشه و اسپانیولت می رود برای برطرف کردن مشکل با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به تعویض کرده و از چسب ها سیلیکونی بهره می گیرد.

مطالب بیشتر
مزایای پنجره آلومینیومی
جمع بندی

می توان گفت که اگر در انتخاب این محصول از نظر کیفیت تولید و همچنین تیم نصاب دقت به خرج داده و از شرکت‌های کار بلد و متخصص استفاده نمایید. در این صورت شاهد کارایی و تأثیر حیرت انگیز آن خواهیم بود.

از عوامل تاثیرگذار در کاهش عبور صدا از پنجره دوجداره می توان نوع جنس و طرح فریم پنجره، دار بندی شیشه، ترکیب و جنس نوع لایه شیشه، نحوه مونتاژ و آب‌بندی شیشه و محصول پنجره به هنگام نصب را نام برد.

شماره تماس فیدار