تعمیر و رگلاژ پنجره upvc بعد از مدتی استفاده برخلاف نگهداری و مراقبت های که انجام می شود کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر است. به طور کلی عواملی مانند عدم نصب اصولی، یراق آلات به کار رفته نامرغوب و کیفیت پایین پروفیل های مصرف شده در زمان تولید پنجره می توانند با گذر زمان سبب افت شدید کیفیت و کارایی پنجره های دوجداره شوند.

پنجره UPVC

پنجره upvc با وجود ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود گزینه بسیار عالی برای ساختمان های مختلف می باشد. این نوع پنجره علاوه بر ایجاد زیبایی و استحکام در ساختمان ایزولاسیون حرارتی و صوتی بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های ساختمانی را فراهم می کند. ضمن اینکه طول عمر بالا و نیاز کم به نگهداری و تعمیرات از دیگر مزایا و جذابیت های این نوع پنجره است. با همه این توضیحات استفاده از پنجره upvc به عنوان یک انتخاب هوشمند در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود.

رگلاژ پنجره UPVC

چک کردن تنظیم و رگلاژ پنجره upvc به عملیاتی گفته می شود. که در آن پنجره upvc به شکل صحیح و متوازن در قاب پنجره قرار می گیرد و باز و بسته شدن آن بسیار راحت و روان انجام می شود. گروه فنی و مهندسی فیدار با سرویس و تنظیم دوره ای پنجره upvc  سهم بزرگی در عدم اتلاف انرژی در ساختمان خواهد داشت.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

رگلاژ پنجره UPVC

عوامل نشان دهنده که احتیاج به رگلاژ پنجره upvc می باشد.

  • شل شدن یا خرابی لاستیک ها اطراف پنجره upvc
  • خراب شدن یراق پنجره upvc
  • ورود و خروج گرما و سرما و اتلاف انرژی
  • نفوذ آب از درزها و کنارهای پنجره
  • ایجاد فاصله در بین فریم و لنگه بازشو پنجره upvc
  • عدم حرکت روان و راحت دستگیره پنجره دوجداره در زمان باز و بسته شدن

نوع لولا استفاده شده در پنجره upvc

در پنجره های upvc دیگر از لولای معمولی به دلیل ضعف در آب بندی و تحمل وزن کم و غیر قابل رگلاژ بودن استفاده نمی شود. چرا که در این مدل از لولا ها رگلاژ پنجره upvc  به راحتی قابل اجرا نمی باشد و بهتر است از لولای قابل تنظیم با قابلیت رگلاژ استفاده نمایید. این نوع لولا ها در پنجره تک حالته و هم پنجره دوحالته قابل استفاده می باشد. و این امکان را به شما می دهد که توسط یک آچار آلن لنگه از رگلاژ خارج کرده و به بالا و پایین عقب و جلو و چپ و راست هدایت کنید. و به این ترتیب کار رگلاژ پنجره upvc را انجام دهید.

رگلاژ پنجره UPVC

رگلاژ نشدن توسط افراد ماهر

در صورتی که نصب پنجره توسط افراد ماهر و مجرب صورت بگیرد. الزام به رگلاژ نمودن بعد از نصب را تا حد زیادی کاهش می دهد. که البته با این وجود هم بعد از مدتی استفاده در بعضی از موارد برای رفع افتادگی پنجره دوجداره نیاز به رگلاژ وجود خواهد داشت. تا پنجره مانند روز اول به خوبی عمل کند و عایق خوبی باشد. در صورتی که مرحله نصب به درستی و توسط افراد ماهر و مجرب انجام نگیرد. در زمان کوتاهی حتی برخی موارد دیده شده که بعد از یک ماه نصب احتیاج به رگلاژ پنجره upvc شکل می گیرد.

مطالب بیشتر
آشنایی با قطعات پنجره دوجداره
جمع بندی

گروه فنی و مهندسی فیدار با داشتن سال ها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز و گرامی در شهر تهران و کرج و همچنین اطراف تهران می باشد. که در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرکار مربوطه به محل مورد نظر اعزام می گردد و نکات و نحوه نگهداری بعد از رگلاژ را کاملا توضیح می دهد.

شماره تماس فیدار