می توان پنجره دوجداره کشویی را بهینه ترین حالت بازشو در پنجره ها یو پی وی سی دانست. عدم ایجاد فضای مزاحم و پرت در زمان باز شدن مهم ترین مزیت پنجره دوجداره کشویی است. البته که مانند سایر پنجره ها در استفاده طولانی مدت حتماً نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره کشویی به وجود می آید. رگلاژ پنجره دوجداره و همچنین رگلاژ پنجره آلومینیومی باید توسط تعمیر کار حرفه ای و ماهر صورت بگیرد.

چه زمانی احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره کشویی است؟

  • در زمان نصب پنجره مراحل به طور درست و کامل صورت نگرفته باشد.
  • هنگامی که یراق آلات از کار افتاده و خراب شده باشند.
  • مواقعی که آب یا رطوبت به داخل ساختمان نفوذ پیدا کند.
  • هنگامی که هدر رفت انرژی به صورت از دست رفتن گرما و سرما داخل منزل باشد.
  • گیر داشتن دستگیره ها در زمان باز و بسته شدن پنجره ها
  • باز و بسته شدن پنجره که با سر و صدا همراه باشد.
  • خرابی در لاستیک های کناری پنجره

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

عمل رگلاژ کردن

بعد از عمل درزبندی فریم اصلی پنجره ها اصلی ترین بخش در عایق بندی پنجره دوجداره در بخش بازشوها صورت می گیرد. تعریف رگلاژ پنجره دوجداره کشویی به عملیاتی که باعث می شود بازشو پنجره کشویی به صورت صحیح و متوزان در قاب خود قرار گیرد و حرکت کند می گویند.
نحوه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره به این شکل است که لنگه بازشو با قطعات آهنی که بر روی پروفیل میانی قرار دارد و به نام زاماک شناخته می شود به شکل درست و متوازن قرار می گیرد تا با درگیر شدن کامل در زمان بسته بودن لاستیک های درزبندی که دور قسمت بازشو قرار دارد به طور کامل محکم شوند. که در نهایت آلودگی ها صوتی و زیست محیطی به داخل منزل راه پیدا نکند. در مرحله بعد شیشه دوجداره به وسیله قطعات پلاستیکی مخصوص به نام تاکوز به طور درست و متوزان در میان بازشو قرار می گیرد. در نهایت لولاهای بازشو و اسپانیولت با آلن مخصوص تنظیم شده تا عمل عایق بندی به شکل اصولی انجام گیرد.

مطالب بیشتر
رگلاژ درب و پنجره دوجداره به صورت تخصصی

عوامل موثر بر رگلاژ

در صورت درگیر شدن کامل بازشو پنجره با زاماک و نیز تنظیم لولا و اسپانیولت بر اساس مواردی که سبب برهم خوردن تقارن و توازن بازشو شود. یا اینکه استفاده نادرست در زمان باز و بسته شدن زیاد پنجره که ایجاد خرابی می کند. یا اگر ضربه ای به قسمت بازشو پنجره وارد شود امکان دارد که بازشو در قاب مخصوص به خود از توازن و تقارن استاندارد خارج شود. که با بروز این عوامل پنجره از رگلاژ خارج شده است.

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

عایق بندی پنجره دوجداره کشویی

این نوع از پنجره ها به دلیل وجود حالت ریلی و منافذ بین غلطک ها از عایق بندی کمتری نسبت به دیگر حالت بازشو پنجره دوجداره دارد. برای عایق بندی بهتر پنجره دوجداره کشویی از نوارها هوابندی،نوار درزگیر مویی استفاده می شود. که این موارد به میزان قابل توجهی عایق بندی را افزایش می دهد.

قیمت پنجره دوجداره کشویی

قیمت این محصول مانند دیگر محصولات درب و پنجره یو پی وی سی وابسته به قیمت پروفیل ،یراق آلات و شیشه چند جداره است. اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت پنجره دوجداره کشویی ،پروفیل کشویی مصرفی است. البته که قیمت یراق آلات کشویی کمی بالاتر از پنجره تک حالته است.

جمع بندی

برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی بهترین گزینه تماس با تعمیرکار حرفه ای و ماهر در این زمینه می باشد. چرا که اگر خودتان کار را به دست بگیرید به احتمال زیاد به سایر قسمت ها آسیب ها جبران ناپذیری وارد می کنید. تیم فنی و مهندسی فیدار برای همین امر آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز در شهر تهران و کرج می باشد.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

شماره تماس فیدار