درب و پنجره آلومینیومی دوحالته همانطور که نام آن مشخص است دارای دو نوع مکانیزم باز شدن است که حالت اول مانند درب معمولی لنگه متحرک به وسیله لولا به یک طرف باز می شود و در حالت دوم توسط یراق آلات دوحالته لنگه بازشو از بالا تا 30 درجه به داخل کج شده که صرفا جهت تهویه هوا به حالت نیمه باز می باشد. البته که رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته نیز مانند سایر پنجره ها در گذر زمان و استفاده مکرر پیش می آید.

رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

برای پنجره های دو حالته، رگلاژ باید بر روی لولا های بالا، پایین و همچنین جلوی اهرمی انجام شود. لولای پایین وظیفه دارد تا لنگه بازشو پنجره را با استفاده از دو پیچ که حفره آنها شش ضلعی هستند ایجاد نماید. در عین حال در لولای بالا پیچی وجود نداشته و پیچ مربوط به این قسمت در قسمت بالای لنگه بازشو وجود دارد. برای انجام رگلاژ پنجره دو جداره ابتدا باید کاور لولای پایین را بیرون بکشید تا پیچ ها رویت شوند. پیچی که به صورت عمودی به کار برده شده لنگه بازشو را در جهت بالا و پایین حرکت می دهد. همچنین پیچ دیگر می‌تواند لنگه را در جهت چپ و راست یا همان جهت افقی جابجا کند.

کاربرد پنجره آلومینیومی دوحالته

  • سالن های پذیرایی
  • آشپزخانه ها
  • ساختمان های تجاری و اداری
مطالب بیشتر
معرفی پنجره آکاردئونی دوجداره

رگلاژ پنجره آلومینیومی

با بروز چه مشکلاتی احتیاج به رگلاژ پنجره آلومینیومی است؟

رگلاژ پنجره های دوجداره از نوع آلومینیومی زمانی باید انجام شود که این پنجره ها به درستی باز و بسته نشده و یا متوجه شویم که این پنجره ها قابلیت عایق حرارتی و صوتی خود را از دست داده‌اند. معمولاً با گذشت زمان، پنجره های آلومینیومی احتیاج به تنظیم و رگلاژ دارند. در صورتی که از یراق آلات نامرغوب استفاده شده و یا به لاستیک های اطراف پنجره آسیب وارد شود، رطوبت و برودت هوا از پنجره رد خواهد شد. در نتیجه باید فرایند رگلاژ بر روی آن ها پیاده شود.

هنگامی که هر نوع پوسیدگی و خوردگی در قسمت های درزگیرهای درب و پنجره آلومینیومی وجود داشت یا لنگه ها پنجره خم شده باشد به ما هشدار می دهد که نیاز به رگلاژ است. البته در مواقعی یراق آلات به کار رفته به درستی عمل نمی کند و سبب می شود تا پنجره به درستی باز و بسته نشود. یا اینکه عملکرد قفل به درستی نباشد احتیاج به رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته است.

برتری های این نوع پنجره

گردش هوای مناسب

قابلیت چرخش 180 درجه دستگیره

یراق آلات قوی و مقاوم

ایمنی و امنیت بالا

قابلیت تنظیم و رگلاژ پنجره

قابل باز شدن تا 30 درجه

نگهداری آسان

طول عمر بالا

تطبیق پذیری با انواع ساختمان

رگلاژ پنجره آلومینیومی

نحوه نگه داری از پنجره آلومینیومی دوحالته

تمیز کردن منظم با پاک کننده استاندارد که به شیشه ها و روکش پروفیل آسیب وارد نکند.

مطالب بیشتر
چگونگی تعمیر قفل پنجره دوجداره

روانکاری و روغن کاری منظم لولا ها و مسیرها حرکت یراق آلات

رگلاژ پنجره آلومینیومی دو حالته در صورت مشاهده مشکل در باز و بسته شدن ،لولا ها و سایر اجزای پنجره ،قطعات شل یا فرسوده شناسایی شوند.

بررسی دوره ای پنجره که حتما لازم است توسط تمعیرکار حرفه ای و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی صورت بگیرد.

جمع بندی

برای رفع هر گونه مشکل در زمینه درب و پنجره آلومینیومی می توانید از گروه فنی ومهندسی فیدار که متخصص در این زمینه می باشد کمک بگیرید. این گروه آماده ارائه خدمات در شهر تهران و کرج می باشد تا در کمترین زمان در محل حاضر شوند و به طور اصولی مشکل را برطرف نمایند.

شماره تماس فیدار