امروزه استفاده از درب و پنجره دوجداره به خصوص در کلان شهرها بسیار رایج شده است. درب و پنجره یو پی وی سی که ماده اصلی آن از مشتقات نفت به دست می آید. و با فرایندی که فرآوری و تولید می شود بسیار مقاوم بوده و این متریال از گزینه های مناسب برای تولید درب دوجداره در هر شرایط و فضایی است.  درب نیز درست مانند پنجره در صورتی که هنگام باز و بسته درب احساس مشکل و درگیری نقطه ای را داشته اید و درب به صورت روان کار نکند. یا اینکه در حالتی که درب کاملا بسته است اما همچنین گرد و غبار و گرما و سرما را از بیرون احساس می کنید احتیاج به رگلاژ درب دوجداره می باشد.

استفاده از درب دوجداره دارای ویژگی های مانند ضدآب بودن ،ایمنی بالا ،عایق مناسب در برابر گرما و سرما و همچنین صدا باعث می شود تا فضای ساختمان دارای امنیت و آرامش بیشتری باشد. اما به مرور زمان هر نوع درب و پنجره ای نیاز به رگلاژ و تعمیر دارد چه رگلاژ پنجره دوجداره و چه رگلاژ پنجره آلومینیومی باید در زمان مناسب خود انجام شود.

چگونگی رگلاژ درب دوجداره

مراحل رگلاژ درب دوجداره به این صورت است که در ابتدا باید کاوری که با لولا مرتبط است را خارج کنید. برای این امر لازم است تا درب را به طور کامل باز نگه دارید سپس با استفاده از یک آچار آلن برای جداسازی روکش وارد عمل شوید. بعد از این لنگه بازشو را در محور عمودی و افقی جا به جا کنید.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض قطعات پنجره upvc

در صورتی که می خواهید پنجره را در محور افقی باز کنید یک آلن 5 میلی متری و پیچ رگلاژی که به صورت افقی است را باز و بسته نمایید تا لنگه بازشو به طور کامل چفت گردد این مرحله را ادامه دهید. در حالی که بخواهید پنجره به شکل عمودی باز و بسته شود پیچی که بالای لولای سه بعدی قرار دارد را باز و بسته نمایید. که در این خصوص از آلن 4 میلی متری استفاده نمایید. رگلاژ درب مانند رگلاژ پنجره دوجداره را دو جهت عمودی و افقی به طور همزمان صورت دهید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

رگلاژ درب دوجداره

نکات تاثیرگذار در رگلاژ درب دوجداره

  • بکارگیری آلن مخصوص برای تنظیم لولا و یراق آلات
  • تنظیم زاماک و اسپانیولت
  • رگلاژ و تنظیم شیشه دوجداره با استفاده از زیر شیشه مخصوص
  • جا به جایی و تنظیم لولا
  • تغییر در ساختار پروفیل درب و پنجره و عایق بندی و درزگیری با استفاده از لاستیک و چسب مخصوص

رگلاژ درب دوجداره

برتری های درب دوجداره

درب ها مانند پنجره دوجداره عایق بسیار خوبی در برابر آلودگی صوتی ،گرما و سرما و همچنین گرد و غبار هستند. در نهایت با نصب این درب ها در فصول سرد هوای سرد به خانه را ه پیدا نمی کند و در گرما نیز حرارت زیاد به درون ساختمان منتقل نمی شود. به این ترتیب استفاده از این درب ها تا 40 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره دوجداره در مرکز تهران توسط گروه فیدار

درب های دوجداره آلودگی صوتی و سر و صدا را گرفته و به فضای درونی انتقال نمی دهد.

با داشتن عایق بندی بالا امکان ورود حشرات به داخل ساختمان را از بین می برد.

درب های دوجداره ماندگاری و دوام بالایی دارند.

در رنگ و طرح های متنوع موجود هستند.

جمع بندی

رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره باعث می شود تا پروفیل ها و یراق آلات در مرور زمان و استفاده دچار آسیبی نشوند و تا در نهایت بهترین کارایی را درب برای شما داشته باشد. ضمن اینکه دقت داشته باشید عایق بندی صوتی و حرارتی تنها با رگلاژ درست عمل می کند. به طور کلی اگر محصول با کیفیت را می خواهید باید رگلاژ کردن را کامل و به درستی انجام دهید. که این کار توسط گروه فنی و مهندسی فیدار متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی صورت می گیرد.

شماره تماس فیدار