پنجره تک حالته یو پی وی سی یکی از پرکاربردترین انواع پنجره در ساختمان می باشد. اما بسیار پیش می آید که مشتری پنجره دوحالته لازم دارد اما در زمان خرید به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی پنجره تک حالته خریداری کرده است. حال این سوال پیش می آید که امکان تغییر پنجره تک حالته به دوحالته وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت می باشد.

روند تغییر پنجره تک حالته به دوحالته

اولین چیزی که باید بدانید این تغییر یا تبدیل پنجره یک کار کاملاً تخصصی و نیاز به ابزارهای مختلف و یک کارشناس ماهر دارد. لازم است بدانید که برای این تبدیل نیازی به تغییر تمام پنجره نیست.

مرحله اول این است که یراق آلات پنجره دوحالته را تهیه کنید. برای این تغییر لازم است که ابتدا پیم ها لولا را خارج نمایید و لنگه را جدا کنید. در مرحله بعد اسپانیولت پنجره دوحالته را جایگزین می کنید. به همین ترتیب زاماک و لولا را به بدنه بچسبانید. برای پر کردن جای خالی لولا ها سابق نیز می توانید از چسب استفاده کنید. حالا می توانید لنگه را ببندید و کارها مختص به رگلاژ پنجره دوجداره را انجام دهید.

نکته : برای تغییر پنجره تک حالته به دوحالته به هیچ عنوان خودتان اقدام نکنید. چرا که امکان دارد شیشه پنجره را بشکنید و صدمات جدی به پنجره وارد کنید. بهتر است این فرآیند را به فرد ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی بسپارید و با اطمینان خاطر به کارهای دیگر رسیدگی نمایید.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تغییر پنجره تک حالته به دوحالته

پنجره دوحالته عایق بهتری است

در پنجره دوحالته یو پی وی سی چفت شدگی با استفاده از اسپانیولت که یراق آلات مهم داخل پروفیل و متصل به دستگیره است و زاماک انجام می شود. با بسته شدن لنگه قطعات استوانه ای روی اسپانیولت و به داخل زاماک حرکت کرده و باعث می شود تا لنگه به سمت فریم کشیده شود. به طوری که در پنجره تک حالته اسپانیولت تنها در قسمت جلو لنگه قرار می گیرد .اما در پنجره دوحالته اسپانیولت در سه طرف لنگه بازشو قرار دارد. بنابراین عایق بندی بهتری صورت می گیرد. زاماک در پنجره دوحالته تعداد بیشتری هستند که سبب می شود چفت شدن بهتر انجام گیرد. با این توضیحات پنجره دوحالته دارای عایق بندی بهتری نسبت به سایر پنجره ها می باشد.

یراق آلات به کار رفته در پنجره تک حالته

یراق آلات پنجره تک حالته یو پی وی سی از ابتدایی ترین و اقتصادی ترین نوع یراق آلات می باشد. نوع لولا به کار رفته و تعداد کم اقلام مصرفی سبب می شود هزینه یراق آلات نیز پایین تر شود. پنجره تک حالته عملاً در یک جهت قابلیت باز یا بسته شدن را دارند و لازم است تا فضای مورد نیاز جهت حرکت لنگه در فضای داخلی محاسبه شود. از ایرادهای پنجره تک حالته عدم رگلاژ و مقاومت کم لولا های بکار رفته می باشد.

مطالب بیشتر
تعمیر و رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی به صورت حرفه ای

یراق آلات به کار رفته پنجره دوحالته

همانطور که از اسم این پنجره پیداست قابلیت باز شدن در دو جهت دارد. در یک جهت مانند پنجره تک حالته قابلیت چرخش دارد و در حالت دوم قابلیت باز شدن از سمت بالا با زاویه 30 درجه را نیز دارد. حالت دوم برای زمانی که فقط می خواهید تبادل هوایی داشته باشید بسیار مناسب است. از دیگر ویژگی ها پنجره دوحالته ضریب عایق بندی و امنیت بالا آن می باشد. به علاوه این موارد ویژگی ها دیگر پنجره دوحالته تحمل وزن یراق آلات بیشتر از تک حالته است. و اینکه قابلیت رگلاژ پذیری دارد به این صورت که می توان لنگه بازشو را در سه جهت مختلف تنظیم و رگلاژ کرد.

تغییر پنجره تک حالته به دوحالته

تفاوت پنجره دوجداره دو حالته با تک حالته

پنجره تک حالته با پنجره دو حالته تفاوت ها مشخصی دارند. که همین تفاوت ها باعث شده تا افراد نمونه های دوحالته را ترجیح می دهند و بیشتر از آن استفاده می کنند. بارزترین این تفاوت ها عبارتند از

  • مشخص ترین آن، که در نوع بازشو با هم فرق دارد.
  • از جهت نوع یراق آلات باهم تفاوت دارند.
  • در تعداد و نوع لولا با هم فرق دارند.
  • در پنجره تک حالته اسپانیولت تنها در قسمت جلوی لنگه قرار دارد. اما در پنجره دوحالته اسپانیولت در سه طرف لنگه بازشو قرار می گیرد تا در نهایت که عایق بندی بهتر انجام می گیرد.
  • از نظر تعداد زاماک نیز با هم تفاوت دارند.
  • پنجره بازشو دوحالته هنگام باز شدن فضای کمتری را می گیرد.
مطالب بیشتر
تنوع رنگ درب و پنجره دوجداره
هزینه تغییر پنجره تک حالته به دوحالته

در مورد هزینه ها مربوط به این تبدیل قیمت نهایی به یراق آلات بستگی دارد. به عوامل متعددی مانند نوع اسپانیولت و زاماکی که تهیه می شود ،لولاها ،برند و کیفیت ساخت و تعداد زاماکی که لازم است بستگی دارد.

تغییر پنجره تک حالته به دو حالته

جمع بندی

در صورتی که قصد تغییر پنجره تک حالته به دوحالته را دارید، می توانید از تعمیرکار و کارشناس گروه فنی و مهندسی فیدار متخصص در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره برای این کار کمک بگیرید. با تبدیل پنجره دوجداره تک حالته به دو حالته امکان باز شدن آن در دو محور عمودی و افقی وجود داشته و مزایای بیشتری برای محیط به ارمغان می آورد.

شماره تماس فیدار