تعویض یراق آلات خراب پنجره دوجداره یکی از امکاناتی است که بیش از این در زمان استفاده از پنجره ها قدیمی آهنی و چوبی وجود نداشته. و بعد از ورود این نوع پنجره ها راه پیدا کرده است. امروزه لازم است تا هر چه بیشتر از اجزا تشکیل دهنده پنجره دوجداره و نیز نوع کار کرد و متریال استفاده شده برای ساخت آگاهی و اطلاعات داشته باشید. از جمله یراق آلات مهمی که مورد استفاده قرار می گیرد شامل اسپانیولت که از اهمیت بالایی برخوردار است.

چگونگی تعویض یراق آلات خراب در پنجره دوجداره

به طور کلی یراق آلات سبب می شود که امنیت محصولات و همچنین کارایی آن ها بالا روند. در نتیجه بدون این اجزا نمی توان کالایی بدون نقص داشت. البته که بسیاری از یراق آلات در پنجره دوجداره تعمیر نمی شود و در صورت خرابی باید دست به تعویض بزنید. حتما که برای این کار از تعمیرکار ماهر و متخصص بهره بگیرید و به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید. چرا که ممکن است با اندکی فشار بیشتر موجب شکسته شدن شیشه شوید و یا سایر خطرات را به دنبال داشته باشد.

تعویض یراق آلات خراب پنجره دوجداره

اهمیت رگلاژ در پنجره دوجداره

به طور کلی رگلاژ پنجره آلومینیومی و دوجداره سبب می شود اگر تداخلی در کار اجزاء یک پنجره صورت گرفته است به وسیله این عملیات برطرف شود. و پنجره بتواند کار خود را به درستی و بدون درگیری انجام دهد. دقت داشته باشید که رگلاژ نکردن به صورت دوره ای یکی از عواملی که می تواند در خرابی اسپانیولت تاثیرگذار باشد و این خرابی هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند. در تمام حرفه ها و مشاغل افرادی وجود دارند که کار خود را به درستی انجام نمی دهند. به این صورت که اگر در زمان مونتاژ یراق آلات را به درستی نبندند یا در زمان انداختن شیشه دقت کافی را به خرج ندهند ممکن است شما را با چالش زیادی رو به رو کند. اما این نیز راه حل دارد که با رگلاژ کردن تمام مشکلات برطرف می شود.

مطالب بیشتر
رگلاژ و تعمیر درب و پنجره آلومینیومی توسط فیدار

تعویض یراق آلات خراب پنجره دوجداره

نکات کلیدی در زمان تعویض یراق آلات خراب پنجره دوجداره

تعمیرکار ماهر مجموعه فیدار بعد از حضور در محل برای تعویض یراق آلات پنجره دوجداره که خراب و معیوب هستند سه فاکتور مهم را در نظر می گیرند.

  1. به خاطر تعویض اسپانیولت و دیگر یراق آلات پنجره نباید رگلاژ زاماک و لولاها را به هم بریزد.
  2. ضمن اینکه باید بداند فشار زیاد به لنگه می تواند موجب شکستگی شیشه شود.
  3. باید توجه داشته باشد تا موجب آسیب رساندن به قفل و دستگیره نشود چرا که هزینه زیادی را تحمیل می کند.

جنس و متریال نامرغوب

عمده اشتباهی که بیشتر مردم در زمان خرید پنجره دوجداره درگیر آن می شوند. که به نوع جنس و آلیاژ به کار رفته در این نوع پنجره کمترین توجه را می کنند. برخی افراد حاضر می شوند که به خاطر سود بیشتر از یراق هایی با آلیاژ ضعیف تر و قالب گیری بی پایه و اساس استفاده کنند. بنابراین لازم است تشخیص دهیم چه جنسی مناسب و مرغوب است. همانطور که می دانید بهترین یراق آلات مطعلق به کشور ترکیه و آلمان و ایتالیا می باشد. ضمن اینکه در بازار جنس ها چینی و تایوانی فراوان یپدا می شود. که به شدت می تواند به عملکرد درب و پنجره دوجداره آسیب وارد کند.

تعویض یراق آلات خراب پنجره دوجداره

نتیجه گیری

حتما لازم است که قبل از وقوع خرابی و مشکل از آن مسئله آگاهی داشته باشید تا در نهایت تصمیم درستی را بگیرید. در حال حاضر خریداران منازل هیچ گونه آگاهی از نوع درب و  پنجره نصب شده بر روی ساختمان ندارند. اما دقت داشته باشید تا پنجره سالم تحویل بگیرید و حتما به صورت دوره ای رگلاژ پنجره دوجداره را توسط تیم فنی و مهندسی فیدار انجام دهید.

مطالب بیشتر
تعمیرات پنجره یو پی وی سی توسط گروه فیدار

شماره تماس فیدار