همه پنجره ها دوجداره دارای بخشی به نام لولا هستند. لازم است تا اطلاعات کافی درباره تعویض لولا پنجره دوجداره داشته باشید. در واقع لولا حکم محرک لنگه بر روی فریم را دارد و یک بخش حیاتی است.

لولا، محرک قسمت بازشو بر روی فریم اصلی است. با در نظر گرفتن نوع کاربری پنجره می توان از انواع لولاهای تک حالته یا دوحالته استفاده کرد. جنس لولا استاندارد برای پنجره دوجدراه گالوانیزه می باشد. به طور معمول توصیه می شود از لولاهای قابل رگلاژ برای تنظیم وزن دقیق قسمت بازشو که در سهولت باز و بسته شدن پنجره کمک شایانی می کند استفاده کرد.

ارزیابی های قبل از تعویض لولا پنجره دوجداره 

به طور کلی لولاهای پنجره دوجداره به صورت جفت فروخته می شوند.

لولاهای بازشو به سمت کنار دارای بازوها متحرک طولانی تر نسبت به لولاهای بازشو به سمت بالا می باشند.

دقت داشته باشید هر لولا جداگانه باید در سمت مناسب پنجره قرار بگیرد. به همین خاطر روی لولا فلشی وجود دارد که جهت بازشدن پنجره است.

اولین سوراخ های ثابت گوشه در ریل و بازو معمولا استاندارد هستند اما باقی به این صورت نیستند. جای نگرانی نیست چرا که سوراخ های جدید را می توان ایجاد نمود.

لولاهای استاندارد دارای دسته 13 میلی متری هستند. اما نمونه های هستند که در صورت لزوم تا 15 یا 17 میلی متر افزایش پیدا می کنند. وقتی گفته می شود ارتفاع دسته معمولا به عمق لولا پنجره اشاره می شود.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

تعویض لولا پنجره دوجداره

تعویض لولا پنجره دوجداره

لولاها را می‌توان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین یراق‌آلات برای پنجره‌های دارای بازشو دانست. لولای پنجره، علاوه بر این که به باز و بسته‌ شدن لنگه پنجره کمک می‌کند و این عمل را ممکن می‌سازد، در تحمل وزن شیشه لنگه هم نقش مهمی دارد.

تنظیم لولا در موارد پیشرفته تر با آلن های مخصوص صورت می گیرد. که در نهایت سبب بالا یا پایین آمدن آن می شود تا رگلاژ پنجره دوجداره به درستی اعمال شود. در نتیجه سبب ایجاد توازن بین لنگه و فریم می شود.

با توجه‌ به نقش بسیار مهم لولا، می‌توان متوجه شد که کیفیت آن بسیار مهم است.

روند تعویض لولا

  1. در ابتدا لازم است با گروه تخصصی در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی مانند فیدار تماس بگیرید.
  2. سپس تعمیرکار مربوطه در محل حاضر می شود و مراحل تعویض لولا پنجره دوجداره را انجام می دهد.
  3. در آغاز کار تمامی لولاها را با دریل و پیچ بند باز کرده و لنگه را از فریم جدا می کند. و لولای شکسته را تعویض کرده یا در صورت نیاز آن را تقویت کرده و در بخش ها دیگر با فاصله کوتاه تر استفاده می نماید.

تعویض لولا پنجره دوجداره

بروز مشکلات با شکستگی لولا

امکان شکسته شدن شیشه دوجداره به خاطر فشاری که وارد می شود وجود دارد. که در صورت عدم تعمیر به موقع ضررهای به همراه دارد. مانند شکستن شیشه از لبه که به سرعت خرد و ریز می شود.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در تهران توسط گروه فیدار

از جمله خطراتی که برای ساختمان های بلند وجود دارد سقوط لنگه به پایین است. چرا که نگهدارنده این بخش در چهارچوب به عهده لولا می باشد.

موضوع دیگری که بسیار اهمیت دارد رگلاژ پنجره دوجداره که به صورت صحیح انجام شود. این امر می تواند در باز و بسته شدن پنجره و حتی کارایی یراق آلات تاثیرگذار باشد.

در مجموع تعویض لولا پنجره دوجداره یک کار کاملا تخصصی که توسط گروه فنی و مهندسی فیدار صورت می گیرد و به تعویق انداختن این مورد می تواند هزینه ها سنگینی را فراهم آورد.

شماره تماس فیدار