امروزه استفاده از پنجره های دوجداره طرفداران زیادی پیدا کرده است. به دلیل این که پنجره دوجداره دارای برتری های بیشتری نسبت به پنجره ها قدیمی می باشند. از موارد برتری آن ها می توان به ذخیره انرژی، کاهش سر و صدا ورودی به داخل، عایق مناسب برای گرد و خاک می باشند اشاره کرد. از بخش های مهم در پنجره های دوجداره قفل و دستگیره می باشد. که در صورت مشاهده خرابی یا ایراد در این قسمت باید سریعاً اقدام به تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره کرد. برای حل این بحران حتما از گروه فیدار متخصص در زمینه تعمیر پنجره دوجداره و همچنین رگلاژ پنجره آلومینیومی کمک بگیرید.

نحوه تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تعویض دستگیره

همانطور که می دانید در سازوکار حرکتی درب و پنجره وجود دستگیره یک لازمه حیاتی است. چرا که در صورت از کار رفتن نمی توان لنگه در پروفیل فریم را چفت کرد در نهایت در برابر عایق صوتی و حرارتی پنجره دوجداره دچار اختلال می شود.
در مرحله اول از تعویض دستگیره به این صورت است که در زاویه 90 درجه قرار می دهید. بعد از آن کاور کمکی را در جهت چپ و راست به سمت خود می کشید. با این کار کاور کنار رفته و پیچ ها که دستگیره را به پروفیل پنجره وصل کرده مشاهده می کنید. با استفاده از چهار سو پیچ ها باز کرده و بیرون می آوریم دستگیره را با کمی فشار به سمت خود می کشید. کاور دستگیره جدید را جا به جا کرده و اهرم دستگیره در زاویه 90 درجه قرار می دهید بعد از آن سوراخ مربوطه را جای گذاری کرده و پیچ ها را می بندیم.

مطالب بیشتر
تعمیرات پنجره یو پی وی سی توسط گروه فیدار

تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تعویض قفل

قفل پنجره دوجداره بعد از خرابی باید تعویض شوند و قفل جدید جایگزین آن شود. البته در مواردی امکان دارد که مشکل از توپی یراق به کار رفته باشد که کامل در داخل زاماک قرار نمی گیرد و با جا به جایی زاماک یا اضافه کردن یا تعویض قفل پنجره دوجداره دارد. به هیچ عنوان افراد خودشان اقدام به تعویض قفل پنجره دوجداره نکنند. چرا که این کار می تواند به پنجره آسیب وارد کند در کمترین حالت ممکن است به خارج شدن رگلاژ پنجره دوجداره منتهی شود.

تعمیر یا تعویض قفل پنجره دوجداره یک کار کاملاً فنی می باشد. زیرا اسپانیولت از بالا تا پایین بخش طولی لبه ی لنگه را در بر می گیرد در صورتی که شما پیچ ها قفل و دستگیره را باز کنید در واقع اسپانیولت را جا به جا کرده اید. که این کار تنظیم توپی و زاماک را نیز به هم می ریزد حتی در مواردی مشاهده شد که زیر شیشه ای نیز جا به جا می شود.

تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

نکات مهم در تعویض دستگیره

  • جنس سفارشی قفل و دستگیره باید درجه یک و ساخت شرکت ها معتبر باشد.
  • این دستگیره ها دارای مقاومت بالایی هستند و به راحتی خراب نمی شوند.
  • برای تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره از یک متخصص کمک بگیرید چون امکان دارد رگلاژ پنجره به هم بخورد.
  • ابزارآلاتی مانند آچار آلن ،دلر ،پیچ بند شارژی ،چکش و همچنین انبردست و انواع پیچ گوشتی در زمان تعمیرات مورد نیاز است.
مطالب بیشتر
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره در غرب تهران

مواردی که سبب خرابی قفل می شود

  1. نداشتن دانش فنی و اقدام به تعمیر قفل پنجره دوجداره
  2. استاندارد نبودن قفل که در مدت کوتاهی از کار می افتد.
  3. خارج شدن از رگلاژ درب و پنجره دوجداره و عدم تنظیم به موقع و فشار لنگه به فریم و در نهایت از کارافتادگی قفل پنجره دوجداره
  4. تاثیرات انسانی مانند فشار مضاعف، آویزان شدن ،عدم رعایت اصول باز و بست پنجره

تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

بهترین دستگیره

سیستم قفل و دستگیره در پنجره دوجداره در طرح ها و مدل ها متنوع تولید و در بازار موجود می باشد. اما بهترین نوع آن که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال داده حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

جمع بندی

با توجه به توضیحات ارائه شده به شما عزیزان توصیه می شود به هیچ وجه خودتان تعمیرات پنجره دوجداره را انجام ندهید. چرا که در صورت اشتباه باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در مجموعه فیدار گروهی از افراد متخصص و حرفه ای می توانند امور تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی را به بهترین شکل و بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی انجام دهند.

شماره تماس فیدار