شیشه یکی از اجزاء اصلی تشکیل دهنده پنجره دوجداره است. شیشه به طور کلی از آسیب پذیرترین متریال هایی است که ضریب شکست بالایی دارد. تعویض شیشه شکسته دوجداره نیازی به بریدن ندارد. شیشه دوجداره با توجه به ساختاری که دارد به صورت آماده در اختیار قرار می گیرد. اگر در شیشه دوجداره ترک ایجاد شود یا شکسته شود ویژگی عایق بودن را از دست می دهد. شکسته شدن شیشه دوجداره امری اجتناب ناپذیر است اما اطلاع از نحوه تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره بسیار کمک کننده است.

قطعات شیشه دوجداره

شیشه دوجداره ،دولایه شیشه که فاصله بین آن ها معمولا بین 6 تا 20 میلی متر است. شکاف میان دولایه شیشه ای به وسیله یک اسپیسر آلومینیومی پر می گردد. اسپیسر یک قاب تو خالی پیوسته است که برای جداسازی دو قطعه شیشه در پنجره ها دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیسرها ارزان، سبک، انعطاف پذیر و بسیار قوی هستند. فاصله میان دو قطعه شیشه با هوای معمولی یا گاز آرگون پر می شود. این عملیات دوجداره سازی عایق بندی نیز نامیده می شود. زیرا توانایی عبور هوا از بین شیشه ها منجر به کاهش چشمگیر انتقال حرارت می شود.

تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره

نحوه تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره

بعد از تحویل گرفتن شیشه دوجداره مراحل بیرون آوردن شیشه قبلی و نصب شیشه جدید می باشد. ابتدا زوار را بیرون می آوریم برای این کار از اهرم هایی مانند کاردک ،پیچ گوشتی سر پهن یا ابزاری که سر باریک و کشیده ای دارد می توان استفاده کرد. به این شکل که لبه ابزار را در شیار ما بین زوار و پروفیل پنجره دوجداره قرار می دهیم و زوار را به سمت مخالف هل داده تا زوار از پروفیل جدا شود. برای امنیت بیشتر ابتدا زوارها عمودی یا ارتفاعی را خارج کرده بعد از آن زوار عرضی بالا و در آخر زوار پایین را با ثابت داشتن شیشه دوجداره خارج کنید. با چند ضربه بر روی شیشه، شیشه دوجداره از چارچوب خارج کنید. بعد از بیرون آوردن شیشه زیر شیشه ها را روی پروفیل مرتب کنید. سپس شیشه را در داخل چارچوب قرار دهید و زوارها را جای گذاری کنید.

مطالب بیشتر
تعمیر و تعویض اسپانیولت توسط گروه فیدار

برتری ها شیشه دوجداره

ایجاد آرامش : این نوع پنجره قادر هستند 60 درصد از سر و صدا بیرون را کاهش دهند. به خصوص برای افرادی که در کلان شهرها زندگی می کنند مانع از ورود سر و صدا به داخل می شود.

امنیت خانه : پنجره ها دوجداره مقاوم تر از پنجره ها تک جداره هستند. به این صورت امنیت خانه را تضمین می کند و باز کردن آن ها از بیرون به مراتب دشوارتر از پنجره ها تک جداره است.

صرفه جویی در هزینه ها انرژی : آمار نشان می دهد که حدود 50 تا 70 درصد از گرما منزل از طریق پنجره تک جداره هدر می رود. در صورتی که پنجره دوجداره یک عایق حرارتی ایجاد می کند و میزان جریان گرمای ورودی و خروجی را کاهش می دهد.

تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره

چگونگی اندازه گیری  شیشه دوجداره

برای شیشه استاندارد 3 فاکتور اصلی وجود دارد.

رنگ شیشه : برای تشخیص رنگ که رفلکس برنز ،نقره ای، آبی، طلایی یا سبز کافی است شیشه را در حالت روز شب بررسی کنید.

ابعاد شیشه : اگر شیشه دوجداره در چارچوب خود قرار دارد می توان برای اندازه گیری عرض و ارتفاع شیشه پشت تا پشت زوار پنجره دوجداره را اندازه گیری و حاصل آن ها را منهای 1 سانتی متر کرد.

ضخامت شیشه : شیشه از چارچوب خارج می شود. بعد از این مرحله ضخامت کلی شیشه را اندازه گیری می کنیم. بعد ضخامت هر شیشه را به طور جداگانه اندازه گیری می کنیم با این اعداد که بدست آمد اسپیسر شیشه را محاسبه کرد.

مطالب بیشتر
شناختن کامل اجزای پنجره دوجداره
جمع بندی

از جمله دلیل ها شکسته شدن شیشه دوجداره بعد از ضربه مستقیم خارج شدن پنجره از تنظیم و رگلاژ است. خارج شدن از رگلاژ پنجره دوجداره به دلیل وزن زیاد بازشو ها ضریب شکسته شدن لولاها بالا رفته و سبب افتادن پنجره می شود. البته که سرویس دوره ای پنجره و چک کردن کامل پنجره از بروز چنین آسیب ها جلویگری می کند. گروه فنی و مهندسی فیدار از جمله خدمات تعویض شیشه شکسته دوجداره و تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی را انجام می دهد.

شماره تماس فیدار