امروزه در اکثر خانه ها به خصوص ساختمان ها نوساز از پنجره دوجداره استفاده می شود. حتی بسیاری از افراد قصد دارند پنجره ها خانه قدیمی را با پنجره دوجداره تعویض نمایند. به این دلیل که پنجره دوجداره دارای مزایای بسیاری می باشند. البته در مرور زمان و استفاده مکرر حتما نیاز به رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره به وجود می آید. پس لازم است تا در این زمینه اطلاعات خودمان را بالا ببریم.

در چه مواقع نیاز به تعمیر پنجره دوجداره است؟

همانطور که مشخص است این نوع از پنجره ها بسیار مقاوم هستند اما خیلی کم پیش می آید که دچار ایراد شوند. که در اینصورت حتما با تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره تماس بگیرید و هماهنگی لازم را انجام دهید. تا تعمیرکار به موقع بتواند برای تعمیر پنجره شما در محل حاضر شود. مراحل تعمیر پنجره دوجداره که به ترتیب زیر است را انجام دهد:

تعمیر پنجره دوجداره

تعمیر صداگیری پنجره دوجداره

یکی از مزیت ها پنجره دوجداره عایق صدا هستند. در صورتی که آلودگی صوتی بیرون به داخل راه پیدا می کند حتما از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

رگلاژ پنجره برای زمان باز وبسته شدن

بعضی وقت ها پنجره ها دوجداره در زمان باز و بسته گیر دارند با سختی باز و بسته می شوند. این دسته از ایرادات به معنی اینکه نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

مطالب بیشتر
آشنایی با یراق آلات پنجره دوجداره
تبادل گرما و سرما

در صورتی که متوجه می شوید تبادل گرما و سرما با محیط بیرون صورت می گیرد. و هدر رفت انرژی را برایتان به همراه دارد با تعمیر کار مورد بررسی قرار دهید.

تعویض شیشه شکسته

در صورتی که شیشه پنجره ضربه خورده دارای ترک یا شکسته باشد. کارایی پنجره پایین می آید و به طور کلی کارایی پنجره دوجداره را تحت تاثیر قرار می دهد.

تعویض یا تعمیر یراق آلات خراب

مهم ترین قسمت در باز و بسته شدن پنجره دوجداره یراق آلات آن است. که باید به درستی کار کند در صورتی که شاهد یراق آلات شکسته یا آسیب دیده هستید. در کوتاه ترین زمان اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید البته که برخی ایرادات با تعمیر حل می شود. اما همین تعمیر نیاز به تخصص دارد اگر خودتان اقدام کنید ممکن است به دیگر قسمت ها نیز آسیب وارد کنید.

تعمیر پنجره دوجداره

مزایا تعمیر

  • جلوگیری از هدر رفت انرژی داخل ساختمان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل
  • عملکرد صحیح و درست یراق آلات
  • برگشتن سطح کیفی پنجره به حالت اولیه خود
  • عایق مناسب در برابر صدا

با وجود همه این مزایا و ظاهر زیبایی که به ساختمان می بخشد استقبال عموم از این نوع پنجره به شدت زیاد شده است چرا که در عین حال کمتر نیاز به تعمیر پیدا می کند.

از چه ابزاری برای تعمیر استفاده می شود؟

پیچ بند شارژی با قدرت چرخشی مناسب ، دلر در انواع مختلف ، آچار آلن در سایز ها مورد نیاز ، امبردست ،سیم چین، پیچ گوشتی مخصوص ، انواع پیچ ها کاربردی ،اسپانیولت ، ابزار جانبی مانند لولا و زیر شیشه که برای رگلاژ مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب بیشتر
تعمیر تخصصی درب و پنجره آلومینیومی

تعمیر پنجره دوجداره

اجزای پنجره دوجداره که ممکن است دچار مشکل شود

یراق آلات

بخش بسیار مهم دیگر در پنجره های دوجداره UPVC ، یراق آلات آن هستند، که از نظر تعمیر و نگهداری نیز نیازمند توجه بیشتری هستند. یراق آلات پنجره دوجداره UPVC انواع بسیار مختلف و گسترده ای دارد .بهتر است تا جای ممکن از یراق آلات با کیفیت استفاده شود تا هزینه های نگهداری و تعمیر به حداقل برسد . نحوه باز و بسته شدن پنجره ، کاملا به نوع یراق آلات استفاده شده بستگی دارد.

شیشه دوجداره

بخش دیگری که یک پنجره دوجداره را تشکیل می دهد شیشه آن است. در پنجره های UPVC از شیشه های دوجداره یا سه جداره استفاده می شود.که به موازات یکدیگر قرار داشته، و بین آن ها نیز گاز آرگون وجود دارد. وجود گاز بین شیشه ها ، و چندجداره بودن آن ها سبب می شود تا خاصیت عایق بودن آن هرچه بیشتر شود .شیشه ها نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارند و انتحاب شیشه دو یا چند جداره ، می تواند بسیاری از هزینه ها را کاهش داده، و محیطی آرام را در ساختمان به ارمغان آورد.

پروفیل

پروفیل‌های UPVC نوعی ماده بهبود یافته از پروفیل‌های PVC هستند. این پروفیل‌ها استحکام بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان انعطاف‌پذیر نیستند، به همین دلیل به عنوان عایق برای صدا و حرارت قابل استفاده هستند. پروفیل‌های UPVC سبک هستند و عمر بالایی دارند. زمانی که در فضای خالی بین این پروفیل‌ها از ورقه فلزی گالوانیزه استفاده می‌شود، مقاومت آن افزایش می‌یابد. وجود گالوانیزه همچنین باعث کاهش عبور امواج از پروفیل نیز می‌شود.

مطالب بیشتر
تاثیر اسپانیولت در پنجره دوجداره
جمع بندی

برای تعمیر پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره آلومینیومی بعد از اینکه با گروه فنی مهندسی فیدار تماس گرفتید. در کوتاه ترین زمان تعمیرکار ماهر به محل عازم می شود این فرد که باید از قبل آموزش دیده باشد. تمامی موارد را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند اشکال کار را پیدا کند و در صدد برطرف کردن آن بر می آید.

شماره تماس فیدار