رگلاژ پنجره دوجداره سبب خواهد شد تا کیفیت و عملکرد اولیه به پنجره باز گردد و بتواند نقش خود را در صرفه جویی انرژی به درستی ایفا کند. به طور کلی با مرور زمان و استفاده از پنجره حتما احتیاج به رگلاژ پیش می آید. اما این امر باید به موقع و توسط نیرو متخصص انجام شود. برای راحتی شما عزیزان و در دسترس بودن رگلاژ پنجره دوجداره در تهران توسط گروه فنی و مهندسی فیدار انجام می گیرد.

انجام رگلاژ پنجره دوجداره در تهران

پنجره دوجداره باید در زمان باز و بسته شدن به خوبی و راحتی انجام گیرد. به علاوه هنگامی که پنجره به طور کامل بسته است. باید از جهت ورود گرد و خاک ، صدا ،سرما و گرما ،انتقال انرژی عایق کامل باشد. در صورتی که پنجره در زمان باز و بسته شدن با نقطه ای درگیر باشد و به صورت روان عمل نکند لازم است که پنجره رگلاژ شود. یا در صورتی که پنجره کاملا بسته است اما باز هم ورود گرد و خاک ،سر و صدا یا سرما را احساس می کنید. احتمالا درزی که بین فریم و بازشو وجود دارد احتیاج به رگلاژ دارد تا مشکل حل شود.

نقاطی از پنجره که می توان رگلاژ انجام داد.

  • فریم لنگه بازشو
  • شیشه پنجره
  • یراق آلات پنجره

نکته : پنجره دوجداره اگر در زمان نصب به خوبی و توسط افراد ماهر در زمینه نصب انجام گیرد احتیاج به رگلاژ در آینده را به حداقل می رساند. که این خود نشان دهنده اهمیت نصب پنجره می باشد که می توانید از نیروهای ماهر فیدار برای نصب کمک بگیرید.

مطالب بیشتر
معرفی پنجره آکاردئونی دوجداره

رگلاژ پنجره در تهران

موارد مهم در رگلاژ

یکی از مهم ترین قسمت های پنجره دوجداره شیشه آن است. که در زمینه رگلاژ بسیار تاثیر گذار است و تعمیرکار حرفه ای با استفاده از زیر شیشه ای مخصوص سبب قرار گرفتن شیشه در جای خود می شود. تا وزن شیشه در تمامی نقاط پنجره به طور یکسان پخش شود و پنجره دوجداره به خوبی در جای خود محکم قرار گیرد.

اسپانیولت از آیتم های است که باید در رگلاژ پنجره تنظیم و چک شود. زاماک و یراق آلات نیز در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی نقش کلیدی دارد و تعمیرکار مربوطه باید به این موارد دقت داشته باشد. تا این قطعات به درستی عمل کنند در غیر این صورت باید تعمیر یا تعویض شوند.

مورد بعدی در حوزه رگلاژ پنجره مطرح می شود بحث لولا می باشد. که به دو صورت استفاده از آلن و جا به جایی توسط ابزار مخصوص انجام می گیرد. ضمن اینکه آلن در تنظیم یراق آلات و زاماک نیز کاربرد دارد.

زمان لازم برای رگلاژ چقدر است؟

زمان لازم برای رگلاژ پنجره دوجداره بستگی به مشکلات پنجره دارد. در برخی موارد شاهد وجود مشکل در لولا هستیم اما در برخی مواقع دیگر در سایر یراق آلات آن نقص وجود دارد که نیازمند زمان بیشتر برای تعمیر است. قطعا سپردن کار رگلاژ و تعمیر به دست افراد ماهر سبب می شود تا در کوتاه ترین زمان عملیات صورت گیرد.

مطالب بیشتر
نکات کلیدی رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره در تهران

رگلاژ نشدن چه تبعاتی دارد؟

اگر اقدام به رگلاژ پنجره دوجداره نکنید در فصل سرما با نفوذ هوای سرد و در فصل گرما با نفوذ هوای گرم در فضای داخلی مواجه خواهید شد. که این موضوع مهم ترین عامل در هدر رفتن انرژی محسوب می شود. از دیگر مشکلات عدم رگلاژ شدن پنجره که با آن روبه رو می شوید بسته نشدن کامل درب است. به اضافه این موارد عدم کارایی مناسب و احتمال نفوذ آب از اطراف پنجره به فضای داخلی از دیگر مشکلات است که امکان مواجه با آن می باشد. در بسیاری از موارد شاهد خم شدن و انحراف لولا به مرور زمان خواهید بود.

هزینه رگلاژ

هزینه رگلاژ پنجره دوجداره ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل متعددی است. برای مثال پنجره های که دارای ارتفاع و عرض بیشتری است دارای هزینه بیشتری هستند. به علاوه نوع بازشو ،مدت زمانی که کار انجام می شود و… در تعیین هزینه موثر است. در برخی مواقع کار تعمیر و رگلاژ به سادگی قابل انجام است و احتیاج به استفاده از تجهیزات خاص و پیشرفته ای نیست قطعا هزینه پایین تری نیز دریافت می شود.

شماره تماس فیدار