مکانیزمی که سبب باز و بسته شدن یک درب یا چرخش بخش متحرک درب و پنجره ها حول یک محور می شود را یراق آلات می گویند. در واقع یراق آلات پنجره دوجداره به باز و بسته شدن آن کمک می کند. در بازار داخلی برای کاهش هزینه تولید و افزایش سود آوری از یراق آلات بی کیفیت استفاده می کنند. لازم است تا شما مصرف کننده عزیز اطلاعات حتی اندکی در این زمینه داشته باشد. گروه فنی و مهندسی فیدار این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

 

یکی از مهمترین ویژگی های پنجره های دوجداره یو پی وی سی عایق بندی مناسب آن ها است. که یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان عایق بندی و امنیت این نوع از پنجره ها استفاده از یراق پیشرفته و خاص می باشد. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که یک پنجره دوجداره یو پی وی سی حداقل برای مدت 10 سال برای شما باید کارایی داشته باشد از این رو انتخاب نوع یراق آلات مصرفی می تواند برای این 10 سال و آسایش شما بسیار حائز اهمیت باشد.

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات یکی از مهمترین اجزاء پنجره دوجداره محسوب می شود. مصرف کنندگان می توانند با توجه به سلیقه بودجه و محل کاربرد استفاده پنجره یو پی وی سی یراق آلات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مطالب بیشتر
نکات مهم در خصوص تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی
لولا

لولا یکی از قطعات متداول در تولید پنجره یو پی وی سی می باشد. در یراق آلات نامرغوب از لولا های سبک استفاده می شود که سبب شکست لولا و در نتیجه عدم کارایی و آسیب دیدن پنجره دوجداره می شود. توجه کنید می توانید پروفیل ارزان تری انتخاب کنید اما از یراق با کیفیت استفاده کنید نکته بسیار مهمی می باشد.

اسپانیولت

اسپانیولت از آلیاژ ها با کیفیت باشد که به مرور زمان فرسوده نشود. به طوری که در زمان نصب از یراق آلات غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده شود. سبب شکسته شدن دستگیره در زمان نصب یا هرز شدن پیچ دستگیره می شود.

دستگیره

جنس دستگیره مورد استفاده در پنجره دوجداره به طور معمول از آلومینیوم یا پلاستیک مرغوب می باشد. ارتفاع دستگیره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ارتفاع دستگیره مانند اهرم می باشد و باعث فشار کمتر به ناحیه اتصال و پنجره دوجداره می شود.

یراق آلات پنجره دوجداره

زبانه قفل

زبانه قفل از دیگر یراق آلات پنجره دوجداره است به شکلی نصب می شود تا پنجره در زمان بسته شدن به طور کامل در جای خود فیکس شود. این یراق معمولا از جنس زاماک می باشد و زبانه ها قفل در انواع بلند و کوتاه وجود دارد.

کانکتور پنجره دوجداره

یکی از مهم ترین قطعات موجود در پنجره یو پی وی سی کانکتور می باشد. قطعه ای که می تواند در تولید و مونتاژ یک پنجره با کیفیت بسیار تاثیرگذار باشد. همانطور که از نام آن پیداست کانکتور قطعه ای از جنس فولاد یا زاماک است که به وسیله آن دو پروفیل فریم و مولیون به هم متصل می شوند.

مطالب بیشتر
تعمیر و تعویض اسپانیولت توسط گروه فیدار

اهمیت وجود یراق آلات پنجره دوجداره

وجود یراق آلات در ساخت پنجره دوجداره ضروری است. البته که وجود یراق آلات زیبایی بیشتری به پنجره می بخشد. یکی دیگر از دلایل وجود یراق آلات کاربرد این قطعات است. به اضافه این موارد یکی دیگر از دلایل اهمیت وجود یراق آلات امنیت دادن به پنجره ساختمان است.

ویژگی یراق آلات با کیفیت

  • تحمل وزن یکی از ویژگی های یراق آلات است. به این دلیل که وزن پروفیل و شیشه های پنجره روی یراق آلات است. باید یراق آلات تحمل وزن را داشته باشد در غیر این صورت یراق آلات دچار خمیدگی و شکستگی می شوند و کیفیت پنجره از بین می رود.
  • از ویژگی های این یراق آلات می توان به استاندارد بودن این قطعات اشاره نمود. همانطور که مشخص است تنها محصولات استاندارد است، که کیفیت لازم را دارند.
  • از دیگر موارد این قطعات پنجره دوجداره بحث مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی است. چرا که تغییرات آب و هوایی روی پنجره موثر است.
  • روان بودن قطعات پنجره دوجداره ازموارد بسیار مهم است. چرا که این امر سبب کاهش فشار بر روی سایر قطعات می شود.

یراق آلات پنجره دوجداره

نصب درست یراق آلات

طراحان از بهترین یراق آلات در ساخت پنجره دوجداره استفاده می کنند. اما اگر فرد در زمان اجرای کار به طور کامل با نصب درست قطعات آشنایی نداشته باشد بدون شک پنجره ساخته شده کیفیت لازم را ندارد. به همین دلیل بهتر است کار طراحی و اجرای پنجره دوجداره را به افراد متخصص و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی بسپارید. برای این امر می توانید با تیم فنی و مهندسی فیدار در تماس باشید.

مطالب بیشتر
ابزارآلات تخصصی در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

جمع بندی

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از مواد اولیه و متریال مصرفی مانند نوع پروفیل و یراق آلات پنجره دوجداره تضمین کننده کیفیت و طول عمر بالای پنجره یو پی وی سی نیست. بلکه مراحل نصب استاندارد و اصولی پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره نقش بسیار مهمی در تامین کیفیت و طول عمر بالای این محصول دارد.

هزینه ای که شما برای خرید یراق آلات پنجره دوجداره پرداخت می کنید به نوع آن بستگی دارد. هر کدام از یراق آلات دارای ویژگی ها و مشخصات متنوعی می باشد و جنس آن ها با یکدیگر فرق می کند. برند تولیدی یراق آلات از دیگر فاکتورهای است که قیمت نهایی را مشخص می کند.

شماره تماس فیدار