پنجره به شدت در نما و زیبایی ساختمان تاثیر گذار است و از ارکان اصلی محسوب می شود. برای جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و خاک و سر و صدا بسیار مهم است که چه مدل پنجره را برای ساختمان انتخاب می کنید. پنجره فولکس واگنی این مدل از پنجره درست مانند درب ماشین فولکس واگن باز و بسته می شود. به صورتی که در ابتدا به سمت داخل می رود و بعد از آن روی ریل مخصوص خود قرار می گیرد. این نوع پنجره مناسب مکان هایی مانند ویلا است. در واقع این پنجره یکی از پرطرفدارترین و در عین حال زیباترین نوع پنجره ها دوجداره می باشد.

مشخصات پنجره فولکس واگنی

این نوع پنجره دارای عایق بندی بالایی است و جایگزین خوبی برای پنجره ها کشویی می باشد. در پنجره فولکس واگنی از یراق آلات خاصی استفاده می شود که از جهت قیمت بالا می باشد. ضمن اینکه استفاده از این نوع یراق آلات برای پنجره ها با ابعاد بزرگ مناسب می باشد. در حقیقت پنجره فولکس واگنی عایق بندی پنجره لولایی و راحتی استفاده پنجره کشویی را همزمان دارا می باشد. پروفیل مورد استفاده در این نوع پنجره مانند پنجره لولایی می باشد. یعنی اینکه ساختار پروفیل پنجره های تک حالته و دوحالته مانند پنجره فولکس واگنی است.

پنجره فولکس واگنی

مزایای این نوع پنجره

  • اینکه در زمان باز و بسته شدن فضایی اشغال نمی کند و طول عمر زیادی دارد.
  • عایق خوبی که دارای قابلیت باز شدن تا زاویه 45 درجه ضمن اینکه از ورود گرد و غبار و آلودگی به فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کند.
  • این نوع پنجره به راحتی قابل شستشو ،ضد رطوبت است و مقاوم در برابر باد و باران و طوفان می باشد.
  • این مدل پنجره دارای فیتینگ بیشتر نسبت به مدل کشویی است. به دلیل اینکه پنجره از چهارچوب خود کاملا جدا می شود و بعد در ریل کناری ثابت قرار می گیرد.
مطالب بیشتر
شناختن انواع پنجره دوجداره

نحوه عملکرد پنجره فولکس واگنی

دستگیره این پنجره در حالت پایین بسته است و با چرخاندن حرکت 90 درجه پنجره به صورت دو حالته باز خواهد شد.

در حالی که حرکت به سمت بالا قفل امنیتی آزاد می شود. و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود و بعد به شکل کشویی به دو طرف حرکت می کند.

برای بستن پنجره کافی است لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید پایین بازشو به صورت خودکار یا به کمک دست که البته به نوع یراق آلات که اتومات نیمه اتومات و مکانیکی بستگی دارد به سمت داخل فریم حرکت می کند.

با چرخاندن دستگیره با کمک دست قسمت بالا به سمت داخل حرکت می کند و در نهایت پنجره فولکس واگنی بسته می شود.

پنجره فولکس واگنی

قیمت پنجره

قیمت پنجره دوجداره فولکس واگنی به عوامل متعددی از جمله نوع یراق که در سه مدل دستی ،نیمه اتومات و اتومات تولید می شود. که در این بین حالت اتوماتیک با بهترین مدل بازشو بیشترین قیمت را به خود اختصاص می دهد. از عوامل دیگر، برند پروفیل که نوع پروفیل آن تعیین کننده قیمت آن می باشد.
دیگر عامل ابعاد است که عرض بازشو این پنجره به صورت استاندارد 150 سانتی متر وبه ارتفاع 210 سانتی متر است. البته که در این ابعاد بالاترین کارایی و طول عمر را خواهد داشت. در صورت تغییر ابعاد ممکن است افزایش یا کاهش قیمت را به همراه داشته باشد. جنس یراق استفاده شده که خارجی یا ایرانی باشد تاثیر بر قیمت نهایی دارد.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره دوجداره در کرج

پنجره فولکس واگنی

جمع بندی

گروه فنی و مهندسی فیدار با به روز ترین دستگاه ها و ابزار آلات آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در تمامی نقاط تهران و شهرستان ها حومه و نیز کرج به مشتریان گرامی می باشد.

شماره تماس فیدار