پنجره ترمال بریک از فناوری ها پیشرفته ای است که برای بهبود بهره وری انرژی و عایق کاری که در خانه ها استفاده می شود. عایق درون این پنجره با نام شکست حرارتی معروف است. که این شکست حرارتی  دائمی بین قاب های پنجره در داخل و خارج از ساختمان ایجاد کرده و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

ساختار پنجره ترمال بریک

آلومینیوم رسانای خوبی از گرما و سرما است. که می تواند گرمای زیادی را از طریق پنجره و درب از دست بدهد یا به دست آورد. مقاومت بالا و سختی زیاد آلومینیوم سبب شده این فلز به عنوان ماده اولیه در تولید پنجره ترمال بریک مورد استفاده قرار بگیرد. البته که رسانا بودن زیاد آلومینیوم مشکل بزرگ این فلز برای استفاده از آن در ساخت در و پنجره آلومینیومی به حساب می آید.

آلومینیوم به تنهایی عایق گرما و سرما نمی باشد. هنگامی که تیغه پلی آمید عایق در بین پروفیل دوخته می شود. به طوری که ارتباط جداره بیرونی با جداره داخلی قطع می شود. در نهایت پروفیل آلومینیوم به مانند یک عایق در پنجره ترمال بریک عمل می کند که تا حد زیادی مشکلات پنجره آلومینیومی را حل می کند.

پنجره ترمال بریک

مزایای این پنجره

پنجره ترمال بریک در رنگ ها متنوع ساخته می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد و هر سلیقه ای آن را می پسندد.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره دوجداره

این مدل پنجره آلومینیومی است که دارای وزن سبکی می باشد. مزیت این پنجره که در عین سبک بودن در برابر وزش باد مقاوم است.

استفاده از این مدل پنجره تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

ایمنی این پنجره ها بسیار بالا است که در برابر سرقت، حوادث طبیعی نظیر زلزله مقاومت قابل قبولی دارد.

مزیت دیگر، غیر قابل اشتعال بودن پنجره که باعث بالا رفتن امنیت آن می شود.

تمیز کردن پنجره ترمال بریک را می توان به راحتی با یک پارچه نم دار انجام داد.

پنجره ترمال بریک مقاوم در برابر آلودگی ها و هم چنین ذرات گرد و غبار است.

این مدل پنجره با محیط زیست سازگار است و قابل بازیافت می باشد.

در چه صورت نیاز به تعمیر پنجره است؟

نگهداری و مراقبت از پنجره آلومینیومی باید به درستی صورت گیرد تا سالیان طولانی کارایی و عملکرد خود را حفظ کند. عمده مشکلات به نصب نادرست اولیه پنجره و همچنین شیوه استفاده ناصحیح از پنجره باز می گردد که با تعمیر قابل حل می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی قطعات پنجره از یراق آلات ،دستگیره ،لولا و… قابل تعمیر هستند. حتی در مواردی می توان در تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی این قطعات را تعویض کرد تا از مزایای پنجره ترمال بریک آلومینیومی استفاده برد.

پنجره ترمال بریک

مشکلات پنجره

  • از دست دادن مطلوبیت و کارایی اولیه
  • عدم عایق صدا بودن
  • از بین رفتن عایق گرما و سرما
  • اشکال در باز و بسته شدن پنجره
  • عملکرد نامطلوب یراق آلات پنجره
مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در کرج توسط فیدار
هزینه های پنجره

از ایرادات پنجره ترمال بریک بالا بودن هزینه یراق آلات آن می باشد. به علاوه که استفاده از آلومینیوم در آن زیاد می باشد در نهایت هزینه بیشتری می طلبد. در واقع هزینه پنجره از میزان وزن آلومینیوم به کار رفته حساب می شود. از طرف دیگر با استفاده از این نوع پنجره تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود همه هزینه ها اولیه قابل جبران است می توان گفت به نوعی به صرفه هم می باشد.

گروه فنی و مهندسی فیدار آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در مناطق تهران ،کرج ، پرند و شهریار می باشد. که در کوتاه ترین زمان تعمیرکار در محل حاضر می باشد.

شماره تماس فیدار