رگلاژ پنجره دوجداره یعنی تنظیم دقیق پنجره دوجداره به طوری که در زمان استفاده از پنجره به آرامی و به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. در واقع به قرار گیری دقیق و درست یراق آلات و لولا در جای خود و باز و بسته شدن بدون ایراد گفته می شود. که در این متن می خواهیم به نکات رگلاژ پنجره دوجداره بپردازیم.

رگلاژ پنجره دوجداره، تنظیم و تعمیر آن یک تخصص محسوب می شود. نیاز به تجربه بالایی در این امر وجود دارد، به طور کلی در بحث تنظیم و رگلاژ پنجره چند نکته اساسی وجود دارد. که در صورت رعایت نکردن آن و یا انجام نادرست تنظیم قطعات، باعث شکسته شدن شیشه و ایرادات مختلف دیگری خواهد شد.

نکات رگلاژ پنجره دوجداره

زمان عملیات تولید پنجره دوجداره نباید فاصله ای میان لنگه بازشو و قاب باقی بماند در اینصورت باید رگلاژ صورت بگیرد. در صورتی که در مرحله نصب فاصله میان پنجره و دیوار ایجاد شود باید با استفاده از فوم چسب مخصوص درزگیری شود.

در صورتی که نصب پنجره دوجداره توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. احتیاج به رگلاژ در آینده به حداقل می رسد که این اهمیت نصب پنجره دوجداره را به صورت اصولی مشخص می کند.

انجام نشدن رگلاژ پنجره دوجداره مشکلاتی مانند سختی در با زو بسته شدن پنجره عدم حرکت روان دستگیره فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم مشکلات در تغییر حالت های بازشو و عملکرد نامناسب آن را به همراه دارد.

مطالب بیشتر
بررسی یراق آلات معیوب پنجره دوجداره

رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را به‌صورت موازی انجام می‌دهیم تا لنگه بازشوی پنجره به حالت مناسب و صحیح باز و بسته شدن برسد.

به این نکته توجه کنید که تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره احتیاج به هزینه و و وقت کمتری نسبت به پنجره آلومینیومی دارد در واقع یک کار کاملا تخصصی است که باید توسط تعمیرکار حرفه ای و ماهر تیم فیدار صورت گیرد.

رگلاژ پنجره دوجداره

اقدامات تعمیرکار ماهر

رگلاژ پنجره دوجداره دارای سه فاکتور اصلی است. که اصلی ترین آن شناخت قطعات است نیرو ماهر و کاربلد لازم است بداند که عملکرد هر قسمت به چه شکل است. در گام بعدی باید ارتباط بین قطعات را درک کند. به طور مثال ارتباط بین زاماک و توپی و اسپانیولت را کامل بداند تا در نهایت بتواند تمامی بخش ها و قسمت ها را تنظیم کند. تا استفاده از آن پنجره به حالت ایده ال خود برسد. رگلاژ پنجره دوجداره در اصطلاح ایجاد یک ساختار صحیح است که در ماندگاری و استحکام پنجره نقش اساسی دارد.

مزایای رگلاژ پنجره دوجداره

  • کاهش هدر رفت انرژی و جلوگیری از ورود گرما و سرما
  • رفع ایرادات موجود در درب و پنجره دوجداره
  • بازگشت کارایی پنجره بعد از تعمیر
  • دانستن نحوه نگه داری بهتر پنجره بعد از تعمیر آن

رگلاژ پنجره

جمع بندی

تیم فنی و مهندسی فیدار آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در شهر تهران و کرج می باشد. تا در کوتاه ترین زمان به محل مورد نظر اعزام شده و به نحو صحیح کار تعمیر را انجام دهد.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در تهران توسط گروه فیدار

شماره تماس فیدار