نمای پنجره فریم لس یکی از پرکاربردترین نماهای شیشه ای است. که امروزه در ساختمان ها استفاده می شود.

معرفی نمای پنجره فریم لس

برای نصب این پنجره ابتدا شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به نام لامل شناخته می شود بر روی دیوار خارجی ساختمان نصب می شود. بعد از آن توسط لاستیک مخصوص ،آب بندی و هوا بندی می شوند و در نهایت شیشه روی آن ها توسط لقمه ها آلومینیومی متحرک نصب می گردد.

در واقع وقتی از نمای بیرون به ساختمان نگاه می کنید هیچ اثری از لامل نمی بینید و یک ساختمان یک دست شیشه ای را مشاهده می کنید که زیبایی قابل توجهی دارد.

برتری های نمای فریم لس

  • نصب آسان
  • سطح یکنواخت و نما شیشه ای
  • تنوع در رنگ بندی قاب
  • آب بندی مناسب
  • جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان
  • عایق صوتی و عایق حرارتی
  • نصب روی قاب تمام آلومینیوم
  • تعویض آسان شیشه
  • ظرافت در طراحی
  • امکان اجرای انواع طرح های خلاقانه

تعمیر پنجره فریم لس

مجموعه فنی و مهندسی فیدار با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و حرفه ای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در کوتاه ترین زمان در محل حاضر می شوند و اقدام به برطرف نمودن مشکلات می نمایند.

نمای پنجره فریم لس

نماهای شیشه ای

نمای پنجره فریم لس یکی از انواع نماهای کرتین وال است که به علت آزادی عملی که از نظر سهولت در نگه داری ، نظافت ،سرعت نصب و…. دارد در اکثر ساختمان های بلند به کار گرفته می شوند. در واقع این روش به دو دسته  U channel و Full frameless Step-unite  تقسیم می شوند.

مطالب بیشتر
آشنایی با پنجره نما فریم‌لس
روش U channel

در انواع نمای پنجره فریم لس و کرتین وال سیستم  U channel ساده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع نمای شیشه ای فریم لس محسوب می شود. ضمن اینکه این سیستم دارای محدودیت های به صورت زیر می باشد.

  1. برای ساختمان های با ارتفاع بسیار زیاد مناسب نیست.
  2. با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس دارد توان تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند.
روش Full frameless Step-unite

در این روش شیشه ها تک به تک درون فریم ها همراه با لاستیک EPDM قرار می گیرند که به آن ها کاست می گویند. و بعد از آن که شیشه ها درون کاست قرار گرفتند به وسیله پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوار خارجی ساختمان متصل می گردد و در آخر با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند.

این روش از آنجا که کاست های شیشه دار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و به محل نصب ارسال می شوند سرعت اجرای بسیار بالایی دارند. به دلیل اینکه شیشه ها درون کاست هایی فیکس می شوند استحکام بالایی دارند و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و می توان از آن ها در ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده نمود.

نمای پنجره فریم لس

نکته

یک نکته بسیار مهم در استفاده از در و نمای شیشه ای فریم لس این است که نور طبیعی را در ساختمان و در اتاق ها بازتاب می کند و احساس تازگی و طراوت را در ساختمان زنده می کند. علاوه بر این نمی بایست افزایش امنیت را در در و نمای شیشه ای فریم لس نادیده گرفت. در و نمای شیشه ای فریم لس در پهنا و ارتفاع های متفاوت نصب و تولید می شوند و بیشتر می توان آن ها را به فرم در های کشویی و یا ایستان مشاهده نمود. که بسته به سلیقه کاربران و مشتریان طراحی می گردند.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی
در آخر

زیبایی نمای پنجره فریم لس به علاوه امنیت که این شیشه ها دارد همگی سبب شده که طرفدارن زیادی پیدا کند. طراحی نمای پنجره فریم لس به قدری در زیبایی سازه تاثیر دارد که قابل مقایسه با هیچ نمای دیگری نمی باشد.

شماره تماس فیدار