امروزه استفاده از پنجره دوجداره بسیار مرسوم و متدوال شده است. عایق صوتی پنجره دوجداره در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا بسیار موثر و مفید است. صدای بیرون را به شدت کاهش می دهد به طوری که شما سر و صدای کمتری متوجه می شوید در نهایت آرامش بیشتری خواهید داشت. صداهایی که در محیط شهری به گوش می رسند می توانند برای ما دردسر ساز باشند تا حد زیادی فشار روانی و استرس برای ما ایجاد کند. در طراحی پنجره دوجداره به سلامت روان ما اهمیت داده شده است و استانداردهای در تولید آن رعایت می شود.

عایق صوتی پنجره دوجداره یکی از مهم ترین فاکتورهای این نسل از پنجره ها محسوب می شود. در نظر داشته باشید این سری از پنجره ها در مدل ها مختلف می تواند صدا را ما بین 20 الی 40 دسیبل کاهش دهد و همین امر یکی از مهم ترین دلایل کاربران برای تشویق شدن به خرید پنجره دوجداره است. دقت کنید که این سبک از پنجره ها می توانند کاهش صدا بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

عایق صوتی پنجره دوجداره

عایق صوتی پنجره دوجداره

ضرورت استفاده از پنجره دوجداره نه تنها زیبایی بلکه ویژگی مانند عایق صوتی و حرارتی بودن آن است. به این خاطر که علاوه بر بهینه سازی یک سد محکم در برابر بوق ماشین ها و صداهای ناهنجار محیط می باشد. کافی است بدانید که آلودگی صوتی بر روی سلامت جسمانی شما تاثیرگذار است که تنها با هزینه اندک با نصب پنجره دوجداره جلوی این آسیب را بگیرید. با بروز هر گونه مشکلی برای برطرف کردن آن لازم است با نیرو ماهر و متخصص در امر تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی تماس بگیرید.

مطالب بیشتر
نکات مهم در خصوص تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی

عایق صوتی پنجره دوجداره

عوامل تاثیرگذار بر عایق صوتی پنجره دوجداره

  • نوع شیشه های پنجره دوجداره
  • نوع و جنس پروفیل مورد استفاده در ساخت پنجره
  • گازی که در پنجره استفاده می شود می تواند ارتعاشات صدا را کاهش دهد در نتیجه صدای کمتری از پنجره عبور می کند.
  • یراق آلاتی که در ساخت پنجره مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی صدا است.
  • نصب حرفه ای که توسط تیم ماهری مانند فیدار صورت بگیرد.
  • در آخر می توان گفت نوع پنجره دوجداره در عایق صوتی بودن و رد نشدن صدا تاثیرگذار است. در صورتی که بخواهید پنجره با عایق بالا استفاده کنید حتماً پنجره لولایی به جای محصولات کشویی خریداری کنید.

عایق صوتی پنجره دوجداره

نکات

یک عایق صوتی کارآمد باید از چگالی مناسبی برخوردار باشد. چگالی عایق صوتی ارتباط مستقیم با انتقال اصوات دارد به این صورت که هر چه چگالی عایق صوتی بالاتر باشد در برابر انتقال صوت مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

استفاده از یراق دوحالته سبب می شود پنجره عملکرد بهتری از جهت عایق شدن داشته باشد. یراق دوحالته در پنجره دوجداره سبب می شود تا لاستیک های دور بازشو فریم در زمان بسته شدن پنجره دور تا دور به یکدیگر فشرده شوند و پنجره کاملاً عایق شود.

جمع بندی

به منظور کاهش آلودگی ها صوتی و جلوگیری از ورود صدا از محیطی به محیط دیگر باید از پوششی به نام عایق استفاده شود. با وجود تحقیقاتی که در زمینه عایق ها صوتی انجام گرفته است استفاده از دو تا پنج سانتی متر ضخامت عایق صوتی تاثیر زیادی در کاهش انتقال صدا دارد. ضمن اینکه عایق کردن پنجره ها و محیط عامل بسیار مهمی در صرفه جویی انرژی در فصول گرم و سرد سال است.

مطالب بیشتر
چگونگی نصب و رگلاژ پنجره آلومینیومی

شماره تماس فیدار