بخش اساسی در پنجره ها به شیشه دوجداره ای اختصاص دارد که بدنه آن را تشکیل داده است. ساختار شیشه ای با ضخامت 5 میل به بالا که از جفت شدن دو لایه شیشه در کنار هم ساخته شده است. بخش میانی دو شیشه بعد از ایجاد حالت خلا با گازی بی اثر پر می شود. این لایه قوی در شیشه های دوجداره با عایق بندی که دارد از انتقال گرما و سرمای شدید، آلودگی، گرد و غبار و عوامل ناخوشایند محیطی به داخل خانه جلوگیری می کند. در این متن به بررسی و دلایل شکستگی شیشه دوجداره می پردازیم.

یک موردی که در خصوص شیشه های پنجره دوجداره و آلومینیومی وجود دارد آسیب پذیری در لبه های آن می باشد. به صورتی که اگر کوچکترین ضربه ای به نقاط انتهایی و گوشه های شیشه پنجره دوجداره وارد شود بدون شک شیشه به طور کامل خرد می شود. در واقع این شکستگی به خاطر وجود گاز آرگون در بین دوجداره شیشه می باشد. که سبب می شود که با وارد شدن ضربه عملیات آزاد سازی گاز شروع شده و به دلیل اینکه گاز آرگون با فشار در بین شیشه قرار گرفته با ضربه کوچکی خارج می گردد و در آخر موجب شکستگی شیشه می شود.

شکستگی شیشه دوجداره

دلایل شکستگی شیشه دوجداره

وجود انواع ناخالصی مانند سولفید، نیکل در شیشه خام

تغییرات ناگهانی دما و سرد و گرم شدن شدید و شوک به شیشه

مطالب بیشتر
رگلاژ درب و پنجره دوجداره به صورت تخصصی

به کار بردن مواد اولیه ناخالص و نامرغوب

شکستگی های ریز در هنگام انتقال و نصب

عدم تناسب ضریب حرارت شیشه و فریم چارچوب

 

موارد کلیدی برای جلوگیری از صدمه به شیشه پنجره دوجداره

دقت کنید که به موقع اقدام به رگلاژ پنجره دوجداره نمایید. که در صورت سهل انگاری در این خصوص موجب ایجاد فشار مضاعف بر شیشه ها شده و در مدت کوتاهی شکستگی شیشه دوجداره ایجاد می شود.

یکی از موارد استفاده از فریم آهنی در چهارچوب پنجره است که می تواند استحکام بدنه اصلی را تضمین کند. به طوری که با ثابت نگه داشتن فریم از تکان خوردن و آسیب های حرکتی پیشگیری می کند.

در زمان خرید پنجره دوجداره و آلومینیومی حتما از استاندارد بودن شیشه ها مطمئن شوید. و سعی کنید اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

دقت در زمان باز و بسته شدن پنجره و عدم فشار اسپانیولت که در صورت بروز مشکل می توانید از شرکت های معتبر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی کمک بگیرید.

در زیر شیشه ها جای مخصوصی برای رگلاژ کل پنجره های دو جداره طراحی شده است. که می تواند وزن را در تمامی نقاط تقسیم کند و با ایجاد یک توازن از هرگونه فشار بیش از حد جلوگیری کند.

شکستگی شیشه دوجداره

جمع بندی

در نهایت برای بهره مندی از بیشترین مزایای در و پنجره دوجداره لازم است تا علاوه بر مراقبت های اولیه و جلوگیری از ایجاد آسیب با عوامل انسانی یا بروز هرگونه مشکل، از مجموعه فنی و مهندسی فیدار کمک بگیرید تا به کارهای مربوط به رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره بپردازند.