امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت انرژی ها سوختی ، افزایش آلاینده ها ، رشد روز افزون جمعیت شهری انواع آلودگی ها صوتی نیاز به تجهیزات عایق بندی شده مانند پنجره دوجداره بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. و برای عملکرد بهتر به صورت دوره ای نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی وجود دارد.

رگلاژ نبودن یعنی اینکه پنجره یا درب به راحتی باز و بسته نشود یا قطعات لنگه بازشو پنجره به فریم گیر می کند. در واقع پنجره یو پی وی سی اگر از رگلاژ خارج شود دیگر عایق خوبی برای صدا و گرد و خاک و گرما و سرما نمی باشد. رگلاژ پنجره یو پی وی سی از جمله کارهای است که باید توسط فرد ماهر و حرفه ای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینومی انجام شود.

خدمات رگلاژ پنجره یو پی وی سی شامل موارد زیر می باشد.

  • تعمیر و تعویض دستگیره نامرغوب شکسته و از کار افتاده
  • تعویض یراق آلات خراب
  • تعمیر پنجره دوجداره که جفت و کیپ نمی شود
  • تعویض شیشه ها دوجداره شکسته
  • رفع صداگیری پنجره دوجداره
  • آب بندی پنجره دوجداره از داخل و بیرون
  • تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته
  • رفع ایرادات پنجره دوجداره هنگام باز و بسته شدن

رگلاژ پنجره یو پی وی سی

چه زمانی احتیاج به رگلاژ پنجره یو پی وی سی است؟

هنگامی که پنجره دوجداره به خوبی کیپ نشود و گرد و خاک و صدا و گرما را از خود عبور دهد. و در زمان باز و بسته کردن صدا دهد زمان آن رسیده که درب و پنجره خود را رگلاژ کنید.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در کرج توسط فیدار

مزایای رگلاژ پنجره یو پی وی سی

  • عایق شدن پنجره در برابر صدا گرما و سرما
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک از بیرون به داخل خانه
  • بیشتر شدن طول عمر یراق آلات با سرویس شدن آن ها
  • باز و بسته شدن راحت درب و پنجره

مراحل رگلاژ

در ابتدا باید کاور لولا پنجره خارج شود. برای این مرحله اول پنجره را باز می کنیم بعد با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار،کاور آن را آزاد و جا به جا می کنیم.

بعد از آن پیچ بالای لولای پنجره را در جهت خلاف عقربه ساعت به سمت چپ و راست حرکت می دهیم تا لنگه بازشو به سمت پایین منتقل شود.

در این حالت باید رگلاژ پنجره دوجداره هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی با یکدیگر پیش ببریم تا باز و بسته شدن پنجره به صورت درست و کامل انجام شود.

نکته قابل توجه که عملیات جا به جا کردن پنجره دوجداره باید به صورت مماس و موازی تغییر یابد تا پنجره در حالت افقی تراز گردد.

رگلاژ پنجره یو پی وی سی

چه نقاطی از پنجره یو پی وی سی قابلیت رگلاژ شدن دارند؟

لنگه بازشو پنجره : تمام بازشو های تک حالته، دو حالته، کشویی و… بعد از مدت زمان و استفاده از آن احتمال اینکه به درستی کیپ نشوند وجود دارد و در نهایت لازم است که رگلاژ پنجره دوجداره صورت گیرد.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره آلومینیومی در شرق تهران در کوتاه ترین زمان

لولا بازشو پنجره : لولای پنجره تک حالته و دوحالته با یک آلن قابل تنظیم می باشد. لولای پنجره برای عایق بندی بهتر باید توسط متخصص چک شود تا به درستی باز و بسته شود.

شیشه دوجداره : اصلی ترین رگلاژ پنجره دوجداره رگلاژ با شیشه می باشد. که تعمیرکار مربوطه باید تخصص کافی برای رگلاژ پنجره با شیشه را داشته باشد.

یراق آلات پنجره دوجداره : برخی مواقع یراق آلات پنجره با زاماک که برای کیپ شدن پنجره می باشد درگیر نمی شود. به راحتی می توانید با بازکردن زاماک پنجره و جا به جایی آن پنجره خود را رگلاژ کنید.

رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی چقدر زمان می برد؟

برای رگلاژ پنجره یو پی وی سی نمی توان تعیین کرد که دقیقا چقدر زمان می برد. تعمیر پنجره دوجداره بستگی به سه عامل دارد.

  • نوع پنجره ای که قرار است رگلاژ و تعمیر شود
  • ابعاد پنجره
  • تخصص و مهارت تعمیرکار

رگلاژ پنجره

نکات مهم رگلاژ پنجره یو پی وی سی 

نکات مهم و کاربردی برای تعمیر و نگهداری پنجره یو پی وی سی بیان می کنیم تا مشتریان عزیز با رعایت این موارد روند نگهداری و تعمیر پنجره درست و اصولی را انجام دهند.

شستشو منظم پنجره ها به خصوص قسمت ها لاستیکی با پارچه حاوی صابون می تواند عمر و ماندگاری پنجره را بالا ببرد.

هنگامی که قصد انجام تعمیرات ساختمانی دارید سطح پنجره مورد نظر را کاملا بپوشانید تا از بروز صدمه به پنجره جلوگیری شود.

مطالب بیشتر
انجام رگلاژ پنجره دوجداره در اطراف تهران

به صورت دوره ای روغن کاری قطعات مکانیکی را انجام دهید.

از باز کردن بیش از اندازه پنجره ها بازشو فریم لس بپرهیزید. و در زمان وقوع بادها شدید پنجره را به طور کامل ببندید تا از آسیب رسیدن به لولا ها جلوگیری شود.

جمع بندی

تیم فنی و مهندسی فیدار آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به عزیزان در شهر تهران ، کرج و پرند می باشد. کارهای از قبیل تعمیرات، رفع گیر و رگلاژ و رفع مشکلات به وجود آمده در زمان باز و بسته کردن پنجره دوجداره را به ما بسپارید.

شماره تماس فیدار