رگلاژ به معنی تنظیم و نظم و ترتیب دادن می باشد. در اصطلاح عملکرد صحیح درب و پنجره و تنظیم دقیق آن می باشد. گروه فنی مهندسی فیدار رگلاژ درب و پنجره دوجداره را به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای انجام می دهد. به طور کلی درب و پنجره با گذر زمان از رگلاژ خارج می شود. از دلایل آن می تواند استفاده نادرست از پنجره و ایراد در نصب اولیه آن باشد.

مراحل رگلاژ درب و پنجره دوجداره

در ابتدا باید کاور مربوط به لولا را خارج کنید. برای این کار پنجره را باز کنید با استفاده از آلن یا پیچ گوشتی کاور را جدا کنید. مرحله بعد لنگه بازشو را در محور افقی و عمودی جا به جا کنید. در صورتی که پنجره در محور افقی حرکت می دهید نیاز به آلن 5 میلی متری دارید و باید یک پیچ رگلاژ که به صورت افقی قرار گرفته است را باز و بسته کنید. در صورتی که این پیچ را باز و بسته کنید، لنگه بازشو محصول به صورت افقی حرکت خواهد کرد و جابجا می شود و تا زمانی که کاملاً لنگه بازشو چفت شود این کار را انجام دهید.

اگر می خواهید رگلاژ درب و پنجره دوجداره را به صورت عمودی انجام دهید، باید از پیچی استفاده کنید که بالای لولای سه بعدی قرار گرفته است و در این صورت شما نیازمند استفاده از یک آلن 4 میلی متری می باشید. در صورتی که پیچ به صورت ساعتگرد چرخانده شود، لنگه بازشو محصول به سمت بالا حرکت می کند و در صورتی که پیچ را پادساعتگرد بچرخانید، لنگه بازشو به سمت پایین حرکت می کند رگلاژ باید به صورت عمودی و افقی صورت گیرد تا در نهایت عملکرد پنجره مناسب شود.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ درب دوجداره

رگلاژ درب و پنجره دوجداره

مواردی که در رگلاژ انجام می گیرد

  • رگلاژ و تنظیم شیشه دوجداره با استفاده از زیر شیشه مخصوص
  • جا به جایی وتنظیم لولاها
  • بکارگیری آلن مخصوص برای تنظیم لولا و یراق آلات
  • تنظیم زاماک و اسپانیولت
  • تغییر در ساختار پروفیل درب و پنجره و عایق بندی و درزگیری با استفاده از لاستیک و چسب مخصوص

رگلاژ درب و پنجره دوجداره چقدر وقت لازم دارد؟

مدت زمانی که کار رگلاژ پنجره دوجداره طول می کشد به سه فاکتور بستگی دارد.

  • ابعاد و میزان ارتفاع پنجره
  • نوع پنجره ای که قرار است رگلاژ شود
  • تخصص و حرفه ای بودن تعمیرکار

رگلاژ پنجره دوجداره

نکات کلیدی

در فرایند تولید پنجره دوجداره نباید فاصله ای میان لنگه بازشو و قاب باقی بماند در صورت ایجاد این فاصله باید رگلاژ لولا انجام بگیرد.

در صورتی که نصب پنجره دوجداره توسط فرد ماهر انجام گیرد احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره به حداقل می رسد.

جمع بندی

رگلاژ کردن پنجره سبب می شود تا پروفیل و یراق آلات مورد استفاده در محصول هیچگونه آسیبی نبیند و به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را برای پنجره داشته باشید. به علاوه که عایق بندی صوتی و حرارتی تنها با رگلاژ درست عمل می کند. در نهایت اگر محصول با کیفیت انتظار دارید باید رگلاژ کردن را کامل و به درستی انجام دهید. که این امر توسط گروه فنی مهندسی فیدار با داشتن سابقه و تجربه کافی در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی صورت می گیرد.

مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

شماره تماس فیدار