ساختار پنجره ها آلومینیومی به شکلی طراحی شده است که قابلیت رگلاژ و تعمیر را برخوردار می باشند. برای انجام این فرآیند از ابزار مخصوص و آچار آلن برای تنظیم کردن زاماک و یراق آلات استفاده می شود. رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی نکات و پیچیدگی های خاص و منحصر فردی دارد که الزاما تعمیرات آن به مهارت و تخصص نیاز دارد. چرا که یراق آلات به کار برده شده این مدل از پنجره ها از مهندسی خاصی برخوردار می باشد. که برای تنظیم دقیق و درست آن باید پارامترهای را رعایت کرد تا به مشکل برخورد نکنید.

نقش آچار آلن در رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی بسیار پررنگ می باشد. به طوری که این آچار بعد از زیر شیشه ای مخصوص و اندازه گیری لولا و جا به جایی در صورت لزوم بیشترین کاربرد را برای تعمیر و رگلاژ به خود اختصاص داده است. توصیه می کنیم برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی خود با گروه فنی و مهندسی فیدار تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

مراحل رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

این کار نیاز به ابزارهای مانند آلن مخصوص ،پیچ بند و دریل با شماره ها متنوع، پیچ گوشتی مخصوص رگلاژ، زیر شیشه ای که همه این تجهیزات توسط تعمیرکار ماهر بکار گرفته می شود.

درمرحله اول باید قسمت ها مختلف درب و پنجره بررسی شود. به علاوه تنظیم زاماک در رگلاژ موثر است و باید به خوبی در جای خود قرار گیرد.

مطالب بیشتر
بررسی تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

در مرحله بعد با کمک آلن مخصوص یراق آلات را تنظیم می کند در این مرحله لنگه و قاب در یک راستا قرار می گیرند.

مرحله بعد نوبت لولا ها می باشد که در صورت لزوم باز شده و جا به جا می شوند. اگر احتیاج بود لولا ها کمکی اضافه می شوند که بیشتر جنبه مقاومت و استحکام دارد.

در مرحله آخر نوبت به رگلاژ شیشه ها می رسد که با استفاده از زیر شیشه ای و کاردک مخصوص صورت می گیرد و تعمیرکار با تمرکز و قرار دادن زیر شیشه سبب تعادل در قسمت ها مختلف می شود.

رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

نکته

به طور کلی اصطلاح رگلاژ در تمامی درب و پنجره های که در آن ها از شیشه دوجداره استفاده می شود به کار می رود. لازم است تاکید که کنیم به هیچ عنوان خود فرد بدون تجربه و تخصص اقدام به تعمیر درب و پنجره نکند چرا که احتمال دارد به سایر نقاط نیز آسیب وارد کنند.

ویژگی های آلومینیوم

از برتری ها جنس آلومینیوم طول عمر و زیبایی و ساختار منطقی این پروفیل اشاره کرد. این فلز به خاطر نرم و سبک بودن به سادگی شکل می گیرد. در خصوص رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی این ویژگی مشکل ساز خواهد بود که با وجود تعمیرکار حرفه ای جای نگرانی وجود ندارد.

جمع بندی

همانطور که در بالا بیان شد به دلیل نوع فلز خاصی که در این نوع درب و پنجره به کار رفته احتیاج به تعمیرکار ماهر در زمینه رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی می باشد. که مجموعه فیدار با بهترین تجهیزات و ابزار آلات خدمات تعمیر را ارائه می دهد.

مطالب بیشتر
مزایای پنجره آلومینیومی

شماره تماس فیدار