امروزه پنجره های دوجداره طرفداران زیادی پیدا کرده است و کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارند. یکی از مشکلات متداول که برای این پنجره ها به وجود می آید افتادگی است. که این افتادگی به دلایل مختلفی رخ می دهد که هر چقدر زودتر باید به دنبال رفع افتادگی پنجره دوجداره باشیم.

روش رفع افتادگی پنجره دوجداره

پنجره دوجداره به دلایل گوناگونی ممکن است دچار مشکل شود مشکلات این مدل پنجره ها وقتی مشخص می شود که باز یا بسته کردن آن دشوار شود. یکی از مشکلات اصلی پنجره ها دوجداره افتادگی است قطعات پنجره ای که دچار افتادگی می شود از جای خود جا به جا می شوند و بازشو این پنجره ها ممکن است به قاب پنجره گیر کرده باشد. در این حالت باز و بسته کردن پنجره با نوعی مانع همراه است. روشی که برای رفع این افتادگی وجود دارد رگلاژ پنجره دوجداره است.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

دلایل افتادگی پنجره دوجداره

دلیل ها افتادگی پنجره دوجداره می تواند متفاوت باشد و عوامل متعددی در آن تاثیر گذار باشند.

نصب نادرست

باید توجه داشت که اگر پنجره ای نادرست نصب شود همراه با خود مشکلاتی را دارد و کارایی و عملکرد درستی از پنجره نخواهید گرفت. در اصل مشکل افتادگی به دلیل درست و دقیق قرار نگرفتن پنجره در قاب خود به وجود می آید.

کیفیت نداشتن یراق آلات

بسیاری از سازندگان از یراق آلات بی کیفیت استفاده می کنند. این بی کیفت بودن سبب می شود پنجره به سرعت کارایی مناسب خود را از دست می دهد و در زمان باز و بسته شدن دچار مشکل شود.

مطالب بیشتر
تعویض لاستیک پنجره دوجداره
نشست ساختمان با مرور زمان

پنجره ها در زمان نصب به دیوارها اطراف متصل هستند. به این صورت که تغییرات ساختمان می تواند بر روی پنجره تاثیرگذار باشد. بسیاری از ساختمان ها با مرور زمان نشست کرده و دچار تغییرات فیزیکی می شوند در نهایت کاربرد پنجره بر اثر فشار وزنی وارد شده دچار مشکل افتادگی می شود.

اندازه گیری نامناسب

ابعاد نامناسب و اندازه گیری نادرست سبب می شود پنجره به درستی نصب نشده و در جای خود قرار نگیرد. فشار غیر استانداردی که در اثر ابعاد نامناسب پنجره تحمل می کند در گذر زمان موجب افتادگی پنجره دوجداره می شود.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

 راه حل مناسب رگلاژ پنجره دوجداره است

رگلاژ کردن تمامی لنگ ها و یراق آلات می تواند درصد زیادی کمک حال پنجره باشد. اگر رگلاژ به درستی صورت گیرد پنجره دوجداره تا مدت زیادی نیاز به تنظیم ندارد.

هزینه رفع افتادگی پنجره دوجداره

هزینه رگلاژ و تنظیم پنجره دوجداره به جهت رفع افتادگی پنجره دوجداره بسیار متفاوت است. که بسته به نوع پروفیل و یراق آلات مصرفی در پنجره دوجداره این هزینه ها متفاوت خواهد بود. استحکام، تنوع زیاد در طرح و رنگ، قابلیت رنگ پذیری و ثبات رنگ، ضد آب بودن یراق آلات تعویض شده همه و همه در هزینه تعمیر و رفع افتادگی تاثیرگذار هستند.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

جمع بندی

افتادگی پنجره دوجداره یکی از مشکلات متداول در زمینه استفاده از پنجره است. که راه حل هایی برای این مسئله وجود دارد تا کارایی پنجره بهبود پیدا کند. یکی از بهترین راه کارها رگلاژ پنجره دوجداره به صورت دوره ای می باشد. که گروه فنی و مهندسی فیدار با داشتن نیروها مجرب کار تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی را در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می دهند.

مطالب بیشتر
عایق صوتی پنجره دوجداره، بسیار مهم و تاثیرگذار

شماره تماس فیدار