درب و پنجره های به کار رفته در ساختمان به دو گروه تقسیم می شوند. پنجره های دوجداره و پنجره های آلومینیومی که بیشترین استفاده را دارند در این مقاله به تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی می پردازیم.

تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی از جهات مختلف

مقاومت در برابر حرارت

اولین تفاوت اینکه حرارت زیاد می تواند صدمه به پنجره های آلومینیومی برساند و سبب شود تا یراق دچار آسیب جدی شود. حتما این نوع از پنجره باید به دور از حرارت قرار گیرد. اما در عین حال پنجره دوجداره اشتعال زا نمی باشد و دچار آتش سوزی نخواهد شد.

ظاهر زیبا

رنگ اصلی در تولید پنجره دوجداره رنگ سفید می باشد. به علاوه اینکه می توان از روکش های لمینیت طرح دار و زیبا استفاده نمود. اما رنگ پنجره آلومینیومی به صورت کوره ای می باشد. ضمن اینکه مقاومت و دوام و حتی طول عمر روکش هایی که برای پروفیل پنجره به کار رفته بسیار طولانی تر از رنگ آلومینیومی می باشد.

دوست دار محیط زیست

این تصور غلط وجود دارد که استفاده از آلومینیوم سبب حفاظت از محیط زیست می شود. چرا که در تمام مراحل ساخت پنجره آلومینیومی از مواد سمی زیادی استفاده می شود که استفاده از این مواد از طرف سازمان بهداشت سرطان زا معرفی شده است. برای ساخت پنجره دوجداره از مواد سمی و زائدی استفاده نمی شود و از UPVC به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض لولای پنجره دوجداره

تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

مقاومت پنجره

در پنجره آلومینیومی پوسیدگی و خوردگی پدید می آید و اینکه به مرور زمان دچار تغییر رنگ می شود و مقاومت کمی در مقابل آلودگی طبیعی هوا، گازها، کودهای شیمیایی و… از خود نشان می دهند. اما در نقطه مقابل آن پنجره دوجداره پوسیده نمی شود چرا که این پنجره ها اتصالاتش به هم جوش می خورد و مقاومت بسیار بالایی دارند.

عایق بندی پنجره

آلومینیوم حرارت را از خود عبور می دهد و رسانای گرماست و تبادل گرمایی در پنجره آلومینیومی صورت می گیرد. اما در نقطه مقابل به صورت طبیعی پنجره دوجداره عایق حرارت می باشد. ضمن اینکه امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای یکی از خصوصیات پنجره دوجداره است.

تفاوت قیمت در این دو نوع پنجره

قیمت پنجره آلومینیومی با در نظر گرفتن اندازه آن می تواند متفاوت باشد ضمن اینکه براساس وزن محاسبه می شود. به علاوه اینکه عایق بندی این پنجره ها از دو ساختار ترمال بریک و نان ترمال استفاده می شود که دارای قیمت متفاوتی با یکدیگر می باشد.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی بسیار زیاد است. از همین رو خرید پنجره کار دشواری است. از لحاظ زیست محیطی، اغلب افراد پنجره های upvc را توصیه می نمایند. اما پنجره های آلومینیومی دارای مزایای ویژه خود هستند. برای به نتیجه درست رسیدن می توانید با همکاران ما در مجموعه فنی و مهندسی فیدار که متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی هستند در تماس باشید.

مطالب بیشتر
خدمات تعمیر پنجره upvc در کرج توسط فیدار

شماره تماس فیدار