تعریف کلی سیستم فریم لس به نمای خارجی ساختمان گفته می شود. به طوری که سال ها بعد فریم لس را با استفاده از تیغه ها عمودی و ایجاد قاب بندی ها و بعدها نیمه قاب کردن و بعد از آن بدون قاب کردن در سال ها اخیر به سمت شفافیت هر چه بیشتر نما پیش رفته است. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می کند. به علاوه استفاده از شیشه ها دو یا سه جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی مناسب ایجاد می کند. البته که تعمیر پنجره فریم لس دارای پیچیدگی های منحصر به فردی است.  بیشترین حالتی که ممکن است رخ دهد شکستن لولا می باشد که باید در کوتاه ترین زمان اقدام به تعویض لولا پنجره فریم لس نمایید.

تعویض لولا پنجره فریم لس

لولای فریم لس به دلیل ایفای نقش اصلی در عملکرد پنجره، و درگیر بودن روزانه به دلیل باز و بست مداوم برای تهویه هوای داخل بیشتر در معرض خرابی بوده، و به دلایل متعددی همچون ضعف در استحکام به دلیل جنس نامرغوب و عدم رگلاژ، در یک بازه زمانی متغیر دچار شکستگی شده و عواقب زیادی را در پی دارد.

زمانی که لولا دچار شکستگی می شود. اولین اقدام بستن کامل پنجره و عدم باز و بست پی در پی برای جلوگیری از سقوط لنگه به بیرون می باشد. بعد از آن حتما گروه فنی و مهندسی فیدار تماس بگیرید.

مطالب بیشتر
شناختن کامل اجزای پنجره دوجداره

تعویض لولا پنجره فریم لس

مراحل تعویض لولا

اولین مرحله در تعویض لولا شکسته یا خراب شده فریم لس، قرار دادن یک میله محکم برای نگه داری لنگه برای جلوگیری از سقوط می باشد.

پس از آن، پیچ های لولا از دو طرف فریم یا چهارچوب آلومینیومی باز شده، و با شل کردن میله نگهدارنده، لنگه به پایین انتقال داده می شود.

در این مرحله لولای شکسته باز شده و لولا استاندارد جایگزین می شود. یک محاسبات کلیدی برای تراز یا تنظیم دقیق توسط تعمیرکار فریم لس اعمال می گردد.

پس از اعمال اندازه گیری و اتصال لولا به لنگه یکی از افراد میله را به خارج هدایت کرده، و پنجره بر روی آن قرار می گیرد. تا تعمیرکار بتواند به خوبی مراحل تعویض لولا فریم لس را عملیاتی کند.

پس از پیچ کردن کامل، نوبت به رگلاژ می رسد. با تست های دقیق و باز و بست و جا به جایی پیچ و نقاط اتصال، سرویس کار با تایید نهایی اقدام به بستن تمامی پیچ ها کرده و کار تا حدودی تمام می شود.

تعمیر پنجره فریم لس

در مرحله اول باید قطعات درگیر را بررسی کنید و بخش های که امکان دارد دچار ایراد و آسیب شوند شناسنایی و برای هر کدام یک راه حل ارائه دهیم. ضمن اینکه باید توجه داشت برای تعمیر پنجره فریم لس به هیچ عنوان افراد عادی دست بکار نشوند. چرا که به خاطر سنگینی لنگه و احتمال سقوط و ایجاد خطرات جانی و مالی با درصد بالا بی تردید باید توسط نیرو ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی انجام شود.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره دوجداره در شمال تهران

تعویض لولا پنجره فریم لس

کارهای که برای تعمیر پنجره فریم لس انجام می شود.

  • تعویض همه قطعات معیوب در پنجره فریم لس
  • رگلاژ و تنظیم عملکرد پنجره فریم لس
  • تعمیر و تعویض دستگیره خراب
  • تعویض شیشه شکسته پنجره فریم لس
  • عایق بندی، آب بندی و درزگیری پنجره فریم لس
  • تعویض لولا پنجره فریم لس با جنس مرغوب
جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان شد از تعمیر پنجره فریم لس و تعویض لولا پنجره فریم لس اطلاعاتی بدست آوردید. تا در صورت بروز مشکل آگاهی اندکی داشته باشید و بتوانید مشکل را برطرف کرده و با فرد تعمیر کار تماس بگیرید.

شماره تماس فیدار