امروزه تمامی مردم کم و بیش از فواید پنجره دوجداره آگاه هستند. به همین خاطر استفاده از انواع نسل ها پنجره دوجداره مانند پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی در بافت شهر مشاهده می شود. اگر احساس می کنید که از پنجره دوجداره شما صدا عبور می کند یا گرد و خاک وارد منزل می شود. با تعویض لاستیک پنجره دوجداره قابلیت ها پنجره را بازیابی کنید. به صورت که لاستیک را در شیار های مخصوص روی پروفیل قرار دهید و با فشار دست آن را جا بیاندازید.

نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره

در تعویض لاستیک پنجره دوجداره لازم است تا لنگه از داخل فریم اصلی خارج شود. که برای این امر پیچ لولاها باز شده و پایین آورده می شود.

بعد از این مرحله باید لاستیک ها قدیمی را از ریل و شیار خارج کنید. که برای این منظور از فشار دست و ابزار کاربردی رابر و غلتک مخصوص استفاده می شود.

لاستیک درزگیر که با اسم epdm بیشتر معروف است. این لاستیک ها با گذر زمان و عوامل محیطی زیاد و به دلیل کم کاری در نصب و تولید از حالت اولیه خارج شده و نیاز به تعویض پیدا می کند.

برای تعویض لاستیک در انواع مختلف پنجره دوجداره هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها با تعمیرکار حرفه ای و متخصص فیدار و استفاده از اجناس درجه یک و پیاده سازی شیوه ها صحیح عایق بندی درب و پنجره تا سال ها با خیال راحت از این محصول بهره ببرید. بهینه سازی و عایق صوتی و حرارتی پنجره های یو پی وی سی وابسته به لاستیک ها درزگیر و چسب ها مخصوص و شیشه دوجداره می باشد.

مطالب بیشتر
تعمیر و تعویض لولا پنجره فریم لس

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

انواع لاستیک ها مورد استفاده در پنجره دوجداره

لاستیک TPE

این نوع لاستیک را می توان ضعیف ترین نوع لاستیک ها دانست که در پنجره یو پی وی سی استفاده می شود. این لاستیک عموماً به رنگ خاکستری است. عمر مفید این لاستیک نهایت 2 سال می باشد و در مقبال سرما و گرما بسیار ضعیف است و به مرور زمان دچار شکست و ترکیدگی خواهد شد.

لاستیک EPDM

بهترین و استاندارد ترین و مقاوم ترین نوع لاستیک که در پنجره ها دوجداره و آلومینیومی می باشد. این لاستیک نسبت به لاستیک TPE کیفیت بالاتری دارد. ماندگاری و عمر مفید این لاستیک بین 15 تا 17 سال است. این لاستیک در برابر سرما و گرما و اشعه خورشید مقاوم هستند و همیشه حالت استاندارد و طراوت خود را حفظ می کند. و عملیات آب بندی و هوابندی پنجره دوجداره را به بهترین شکل انجام می دهد.

لاستیک PVC

این نوع لاستیک کیفیت مناسبی دارد و طول عمر آن نسبت به TPE بیشتر است و آب بندی و هوابندی را بسیار بهتر انجام می دهد. عمر مفید آن 4 تا 5 سال است. به علاوه اینکه اشعه خورشید ،سرما ،گرما بر روی آن تاثیر گذار است.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

چه زمانی باید به فکر تعویض لاستیک باشید ؟

  • وارد شدن گرد و خاک از بین بازشو ها و درزها می تواند از دلایل فرسوده شدن لاستیک باشد.
  • نفوذ آب در حین شستشو یکی از دیگر دلایل خرابی لاستیک ها پنجره دوجداره می باشد.
  • ورود سرما و از دست رفتن گرما از بین بازشو ها پنجره به طور کلی هدر رفتن انرژی داشته باشید.
  • عبور صدا از پنجره
  • زمانی که رگلاژ پنجره دوجداره بهم می خورد.
مطالب بیشتر
نحوه رگلاژ پنجره UPVC

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

جمع بندی

لاستیک پنجره دوجداره و آلومینیومی یکی از موارد مهم محسوب می شود که باید به آن دقت بیشتری شود. به علاوه اینکه تعویض لاستیک پنجره دوجداره باید در مدت زمان معین انجام شود. اگر لاستیک استفاده شده از نوع EPDM باشد احتیاجی به تعویض ندارد. در صورتی که احساس کردید از لای پنجره دوجداره صدا و گرد و خاک وارد منزل می شود باید برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی اقدام کنید.

شماره تماس فیدار