هر چقدر که از زمان استفاده از پنجره می گذرد امکان نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره شکل می گیرد. در مرحله ای نیاز به این کار است که پنجره به درستی باز یا بسته نشود. از جمله کارهای که تعمیرکار انجام می دهد تعویض قطعات upvc  می باشد که باید با دقت بالایی آن توسط نیرو ماهر و متخصص انجام شود.

تعویض قطعات پنجره upvc

در صورتی که یراق آلات مرغوبی تهیه کرده باشید پنجره به درستی برای سال های طولانی کار انجام می دهد. اما با بروز مشکلات می توان یراق آلات را تعویض کرد و جایی برای نگرانی نیست. اکثرا پنجره دوجداره از قسمت های پروفیل ،گالوانیزه ،یراق آلات و اسپانیولت ،لولا و دستگیره ،شیشه و زهواره تشکیل شده است. در واقع هر کدام از قسمت ها ذکر شده وظیفه خاصی را برعهده دارند ضمن اینکه وجود هر کدام قسمت ها لازمه عملکرد صحیح پنجره دوجداره می باشد.

اسپانیولت از قطعات مهم می باشد که در سایزهای مختلف برای درب و پنجره در دسترس می باشد. زاماک نیز نقش مهمی در بحث رگلاژ ایفا می کند و باید زاماک به درستی تنظیم شود تا تعمیر پنجره دوجداره بدون هیچ مشکلی انجام شود.

رایج ترین مشکلات پنجره

  • کار نکردن قفل ها
  • خرابی درزگیرهای اطراف درها یا پنجره
  • بخار گرفتگی شیشه
  • ترک خوردگی یا خرد شدن شیشه دوجداره
مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در کرج توسط فیدار

تعویض قطعات پنجره upvc

 

نحوه تعویض قطعات پنجره upvc

اگر اسپانیولت بشکند دیگر لنگه قفل نمی شود و دستگیره پنجره به راحتی می چرخد و هیچ اتفاقی در پنجره رخ نمی دهد. برای تعویض آن ابتدا سایز آن را اندازه بزنید این قطعه را تهیه کنید. پیچ های روی آن را باز کرده اسپانیولت جدید را جایگزین کنید.

اگر لولا بشکند لنگه بسیار خطرناک است. زیرا احتمال افتادن لنگه بازشو زیاد بوده. برای تعویض لولا ابتدا پیم های اتصال دهنده لولای روی فریم و لنگه را جدا نموده و لنگه را از جای خود در می آورید. سپس پیچ های لولا را باز نموده و لولای جدید را نصب کرده و مجدد لنگه را توسط پیم ها به فریم متصل می نمایید.

زاماک و دستگیره به راحتی خراب نمی شود. اگر این اتفاق افتاد عوض کردن آن ها بسیار آسان است.

نتایج حاصل از تعمیر توسط خود افراد

زمانی که افراد خود دست به کا رمی شوند و اقدام به تعمیر و تعویض قطعات پنجره  upvc می کنند. در حقیقت تمامی قسمت ها را دست کاری می کنند تا شاید بتوانند ایراد را برطرف کنند اما این کار شرایط را بدتر می کند. چرا که اگر در یراق آلات تغییراتی رخ دهد کاملا دستگیره و قفل از کار می افتد و اینکه زهواره را خارج کرده و شیشه دوجداره جا به جا کنند یا اینکه جای زیر شیشه ها را تغییر دهند. در نهایت به هیچ وجه لنگه در قاب محکم نمی شود و از رگلاژ خارج می شود و امکان شکستن شیشه تا حد زیادی وجود دارد.

مطالب بیشتر
آشنایی با قطعات پنجره دوجداره

تعویض قطعات پنجره upvc

با انجام این کارها می توان طول عمر پنجره بالا برد

در دوره های زمانی مشخص همه قطعات پنجره upvc را روغن کاری کنید. که این روغن کاری باید با روغن های رقیق انجام شود.

برای دوام لاستیک های درزگیر پنجره دوجداره هر چند وقت یک بار با پارچه ای که حاوی صابون مایع است این درزگیرها را تمیز کنید چرا که این کار سبب نرمی انعطاف و تمیزی لاستیک ها می شود.

جمع بندی

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم پنجره های دوجداره دارای مزایای بسیاری می باشند و راحتی و آسایش بیشتری را فراهم می کنند. در صورت بروز مشکل و خرابی نیز تنها لازم است با گروه فنی و مهندسی فیدار در تماس باشید. این مجموعه دارای تجربه و سابقه بالای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در شهر تهران و کرج می باشد.