پنجره آلومینیومی در واقع نوعی پنجره بسیار قوی اما بسیار سبک و با دوام است. با این حال نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی نیز به وجود می آید. پنجره آلومینیومی به خوبی قابلیت عایق بودن را اجرا می کند و می توانند عایق مناسبی برای صرفه جویی در انرژی باشد.

مراحل تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی

برای رگلاژ پنجره آلومینیومی نیاز به ابزار خاصی می باشد، برای اینکه تعمیرکار بتواند به صورت اصولی و درست کار را انجام دهد. در این مرحله تعمیرکار با استفاده از آلن مخصوص به سراغ یراق آلات رفته تا لنگه و قاب را در یک راستا قرار دهد. بعد از آن نوبت به لولا می رسد تا در صورت نیاز لولا باز شده و لولا کمکی به آن اضافه شود که بیشتر برای مقاومت و استحکام می باشد. در مرحله آخر تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی نوبت به رگلاژ شیشه می رسد که با زیر شیشه و با استفاده از کار تک مخصوص انجام می شود.

ویژگی های پنجره آلومینیومی

فلز آلومینیوم از جهت ارزش و میزان کاربرد بعد از آهن قرار دارد. که به دلیل نرم و سبک بودن به سادگی شکل می گیرد. در خصوص تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی این خاصیت مشکل ساز خواهد شد. اما با وجود تعمیرکار حرفه ای و ماهر تیم فنی و مهندسی فیدار جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. از جمله ویژگی ها بسیار خوبی که پنجره آلومینیومی دارند که نیاز کمی به نگهداری دارند. دیگر ویژگی آن قابلیت رنگ بندی این قاب ها می باشد. جالب است بدانید که این نوع پنجره قیمت بالاتری نسبت به سایر پنجره ها دارد و شما برای داشتن پنجره آلومینیومی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در تهران توسط گروه فیدار

تعمیر پنجره آلومینیومی

چه موقع نیاز به تعمیر است؟

در اثر استفاده مداوم و باگذر زمان لولای درب و پنجره آلومینیومی زنگ می زند و به خوبی باز و بسته نمی شود. اما در برخی موارد ایرادات و خرابی درب و پنجره آلومینیومی به دلیل نصب غیر اصولی یا استفاده از پروفیل و متریال غیر استاندارد و بی کیفیت است. توجه داشته باشید که تعمیر پنجره آلومینیومی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که جنس و خرابی آن به طور مستقیم با مصرف انرژی در ارتباط است. برای این دسته از تعمیرات نیاز به ابزار مخصوص و آچار آلن خاص می باشد.

مشکلات متداول

  • شکستگی لولا یا تاپ برداشتن درب و پنجره آلومینیومی
  • گیر کردن درب و پنجره و بسته نشدن به طور کامل
  • از بین رفتن لاستیک پنجره که سبب ورود صدا و حرارت به داخل می شود.
  • مشکلات یراق آلات که سبب اختلال در حرکت باز و بسته شدن پنجره آلومینیومی می شود.
  • نفوذ آب از اطراف پنجره آلومینیومی به داخل که در اثر رگلاژ نامناسب پنجره رخ می دهد.

رگلاژ پنجره آلومینیومی

چه زمانی برای رگلاژ پنجره آلومینیومی مناسب است؟

پنجره آلومینیومی با طول عمر بالا و مقاومت خوب در برابر عوامل آب و هوایی یکی از گزینه های مناسب برای ساختمان ها و خانه ها است. اما مانند دیگر وسایل مصرفی با گذر زمان ممکن است نیاز به بازبینی و رفع اشکالات پیش آمده داشته باشند. در چنین مواردی می توان با استفاده از خدمات تعمیر پنجره آلومینیومی بپردازد.

مطالب بیشتر
چگونگی رگلاژ پنجره آلومینیومی

همانطور که می دانید پنجره آلومینیومی با گذر زمان نیاز به رگلاژ دارد. اما اینکه چگونه بفهمییم که زمان مناسب برای این کار فرا رسیده با بروز برخی از موارد که در زیر به آن اشاره می شود

  • دریچه های پنجره به سختی باز و بسته می شوند.
  • صدای غیرعادی در زمان باز و بسته شدن پنجره
  • ورود هوای سرد یا گرم در داخل اتاق حتی زمانی که پنجره بسته است.
  • وجود رطوبت بین دو شیشه پنجره

پنجره آلومینیومی

روش های تعمیر

در واقع روش تعمیر پنجره به نوع مشکل بستگی دارد. برای نمونه اگر مشکل از قطعات فلزی پنجره باشد ممکن است بتوانید آن را با استفاده از پیچ گوشتی و مهره های جدید تعمیر کنید. اگر مشکل از قسمت آلومینیومی پنجره باشد ممکن است نیاز به برش و جوش داشته باشید.

تعمیرات پنجره آلومینیومی می تواند در چندین مرحله انجام شود. که هر کدام از آن ها نیاز به ابزار خاص خود دارند ابزارهای ابتدای مانند

چکش : برای جدا کردن قسمت های پنجره از یکدیگر و همچنین برای نصب قطعات جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

مته : برای ایجاد سوراخ خای لازم در قطعات آلومینیومی استفاده می شود.

پیچ گوشتی : برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود.

برخی از تعمیرات نیاز به ابزار تخصصی دارد مانند

جوشکاری : برای تعمیرات ساختمانی که نیاز به جوشکاری دارند ممکن است نیاز به این ابزار باشد.

مطالب بیشتر
طرح تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

متر لیزری : برای اندازه گیری دقیق مکان هایی که قطعات جدید باید نصب شوند استفاده می شود.

پنس : برای گرفتن و حرکت دادن قطعات کوچک یا دقیق استفاده می شود

البته بسته به نوع تعمیراتی که باید انجام شود ممکن است نیاز به ابزارهای دیگری باشد. به همین دلیل تاکید می شود که کار را به افراد متخصص بسپارید که در زمینه گروه فنی و مهندسی فیدار با تجربه بالا در خدمت شما عزیزان می باشد.

مراقبت و نگهداری از پنجره آلومینیومی

  1. باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره
  2. سفت بودن پیچ ها قفل و دستگیره پنجره
  3. تعویض دوره ای لاستیک ها اطراف پنجره آلومینیومی برای عایق بندی و درزگیری
  4. وجود فریم آهنی در اطراف پنجره دوجداره در زمان نصب
در آخر

همانطور که در متن بالا بیان شد با توجه به نوع فلز خاصی که به کار رفته تعمیر و رگلاژ این نوع از پنجره تخصصی می باشد و قطعا باید توسط نیرو ماهر و متخصص صورت گیرد. برای این امر تیم فیدار در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی دارای تخصص و تجربه کافی می باشد.

شماره تماس فیدار