لولا پنجره یک بخش حیاتی است که در واقع حکم محرک لنگه بر روی فریم را دارد. حتماً که تعویض و تعمیر لولا پنجره دوجداره از جمله خدماتی می باشد که توسط تیم حرفه ای فیدار ارائه می شود. در واقع لولا پنجره با عملکرد صحیح درب و پنجره ارتباط مستقیم دارد. از وظایف لولای پنجره upvc می توان تحمل وزن شیشه لنگه بازشو و رگلاژ شدن لنگه بازشو را نام برد. به طور کلی لولا به دو دسته که لولای معمولی و لولای قابل رگلاژ شدن تقسیم می شوند.

تعمیر و تعویض لولا پنجره

روند تعمیر و تعویض لولا پنجره دوجداره

اندازه گیری پهنای ریل

امروزه اغلب لولاهای پنجره دو جداره اندازه استاندارد 18 میلی متر دارند اما برخی از پنجره های دو جداره یا آلومینیومی قدیمی 15 میلی متر بوده به همین خاطر به این اندازه دقت کنید. بخاطر بسپارید که اندازه ای که به آن نیاز دارید بیشترین اندازه ریل از قسمت بیرونی است نه اندازه داخلی آن. تعویض لولای پنجره دو جداره به انواع دیگر لولای اصطکاک امکان پذیر است. مدل های معمولی لولاهای محدود کننده و لولا خروجی پنجره هستند. مهم ترین فاکتور تعیین کننده عرض ریل لولای پنجره دوجداره است. در غیر اینصورت اگر تنها قصد تعویض لولا پنجره UPVC را دارید استفاده از لولا در اندازه استاندارد بسیار راحت است.

اندازه گیری طول و عرض

این مرحله بسیار راحت است. تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که طول کل ریل لولا اصطکاک در قاب ثابت است. ما عموماً نگران طول بازو که روی قاب باز شده است، نیستیم. برخی از پنجره های قدیمی دارای لولا با بازشو به کنار به طول 10 اینچ هستند و ممکن است دیگر پیدا نشوند. می توانید به جای آن از لولا 12 اینچی استفاده کنید.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره
مشخص کردن قسمت بازشو پنجره دوجداره

لولا پنجره دوجداره با بازشو به سمت بالای پنجره در طرفین پنجره (چپ و راست) تعبیه شده است. برای کمک به شما در تغییر موقعیت، احتمالاً دستگیره پنجره نیز این امر را تأیید می کند، دسته در سمت کنار پنجره به معنای یک پنجره بازشو به سمت طرفین است. و این مورد زمانی صحیح است از داخل پنجره مشاهده کنید نه بیرون آن. اگر می خواهید بدانید چرا باید بین لولا های پنجره دوجداره با بازشو به سمت بالا و بازشو به سمت کنار تفاوت وجود داشته باشد، وزن آن را در لولا پایین در نظر بگیرید. تمام وزن پنجره دوجداره بر روی لولا پایینی است و به همین دلیل لولا متفاوت طراحی شده است.

تعمیر و تعویض پنجره دوجداره

در صورت خرابی لولا چه مشکلاتی پیش می آید؟

یکی از خطرات در خصوص ساختمان ها بیش از دو طبقه سقوط لنگه به پایین است. در ادامه در اثر فشار امکان دارد شیشه شکسته شود به صورت که شیشه از لبه به سرعت خرد و ریز می شود که بسیار خطرناک است. همانطور که متوجه شدید تعمیر و تعویض پنجره دوجداره یک کار کاملا فنی و ضروری است که بی توجهی به آن می تواند هزینه ها سنگینی را تحمیل کند.

در حالی که لولا از رگلاژ و تنظیم خارج شده باشد در زمان باز و بسته شدن پنجره یوی پی وی سی دچار مشکل می شود و یراق آلات از کار می افتد.

مطالب بیشتر
نکات مهم قبل از خرید پنجره دوجداره

برای مراقبت از لولا چه کاری انجام دهید؟

برای مواظبت از این قسمت در باز و بسته شدن نهایت دقت را باید کرد.  و در صورت شل شدن لنگه یا خارج شدن از رگلاژ پنجره یو پی وی سی با افراد ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی تماس بگیرید تا بتوانند با حضور در محل مشکل را برطرف نمایند.

تعمیر و تعویض پنجره دوجداره

جمع بندی

ابزاری که در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کاربرد دارد: پیچ بند ، دریل ، الن ، زیر شیشه ، لاستیک درزگیر ، چسب سیلیکون،پیچ گوشتی و امبردست و.. می باشد. که تمامی این ابزار ها به همراه تعمیرکار متخصص گروه فنی و مهندسی فیدار آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس فیدار