امروزه تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. هر پنجره ای در مرور زمان نیاز به تعمیر و رگلاژ پیدا می کند. که رگلاژ پنجره دوجداره از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی در و پنجره نقش اساسی در یک سازه دارد. از همین روی برای نگهداری و تعمیر آن باید به نکات ویژه ای توجه داشت.

انتخاب در و پنجره آلومینیومی

در و پنجره آلومینیومی در حال حاضر به یکی از محبوب ترین انواع درب و پنجره تبدیل شده اند. استفاده از این متریال تنها به مجتمع مسکونی محدود نیست. ضمن اینکه آن ها برای مجتمع های تجاری و صنعتی کاربرد دارد. همه این موارد سبب شده تا در و پنجره آلومینیومی بسیار پرفروش باشد. در و پنجره آلومینیوم با محیط زیست و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است. از سوی دیگر تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار مهم و در عین حال آسان می باشد.

کارهای که می توان برای تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی

  • تعمیر دستگیره از کار افتاده
  • تعویض لاستیک کنار پنجره
  • تعویض شیشه شکسته
  • تعمیر یراق آلات نامرغوب
  • تعویض قفل پنجره
  • تعمیرات مربوط به رفع گیر پنجره
  • درزگیری و عایق بندی اطراف پنجره آلومینیومی

تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی

همه چیز درباره پنجره دوجداره آلومینیومی

یکی از ارکان اصلی در هر ساختمانی با هر کاربردی درب و پنجره است. در زمان گذشته از پنجره آلومینیومی در ساخت و ساز مسکن بسیار استفاده می شد. با تغییرات صنعت و بهینه سازی سوخت و جلوگیری از اتلاف گرما و سرما در منازل فعالان حوزه ساخت درب و پنجره به فکر ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی افتادند. تا به علاوه زیبایی بنا و استفاده از سبکی آلومینیوم از به هدر رفتن گرما و انرژی در ساختمان ها جلوگیری کنند. کاملا واضح است که بزرگترین مزیت استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی نسبت به پنجره های با فرم آهنی ، سبکی، تنوع فرم ، تنوع رنگ و همچنین ابزار و یراق مصرفی در این جنس پنجره است. آلومینیوم علاوه بر سبکی به راحتی فرم می گیرد و هرگز زنگ نمی زند. پرمصرف ترین بخش مصرف آلومینیوم در ساخت در درب وپنجره می باشد.

مطالب بیشتر
چگونگی تعمیر یراق پنجره آلومینیومی

خصوصیات پنجره دوجداره آلومینیومی

عایق صوتی : طراحی دولایه شیشه در پنجره دوجداره آلومینیومی سبب کاهش نفوذ صدا از خارج به داخل ساختمان می شود.

عایق حرارتی : پنجره دوجداره آلومینیومی دارای فضای هوا بین دولایه شیشه است که به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. در واقع این عایق حرارتی می تواند کاهش تلفات حرارتی در داخل ساختمان را فراهم کند و به بهبود کارایی انرژی ساختمان کمک کند. در نهایت این ویژگی می تواند در کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان تاثیر گذار باشد.

مقاوم در برابر خوردگی : فریم آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. این ویژگی  مهم برای طول عمر بالای پنجره و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری است.

ظاهر زیبا : پنجره دوجداره آلومینیومی دارای طراحی مدرن و ظاهری زیبا می تواند به زیبایی و استایل ساختمان بی افزاید. این سبک پنجره در انواع طرح ها و رنگ ها در دسترس است و می تواند با سبک دکوراسیون داخلی ساختمان سازگار باشد.

توجه : با وجود تمام ویژگی های پنجره دوجداره آلومینیومی یک گزینه مناسب برای ساختمان های مسکونی و تجاری است. که نیاز به عایق حرارتی ، عایق صوتی وامنیت بالا دارند.

تعمیر پنجره آلومینیومی

مزیت های در و پنجره آلومینیومی

پروفیل پنجره دوجداره آلومینیومی مانند پنجره یو پی وی سی شیمیایی نیست و جزئی از طبیعت به حساب می آید. پنجره آلومینیومی قادر به نگهداری از پنل های شیشه ای بزرگ هستند. این نوع پنجره ها دارای طیف رنگ متنوعی می باشند. ضمن اینکه پروفیل آلومینیومی معمولا قوی و پایدار هستند و جایگزین کردن آن با پنجره قدیمی بسیار مناسب و از جهت انرژی صرفه جویی می شود.

مطالب بیشتر
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی در چه مواقعی باید انجام شود؟

  • خارج شدن از مکانیزم حرکتی درست
  • عدم عایق بودن درب و پنجره
  • از کار افتادن دستگیره ها و قفل
  • شکستگی لولا
  • عملکرد نادرست یراق آلات
  • پوسیدگی لاستیک های درزگیر

تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی

هزینه تعمیر در و پنجره دوجداره آلومینیومی

این دسته از پنجره ها به دو دسته نرمال و ترمال بریک تقسیم می شود. به علاوه که در و پنجره آلومینیومی براساس مدل باز شدن به 4 نوع کشویی، لولایی، فولکس واگنی و آکاردئونی تقسیم می شوند. که هزینه تعمیر پنجره آلومینیومی هر کدام از مدل ها در و پنجره متفاوت است. قطعا هر چه سختی کار بیشتر باشد تعمیر به مهارت و تجربه بیشتری نیاز دارد در نهایت هزینه تعمیر هم بیشتر می شود.

جمع بندی

تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر برای استفاده بهتر از درب و پنجره آلومینیومی می باشد. این سبک از در و پنجره به شکلی طراحی شده است که تعمیر آن حتما باید توسط فرد ماهر و فنی انجام شود مجموعه فنی و مهندسی فیدار با در اختیار داشتن نیروهای زبده در خدمت شما عزیزان می باشد.