در و پنجره یکی از مهم ترین عناصر یک ساختمان هستند و کیفیت آن تاثیر مستقیم در میزان مصرف انرژی دارد. یکی از رایج ترین جنس هایی که می توان برای درب و پنجره از آن استفاده کرد آلومینیوم است. پنجره آلومینیومی نوعی از پنجره مقاوم و قوی در عین حال سبک و بادوام می باشد. با این وجود خیلی از مواقع نیاز به تعمیر درب و پنجره آلومینیومی پیدا می شود. این نوع از پنجره ها به خوبی قابلیت عایق بودن را دارد و می تواند عایق مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی برای منزل شما باشد.

روش تعمیر درب و پنجره آلومینیومی

در آغاز تعمیرات باید قسمت ها مختلف بررسی شود. بعد از این مرحله تنظیم زاماک در رگلاژ پنجره آلومینیومی نقش به سزایی دارد و باید به خوبی در جای خود قرار گیرد. در مرحله بعد تعمیرات به سراغ آلن مخصوص رفته و یراق آلات را تنظیم کرده دقت داشته باشید که لنگه و قاب در یک راستا هماهنگ قرار گیرد. در آخرین مرحله به لولا می رسیم که لولا را باز کرده و در صورت احتیاج لولا کمکی اضافه می شود تا بیشتر به مقاومت و استحکام پنجره کمک کند.

ویژگی ها

از جمله ویژگی ها بسیارخوب که پنجره آلومینیومی دارد این است که نیاز کمی به نگهداری دارد. از دیگر ویژگی ها این پنجره قابلیت رنگبندی قاب ها آن می باشد. البته باید گفت که قیمت این نوع پنجره بیشتر از سایر پنجره ها می باشد و شما برای نصب پنجره آلومینیومی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مطالب بیشتر
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره در غرب تهران

تعمیر درب و پنجره آلومینیومی

چه موقع احتیاج به تعمیر پنجره است؟

  • در صورت شکستن لولا
  • پوسیدگی درزگیرهای درب و پنجره آلومینیومی
  • کار نکردن دستگیره و قفل درب در زمان استفاده از پنجره
  • عملکرد نادرست یراق آلات و بروز اختلالات حرکتی

نکته : بعد از نصب پنجره آلومینیومی امکان دارد به دلایل متعددی مانند نصب غیر اصولی ، کیفیت پایین و نوع پروفیل و همچنین نوع یراق آلات نامرغوب ایراداتی در عملکرد پنجره به وجود آید. برای تعمیر پنجره آلومینیومی نیاز است تا تعمیرکار متخصص و حرفه ای آن را بررسی نماید.

برتری ها پنجره آلومینیومی

  • وزن آلومینیوم بسیار کم و سبک است و می توان آن را به سادگی نصب کرد.
  • نگه داری ، حفظ و تمیز کردن پنجره آلومینیومی بسیار ساده و راحت است.
  • در مقابل درب و پنجره ها چوبی که در برابر آسیب ،خش خوردگی ،رطوبت ،سوراخ شدن ،زنگ زدن آسیب پذیر هستند پنجره ها آلومینیومی مقاومت خوبی دارد.
  • تعمیر درب و پنجره آلومینیومی بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد.

تعمیر درب و پنجره آلومینیومی

جمع بندی

با توجه به برتری ها که از استفاده درب و پنجره آلومینیومی بیان شد مانند مقاومت در برابر تغییر رنگ ، عدم انقباض و انبساط سریع در مقابل تابش و دما زیاد ، خاصیت ضد زنگ بودن این نوع از پنجره ها سبب شده که استفاده از پنجره آلومینیومی بیشتر شود. اما با وجود تمامی این قابلیت ها هر محصولی با گذر زمان و استفاده مکرر دچار خرابی و ایراد می شود. حتما دقت داشته باشید که افراد خودشان اقدام به تعمیر و رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی و دوجداره نکنند چرا که نیاز به تخصص و دانش دارد که توسط فرد ماهر و تعمیرکار حرفه ای این کار انجام گیرد.

مطالب بیشتر
چگونگی تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

شماره تماس فیدار