علت بخار زدن شیشه دوجداره

ورتی کهبرای بسیاری از افراد که از پنجره دوجداره استفاده می کنند اتفاق افتاده است که شاهد بخار زدن شیشه دوجداره باشند در این موارد باید به دنبال دلیل این اتفاق باشیم. چرا که همیشه نشانی از خراب بودن و نقص در عملکرد پنجره دوجداره نیست. اگر در حالتی که بخار زدن شیشه طولانی و ماندگار شد نشان از عملکرد ناقص شیشه دوجداره است.

پیدا کردن علت بخار زدن پنجره دو جداره بسیار مهم است. در حالت معمول نباید شاهد بخار روی شیشه های دوجداره باشیم. گاهی مقدار زیادی آب در پای پنجره ها جمع می شود که ناشی از همین بخار است. به خصوص وقتی بین دو جدار شیشه ها بخار آب دیده می شود، لازم به بررسی است. حتما با گروه فنی و مهندسی فیدار تماس بگیرید تا تعمیرکار مربوطه به محل اعزام شود و مشکل را بررسی کند.

دلایل ایجاد بخار زدن شیشه دوجداره

از عمده دلایل ان از بین رفتن عایق می باشد که در اثر استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن شیشه ها به درزگیرها آسیب زده و عایق بندی از بین رفته است. اگر در کمتر از یکسال با مشکل بخار زدن بین دو صفحه شیشه ای روبرو شدید، علت مربوط به کیفیت ساخت پنجره دوجداره است. شیشه های دو جداره در کارخانه و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. بین دو لایه شیشه از گاز برای عایق بندی استفاده شده است. گاز آرگون از یک سوراخ وارد محفظه بین دو شیشه می شود.

مطالب بیشتر
رگلاژ پنجره دوجداره در کرج

در واقع تغییرات دما در زمستان و اختلاف دمای محیط داخل و خارج سبب پایین آمدن حرارت و عرق کردن شیشه دوجداره می شود. به طور کلی بخار آب به سه حالت روی شیشه پنجره می نشیند. تشکیل بخار روی سطوح بیرونی شیشه دوجداره، تشکیل بخار روی سطوح داخلی شیشه و حالت سوم بخار بین شیشه دوجداره است.

بخار زدن شیشه دوجداره

راه های برطرف کردن بخار

در این حالت لازم است تا پنجره از چارچوب خارج شود تا بتوان علت را پیدا کرد. اگر پنجره دوجداره عملکرد خوبی نداشته باشد لازم است تا شیشه ها را تعویض کنید.  اگر عایق بندی آسیب دیده باشد، پنجره قابل تعمیر است ولی در مواردی همچون وجود ترک در شیشه، حتما باید شیشه ها تعویض شوند.

در صورتی که این بخار به دلیل شکستگی و ترک بر روی شیشه ایجاد شده باشد باید شیشه را عوض کرد. در صورت عایق نبودن شیشه می­ توان به راحتی آن را تعمیر کرد اما در شیشه ­هایی که کیفیت پایینی دارند احتمال اینکه این اتفاق دوباره رخ دهد زیاد است.

استفاده از شیشه­ با کیفیت بهترین روش برای جلوگیری از بخار زدن شیشه دوجداره است.­

شناختن ساختار شیشه دوجدار

تمامی شیشه پنجره ها دوجداره و سه جداره دارای یک واحد شیشه عایق بندی شده به اسم IGU  می باشد. که مهم ترین علت آن هم صرفه جویی در مصرف انرژی است. در زمان تولید پنجره دوجداره بین جداره با هوا پر می شود تا به صورت یک عایق حرارتی عمل کند. گازی که برای پر کردن فضا بین جداره شیشه استفاده می شود به طور معمول گاز آرگون و کریپتون است. البته که این گازها فرار می باشند. بنابر دلایلی این گاز خارج می گردد و در نهایت بخار و رطوبت به راحتی در بین دوجداره نفوذ می کند و ظاهر پنجره را بخار زده و کدر می سازد.

مطالب بیشتر
شناختن کامل اجزای پنجره دوجداره

بخار زدن شیشه دوجداره

جمع بندی 

زمانی که بخار زدن شیشه دوجداره را مشاهده می کنید پیدا کردن علت اصلی این اتفاق بسیار اهمیت دارد. در صورت بروز این نوع بخار به دنبال دلیل باشید و برای برطرف شدن این مورد از افراد ماهر در زمینه تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی کمک بگیرید.

شماره تماس فیدار

Share This Post With Others!

Go to Top