پنجره دوجداره که معروف به پنجره upvc  است. در واقع یو پی وی سی از مشتقات نفت خام می باشد. انواع پنجره دوجداره در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند و به نمای ساختمان زیبایی می دهد. پنجره دوجداره از دو لایه شیشه که بین آن با گاز آرگون پر شده است. به علاوه فریم این نوع پنجره از پروفیل upvc که در برابر فشار ،ضربه ،دما و اشتعال و…. مقاوم است. انواع مدل پنجره دوجداره را بشناسید. پنجره دوجداره را براساس میزان عایق بودن، فضایی که در اختیار دارید و بودجه ای که در اختیار دارید انتخاب نمایید.

انواع مدل پنجره دوجداره

گروه فنی و مهندسی تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی فیدار در این متن قصد دارد تا شما را با انواع پنجره دوجداره آشنا نماید. که هر کدام دارای ویژگی مخصوص به خود می باشد.

انواع مدل پنجره دوجداره

پنجره دوجداره لولایی

این مدل از پنجره دوجداره یکی از پرکاربردترین مدل های پنجره دوجداره است. این مدل برای تمام قسمت های یک ساختمان مسکونی یا اداری مناسب است. کاملاً عایق است می تواند به صورت تک حالته و دوحالته باشد.

پنجره دوجداره بازشو تک حالته

این نوع پنجره ساده ترین نوع پنجره است که دارای یک محور بازشو عمودی با زاویه 180 درجه می باشد. به دلیل ساختار ساده این نوع از پنجره دوجداره به راحتی قابل تعویض با پنجره های قدیمی آهنی است که هیچ نیازی به کنده کاری و خرابی ندارد. ضمن اینکه در پنجره بازشو تک حالته می توانید از یراق آلات مختلف و متنوع استفاده کرد که به راحتی بر پنجره سوار می شود.

مطالب بیشتر
شناختن پنجره فولکس واگنی

پنجره دوجداره بازشو  دوحالته

در پنجره بازشو دو حالته در دو حالت عمودی و افقی با یک دستگیره باز و بست می شود. قابلیت این را دارد که در صورت باز کردن دستگیره با زاویه 45 درجه پنجره به سمت بالا و در صورت باز کردن دستگیره به صورت کامل در نهایت پنجره به طور کامل باز می شود. این پنجره مناسب فضا آشپزخانه و سایر مکان های که نیاز به تهویه یا فضا کمی وجود دارد.

 

پنجره دوجداره ریلی

در این مدل در زیر بازشو پنجره غلطک هایی وجود دارد که بر روی ریل مخصوص حرکت می کنند. به این ترتیب می تواند به سمت چپ یا راست به حرکت در آید. پنجره ریلی برای آشپزخانه های که نیاز به عایق صد در صد ندارند مناسب است. پنجره ریلی برای مصارف اداری نیز مناسب است چرا که در زمان باز شدن لنگه آن فضایی را اشغال نمی کند.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

این مدل از پنجره ها عملکرد مشابه با درب ماشین فولکس واگن دارد به همین دلیل به این نام معروف است. که با توجه به بالا بودن هزینه این نوع پنجره دوجداره معمولاً کمتر استفاده می شود. که برای فضای ویلایی مناسب است.

انواع مدل پنجره دوجداره

پنجره آکاردئونی

این مدل مانند آکاردئون به یک سمت جمع می شود به این ترتیب که همه لت ها بر روی هم بسته می شوند و روی لنگه آخر که ثابت است قرار می گیرد. هزینه این نوع پنجره بسیار بالا است. بهترین کاربرد این نوع پنجره برای یکی کردن دو فضا است به لحاظ عایق بودن نیز پتانسیل بالایی دارد.

مطالب بیشتر
مزیت های رگلاژ شدن پنجره دوجداره

پنجره لیفت اند اسلاید

این مدل پنجره دوجداره لوکس است و بسیار مناسب برای فضاهای ویلایی و خانه ها لاکچری می باشد. پنجره در حالت اول با چرخش دستگیره لیفت می شود و به سمت بالا حرکت می کند و بعد اسلاید می شود.

پنجره فرانسوی

مهمترین خصوصیت ظاهری این نوع پنجره آن است که هر دو لنگه آن باز می شود. در حالیکه هیچ ستونی در وسط دیده نمی شود قدرت عایقی بالایی دارد و برای مصارف مسکونی ایده آل است.

انواع مدل پنجره دوجداره

جمع بندی

از جمله عوامل موثر در تقسیم بندی انواع مدل پنجره دوجداره نحوه باز شدن آن است که بر این اساس به انواعی مانند لولایی ،ریلی ،فولکس واگنی ،آکاردئونی فرانسوی و… تقسیم می شود. این مدل از پنجره ها به لحاظ ضعف و قوت در عایق بودن نسبت به صوت و حرارت پتانسیل های مختلفی دارند. بعضی از آن ها تنها جنبه زیبایی داشته یا تنها برای تراس مناسب است. در واقع برای انتخاب بهترین مدل پنجره دوجداره بهتر است آن را متناسب با نیاز شرایط محیطی منزل خود به لحاظ میزان آلودگی صوتی و از همه مهمتر بودجه خود انتخاب کنید.

بعد از مرحله نصب و راه اندازی پنجره دوجداره دقت داشته باشید که به صورت دوره ای و مقطعی رگلاژ پنجره دوجداره توسط فرد متخصص انجام شود.

شماره تماس فیدار