پنجره دوجداره به دلیل صرفه جویی در انرژی امروزه بسیار کاربرد دارند و مورد استقبال قرار گرفته اند. به طور کلی این دسته از پنجره ها هزینه ها را کاهش می دهند و محیط را روشن تر، تمیز تر نشان می دهند. برای داشتن محیط امن و آرام به این پنجره ها نیاز است. برای شناخت بیشتر و کارایی آن ها بهتر است اجزای پنجره دوجداره را نیز بشناسید و آگاهی داشته باشید. تا اگر روزی پنجره شما به مشکل برخورد بتوانید به فرد تعمیر کار در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره اطلاعات درست و دقیقی بدهید.

تعریف کلی از پنجره دوجداره

دارای شیشه دوجداره، که در واقع یک واحد شیشه ای متشکل از دو صفحه ی شیشه ای است. که توسط یک نوار هوا در اطراف قسمت خارج شیشه جدا شده اند. در واقع این نوار یک فاصله ای بین صفحات شیشه ایجاد می کند. همچنین یک شکاف هوا به عنوان عایق بین داخل و خارج شکل می دهد.

ضمن اینکه پنجره دوجداره به عنوان عایق صدا مطرح می باشد. به طوری که از ورود صدا به داخل ساختمان و نیز خروج صدا جلوگیری می کند. در کنار این موارد از هدر رفت انرژی به شدت جلوگیری می کند که مبحث بسیار مهم و قابل تاملی است.

اجزای پنجره دوجداره

اجزای پنجره دوجداره

نوار بین دو صفحه

این نوار که از طریق یک مهر و موم به شیشه ها متصل می شود. دو صفحه شیشه ای را از هم جدا می کند. در نهایت این حفره توسط یک گاز پر می شود. ضمن اینکه گازی که در این فضا استفاده می شود نباید مضر و خطرناک باشد.

مطالب بیشتر
تعمیر پنجره آلومینیومی در تهران توسط گروه فیدار
 ماده خشک کن

ماده ای جاذب است که برای حفظ خشکی در فضای محافظت شده طراحی شده است. در این جا ماده ای از جنس سیلیکون می باشد. که در نوار فضای بین دو صفحه برای جذب رطوبت موجود در داخل حفره استفاده می شود.

شیشه

اصلی ترین جزء پنجره دوجداره می باشد شیشه عایقی است که بیشتر به عنوان لعاب دوجداره شناخته می شود.

حفره

شکاف بین قسمت های تشکیل شده که می تواند با گاز آرگون پر شود. حفره برای بهبود عایق کاری و جلوگیری از تراکم درون واحد پر می شود.

گاز

گازی که در حفره قرار می گیرد گاز آرگون ، کریپتون یا زنون می باشد. که تمامی این گازها بی خطر بوده و جایی برای نگرانی نیست.

قاب

قاب پنجره در کیفیت راندمان انرژی یک پنجره دوجداره بسیار موثر است. بسیار مهم است که این قاب از جنسی باشد.

متریال پنجره

انتخاب از میان پنجره دو جداره یا آلومینیومی می باشد. که بدون شک هرکدام مزایای خاص خود را دارد البته که امروزه به دلیل عمر و ماندگاری به سراغ پنجره دوجداره می روند.

اجزای پنجره دوجداره

نکات مهم برای انتخاب پنجره دوجداره

تا این مرحله که اجزای پنجره دوجداره را شناختید. لازم است نکات مهم و کلیدی نیز برای انتخاب مناسب پنجره دوجداره را بدانید.

سهولت در نگهداری و مراقبت

داشتن استانداردهای لازم و ضروری

دوام و ماندگاری برای استفاده طولانی مدت

مطالب بیشتر
تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی به صورت کاملا حرفه ای

صرفه جویی در هدر رفت انرژی

زیبایی بصری

جمع بندی

مجموعه فیدار با داشتن نیرو های متخصص و ماهر در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره دارای سال ها سابقه و تجربه می باشد. که عزیزان ساکن در تهران و کرج و همچنین اطراف تهران می توانند تماس بگیرند و مشکل پنجره خود را مطرح کنند تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان در محل حاضر شوند.

شماره تماس فیدار